Beantwoorden
robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

Youfone in april van start op netwerk van Proximus

  De Nederlandse virtuele provider Youfone start in april in België. Het Rotterdamse bedrijf heeft een overeenkomst gesloten met marktleider Proximus om van diens vast en mobiele netwerk gebruik te kunnen gaan maken. Er is nog niets bekend over abonnementen of prepaid-aanbod voor de Belgische markt; die informatie volgt vermoedelijk later. Wel zegt Youfone dat het gaat om mobiele en vaste diensten, net als in Nederland.   Proximus bevestigt de samenwerking   op de eigen site. Youfone bestaat sinds 2008 en heeft in Nederland naar eigen zeggen meer dan 400.000 klanten. Het bedrijf had tot nu toe geen aanbod buiten de landsgrenzen. Youfone wordt net als in Nederland een virtuele provider zonder eigen netwerk of vaste infrastructuur. De provider wil met de overeenkomst snel veel klanten kunnen aantrekken in België.   https://tweakers.net/nieuws/177122/youfone-gaat-in-april-van-start-in-belgie-op-netwerk-van-proximus...

Tags (2)
26 reacties
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5851
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Youfone in april van start op netwerk van Proximus

@m-jan20  Dan is het enkel dat je nog wel gaan streamen ? Maar kan je dat niet nu ook al via de internet only bij Telenet ? 

 

@robatoras  Bij proximus is er ook glasvezel daar kan je ook eens informeren als je dat echt wil hebben. Als je op Orange wacht zal het nog lang duren. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

Youfone in april van start op netwerk van Proximus

Ik weet best wat ik wil en hoe ik het moet doen.

Er is niet alleen Orange of Proximus.

https://glasvezel.fluvius.be/kies-helemaal-vrij-je-provider

m-jan20
Freshman Meesterweter
Berichten: 2247
Topic held(in)! Wat een systeem! Jij bent een pro! Krak 2021

Youfone in april van start op netwerk van Proximus


@patrick37  schreef:

@m-jan20  Dan is het enkel dat je nog wel gaan streamen ? Maar kan je dat niet nu ook al via de internet only bij Telenet ? 


Ik vind internet-only bij Telenet zéér duur. Eigenlijk stream ik nu al voornamelijk (Streamz, Vtm Go, VRT Nu & Netflix). Binnenkort ook Play streamingdienst voor Vier, Vijf & Zes. Dat zal wel verwarring geven, amai 😉 


  m-jan20 | Krak
  Welkom op De Netweters
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
m-jan20
Freshman Meesterweter
Berichten: 2247
Topic held(in)! Wat een systeem! Jij bent een pro! Krak 2021

Youfone in april van start op netwerk van Proximus

@robatoras die €35/maand Fiber van Edpnet zou hier ook ideaal zijn! Geen grote snelheden nodig, wel stabiele verbinding. En die VDSL, lees ik precies alleen maar slechte dingen over... 

 

Fiber helaas niet nog beschikbaar op mijn adres 😞 


  m-jan20 | Krak
  Welkom op De Netweters
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
m-jan20
Freshman Meesterweter
Berichten: 2247
Topic held(in)! Wat een systeem! Jij bent een pro! Krak 2021

Youfone in april van start op netwerk van Proximus

Wat eigenlijk ideaal zou zijn (want wil nier per se weg bij Telenet): WIGO zonder digitale TV. Internet + mobiel dus. De LOVE DUO van Orange, eigenlijk feitelijk. 


  m-jan20 | Krak
  Welkom op De Netweters
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

Youfone in april van start op netwerk van Proximus

Alles apart is bij Telenet veel te duur.

patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5851
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Youfone in april van start op netwerk van Proximus

@m-jan20  

Dat is een formule die inderdaad mist. Maar eigenlijk zijn er zo kleine dingen die ze makkelijk er tussen kunnen zetten. Wigo zonder tv , zoals je zelf zegt , maar ook onder de kleine gebruikers een Wigo met een bepaalde aantal Gb's erin laat ik zeggen 500 GB per maand. Nu heb je Wigo alles in één of een Wigo S of Home of Basic internet. Telenet kan veel meer eruit halen door combi abonnementen te maken zodat jij als klant kan kiezen en op die manier je pakket samen stelt. Nu heb je of te veel in de Wigo of alles apart. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7764
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Youfone in april van start op netwerk van Proximus

@patrick37  Inderdaad alles kan mogelijk gemaakt worden maar dan wordt het zo'n ingewikkeld kluwen dan niemand er nog aan uit geraakt. Ik heb zelf de producten verkocht bijna van in den beginne en toen waren er al opties enz. Op den duur heeft Telenet dit gereduceerd naar enkele producten. En het is altijd wat. 2 simkaarten is te weinig, 5 is teveel. Geef ze er dan 3 dan wordt er gezaagd over data te weinig of teveel. En anderzijds moeten ze hun concurrenten ook de mogelijkheid geven om afwijkende producten aan te bieden 😂



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7764
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Youfone in april van start op netwerk van Proximus


@robatoras  schreef:

https://www.computable.be/artikel/nieuws/digital-innovation/7127409/5440850/brussel-gaat-eigen-glasv...


Mooi initiatief. Maar ik vrees dan altijd voor problemen als er iets misloopt. Je ziet dit nu al bij Proximus en ook bij Telenet met de gebruikers van hun netwerk. Er gaat iets mis en dan begint het pingpong spelletje. Het is de netbeheerder zijn schuld, nee het is de provider zijn probleem. Ik hoop maar dat het goed gaat en er (heel)goede afspraken gemaakt worden.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
m-jan20
Freshman Meesterweter
Berichten: 2247
Topic held(in)! Wat een systeem! Jij bent een pro! Krak 2021

Youfone in april van start op netwerk van Proximus


@igvfer  schreef:

@patrick37  Inderdaad alles kan mogelijk gemaakt worden maar dan wordt het zo'n ingewikkeld kluwen dan niemand er nog aan uit geraakt. 


Hiermee ga ik 100% akkoord. Al is een internet + mobiel pack zeker geen overbodige luxe in deze veranderende tijden, denk ik dan. 


  m-jan20 | Krak
  Welkom op De Netweters
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5295
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Youfone in april van start op netwerk van Proximus

wil even een reactie geven over het bedrijf youfone, het is een regelrechte ramp,

ben niet te spreken van de klantendienst, al 5 keer gebeld geweest en mails gekregen om m'n Simkaart nr door te geven voor nummer overdracht van orange naar hen en telkens andere mensen die me per telefoon te woord staan en per mail en telkens dezelfde vraag om dat nr door te geven, na 14 dagen is het nog niet in orde en is het net of er geen case is aangemaakt en er geen enkele medewerker op de hoogte is.

vorige week melde ze me nog dat hun excel was gecrasht met alle gegevens in van de klanten en ze nu alles manueel moeten doorgeven, maar ondertussen wel blijven mails sturen en bellen voor dat simkaart nr.

ben niet te spreken van youfone, als ze zo klanten moeten binnenhalen met hoe ze te werk gaan dan betreur ik al die klanten die naar daar willen gaan.

ik heb het opgegeven en ga kijken voor een andere provider voor m'n gsm.

dit is een afgesloten stuk, in mijn ogen zijn het prutsers, en je kan wel zeggen, het is pas opgestart, 

als ze al geen case opmaken per klant en telkens hetzelfde sturen dan is er echt iets mis daar.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.