Beantwoorden
Ex-Netweter
 

WIGO en YUGO worden vervangen - Telenet lanceert ONE

Klik hier 

 

PS: 

ONE en ONEup: vanaf 26 april verkrijgbaar

ONE en ONEup worden gelanceerd op 26 april en vervangen de huidige bundels WIGO en YUGO. WIGO-klanten die met ONE of ONEup beter zitten qua prijspunt en/of beter uitkomen met specificaties, worden proactief gecontacteerd. Voor alle andere klanten verandert er niets.

 

Titel gewijzigd door Suzy (admin) | Vorige titel: Wigo en Yugo worden vervangen : One

Tags (4)
276 reacties
robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

WIGO en YUGO worden vervangen - Telenet lanceert ONE

@Ex-Netweter Mischien niet voor jou,maar voor velen wel.

Ze zullen 'n pak klanten gaan binnen halen.

Zoveel lof ze nu krijgen over ONE en ONEup is nog nooit gebeurd.

Zelfs Test-Aankoop is positief.

Concurrentie onder druk

We stellen vast dat Telenet met deze zeer scherpe prijszetting voor de nieuwe bundels, die goedkoper zijn of meer lijken te bieden dan hun voorgangers WIGO/YUGO, uitdagers Orange en Proximus onder druk zet

https://www.test-aankoop.be/hightech/telecom/nieuws/telenet-one?fbclid=IwAR0GkLWDmoVWtn-RIfe2zhJ1lU_vJCJ8Vy00dwgFP0XmUlNRfC4ks1Hg1Sc

 

StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

WIGO en YUGO worden vervangen - Telenet lanceert ONE


@robatoras  schreef:

Als je meer dan 150Mbps wil en minder dan 1Gbps is er nog het oudere.

All-Internet 300/20Mbps


Hier zijt ge nu wel twee dingen door elkaar aan het halen ....

 

Basic of Easy internet heeft 150 GB data. Wil je meer moet je bijkopen aan € 5 per 25 GB.

 

All-Internet heeft inderdaad 300/20 Mb per seconde, maar dat zijn down en up snelheden. Geen verkeerslimieten. Dat was voordien een FUP van 750 GB en nu 3 TB.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

WIGO en YUGO worden vervangen - Telenet lanceert ONE

@StefaanH Telenet heeft formule keuze genoeg.Zo simpel is het.

Wie zich er niet in kan vinden,kan toch elders iets zoeken.

In de laagste formules zie ik niets meer veranderen.

Dan hadden ze het nu wel gedaan.

Als All-Internet was gebleven op 750GB inplaats van 3TB nu,had er geen haan gekraaid over een tussen abonement.

Bij Telenet net zoals bij proximus zullen ze ook wel zien,dat er nog velen toe komen met 150GB.

StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

WIGO en YUGO worden vervangen - Telenet lanceert ONE

@robatoras 

 

Dit wordt een zinloze discussie ....

 

Tussen een maandelijkse download van 150 GB en een van 3 TB is er niks. Is dat keuze genoeg?

Ik beschouw dit als beëindigd.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

WIGO en YUGO worden vervangen - Telenet lanceert ONE


@robatoras  schreef:

Telenet heeft formule keuze genoeg.Zo simpel is het.

Wie zich er niet in kan vinden,kan toch elders iets zoeken.


Met deze twee zinnen spreek je jezelf tegen. Als Telenet formule keuze genoeg heeft, moet ook niet elders zoeken. Als (potentieële) klanten elders moeten zoeken betekent dat Telenet niet de gepaste keuzes heeft.

 

Tenzij je met een redelijk en nieuw argument komt, is zoals @StefaanH schrijft, ook voor mij deze discussie gesloten.

robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

WIGO en YUGO worden vervangen - Telenet lanceert ONE

Je kan kiezen voor 100Mbps met klein volume + volume blokken bijkopen.

Je kan kiezen voor 150Mbps groot volume

Je kan kiezen voor 300Mbps en groot volume.

Je kan kiezen voor 1Gbps en groot volume

Voor 20 euro meer ga je van 150GB naar 3TB.Wat nog meer.

Je kan kiezen voor business zonder telemeter,zonder BTW nummer kan ook.

Ik heb meer dan 'n jaar maandelijks 15 euro extra betaald voor 1Gbps.

Ik heb er altijd op gehamerd voor onbeperkt volume en weg met die piek en dal uren.

Toen waren er die zeiden,wat moet je met zoveel volume,nu zitten ze te klagen over te weinig  volume in de kleinste formule.

ONE en ONEup zal veel nieuwe klanten trekken.Voor mobiel (wat ik eerst niet had) gratis bellen en extra sim met 40GB volume betaal ik nu 4 euro meer.😯

 

 

Steven-E
Freshman Meesterweter
Berichten: 2584
Jij bent geliefd! Jij bent een pro! Krak 2021 Krak 2022

WIGO en YUGO worden vervangen - Telenet lanceert ONE

@robatoras enkelen hebben hierboven al aangegeven de discussie met jou te willen afsluiten omdat je naast de kwestie blijft praten (zoals nu ook weer). En je blijft maar doorrazen.

Dit heeft geen zin.


  Steven-E | Krak
  Ik wil groot zijn in iets kleins
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

WIGO en YUGO worden vervangen - Telenet lanceert ONE

OK dan stoppen we de discusie over te weinig volume.

PJHermans
Freshman Weetjesweter
Berichten: 9
Leesbeest! Netjes! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

WIGO en YUGO worden vervangen - Telenet lanceert ONE

Ik heb nu een WIGO 35 met 7 SIMkaarten. De twee extra abonnementen zijn aan kortingprijs en zitten niet in dezelfde datapot. Maar gemiddeld gezien hebben ze wel ongeveer evenveel mobiele data ter beschikking.

Hoe zit dat als ik bij een ONE (up) abonnement ook met 7 SIMkaarten wil werken?  Het datavolume van de 5 SIMkaarten is voldoende voor iedereen, ik wil gewoon die 2 extra mee in de pot steken. Kan dat?

Tags (2)
Steven-E
Freshman Meesterweter
Berichten: 2584
Jij bent geliefd! Jij bent een pro! Krak 2021 Krak 2022

WIGO en YUGO worden vervangen - Telenet lanceert ONE


@PJHermans  schreef:

Hoe zit dat als ik bij een ONE (up) abonnement ook met 7 SIMkaarten wil werken?  Het datavolume van de 5 SIMkaarten is voldoende voor iedereen, ik wil gewoon die 2 extra mee in de pot steken. Kan dat?


Nee, het max aantal simkaarten is 5.  Een beetje sneu, want de volumepot is wellicht meer dan groot genoeg.  Als je vandaag ook toekomt, zou ik bij je Wigo 35 blijven.

 

Ik vind trouwens dat de One packages nooit voordelig zijn als je veel simkaarten nodig hebt.

Wigo was echt ideaal voor gezinnen, maar ik denk dat iemand bij Telenet van mening was dat er bij gezinnen met 4 of 5 simkaarten op het mobiele stuk niet genoeg verdiend werd...

 


  Steven-E | Krak
  Ik wil groot zijn in iets kleins
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
PJHermans
Freshman Weetjesweter
Berichten: 9
Leesbeest! Netjes! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

WIGO en YUGO worden vervangen - Telenet lanceert ONE

Ik snap niet waarom daar een maximum op zit. Ik wil er best voor betalen, maar liefst niet teveel want ik wil eigenlijk enkel een extra telefoonnummer, ik hoef niet nog meer data.

Misschien is het een harde limiet die in hun systeem is ingebouwd? Dat zou pas oerdom zijn.
Of denken ze dat mensen er dan misbruik van gaan maken en met hun buren samenleggen of zo?

m-jan20
Freshman Meesterweter
Berichten: 2233
Topic held(in)! Wat een systeem! Jij bent een pro! Krak 2021

WIGO en YUGO worden vervangen - Telenet lanceert ONE


@Steven-E  schreef:

@PJHermans  schreef:

Hoe zit dat als ik bij een ONE (up) abonnement ook met 7 SIMkaarten wil werken?  Het datavolume van de 5 SIMkaarten is voldoende voor iedereen, ik wil gewoon die 2 extra mee in de pot steken. Kan dat?


Nee, het max aantal simkaarten is 5.  Een beetje sneu, want de volumepot is wellicht meer dan groot genoeg.  Als je vandaag ook toekomt, zou ik bij je Wigo 35 blijven.

 

Ik vind trouwens dat de One packages nooit voordelig zijn als je veel simkaarten nodig hebt.

Wigo was echt ideaal voor gezinnen, maar ik denk dat iemand bij Telenet van mening was dat er bij gezinnen met 4 of 5 simkaarten op het mobiele stuk niet genoeg verdiend werd...


WIGO 35: 

  • Internet: €55
  • TV: €28
  • Mobiel: €44 

One (4 sim): 

  • Internet (en 1 mobiel): €66 
  • TV: €10 of €20 
  • Mobiel (3 sim): €53 

 

One(up) antwoord gewoon aan het veranderende kijkgedrag: minder cable TV, meer data. Ze gaan mee met hun tijd, perfecte bundel daarvoor. Voor de meer traditionele gezinnen inderdaad niet altijd een betere deal. 


  m-jan20 | Krak
  Welkom op De Netweters
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
m-jan20
Freshman Meesterweter
Berichten: 2233
Topic held(in)! Wat een systeem! Jij bent een pro! Krak 2021

WIGO en YUGO worden vervangen - Telenet lanceert ONE


@PJHermans  schreef:

Of denken ze dat mensen er dan misbruik van gaan maken en met hun buren samenleggen of zo?


Dit denk ik. Voor 95% van de gezinnen zijn 5 simkaarten + 1 data simkaart genoeg. 


  m-jan20 | Krak
  Welkom op De Netweters
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
KelvinUceta
Freshman Veelweter
Berichten: 174
De magic number! Een bus vol! WOW, overzichtelijk! BINGO!

WIGO en YUGO worden vervangen - Telenet lanceert ONE

Dag,

 

Momenteel hebben we thuis WIGO 60GB + Giga Boost abonnement, met 4 sim kaarten waarvan 2 voor mobiel bellen en andere 2 enkel data [iPad, wagen], hiervoor betalen we 164,26€, redelijk naar mijn mening. Logische stap zou zijn een OneUp abonnement te nemen, toch?

 

Ik geef het toe, ik ben één van de 10 klanten die "Algemene Voorwaarden" en "Bijzondere Voorwaarden" leest. 😅

 

Bijzondere Voorwaarden van ONE en ONEUp

"4.1. Het mobiel internetvolume in België en de EU-zone is onbeperkt*:
- Mobiel surfen in België: eens het gezamenlijke volume van de simkaarten per maand wordt behaald (40
GB voor 1 mobiel nummer, 80 GB voor 2 mobiele nummers, 120 GB voor 3 mobiele nummers, 160 GB
voor 4 mobiele nummers en 200 GB voor 5 mobiele nummers), kan de klant verder surfen aan een
verlaagde snelheid van 512 kbps tot de volgende aanrekeningsperiode.

* Op voorwaarde van een normaal gebruik, zoals gedefinieerd in de “Voorwaarden voor een normaal
gebruik in het kader van een onbeperkt aanbod”

Maken jullie geen zorg over "normaal gebruik", mijn dochter haar data gebruik wordt steeds als "normaal" beschouwd, dat is pas straf...

...

4.4. In ONE(up) is 1 datasimkaart gratis inbegrepen. De datasimkaart dient voor het connecteren van extra
toestellen zoals laptops, tablets, minimodem, etc., niet ter vervanging van een mobiel nummer. Deze kan
dus enkel gebruikt worden om te surfen, niet om te bellen of sms’en. De gebruikte data maakt deel uit
van het inbegrepen mobiele internetvolume" > 
zie nergens de prijs voor een extra data simkaart!

 

OneUp met 2 mobiele nummers [106,00€] + Telenet TV iconic [20.00€] = 126,00€ + [extra sim kaarten]?

 

Conclusie is dat het ziet er naar uit dat voordeliger zou uit komen...

 

Grtz


Dubito, ergo sum
MOBO: ASUS TUF Z690-PLUS - CPU: Core i9-12900K - AIO: Corsair H100i Elite LCD
RAM: 32 GB DDR4 3200 Ghz - GPU: MSI GeForce GTX 1660 SUPER 6G
OS: Win 11 Pro

WIGO en YUGO worden vervangen - Telenet lanceert ONE


@KelvinUceta  schreef:

Momenteel hebben we thuis WIGO 60GB + Giga Boost abonnement, met 4 sim kaarten waarvan 2 voor mobiel bellen en andere 2 enkel data [iPad, wagen], hiervoor betalen we 164,26€, redelijk naar mijn mening. Logische stap zou zijn een OneUp abonnement te nemen, toch?

.../...

OneUp met 2 mobiele nummers [106,00€] + Telenet TV iconic [20.00€] = 126,00€ + [extra sim kaarten]?


Gezien je 4 SIM kaarten nodig hebt, moet je dus een OneUp bestellen met 3 SIM kaarten [2 mobiel bellen + 1 wagen] en één gratis data SIM kaart [Ipad].

Dit kost je dan 144.00€ [TV Iconic inbegrepen], en je krijgt 120GB data om samen te gebruiken met de 4 SIM kaarten 😊

 

Je krijgt dus véél meer (dubbel mobiele data, terugkijk TV, vaste lijn met onbeperkt bellen (top lijn), voor minder geld (20€ besparing) ...

En voor 10€ extra (optie buitenland), bel je gratis met al jouw GSM's èn vaste lijn naar het buitenland (2.000 minuten max).