Beantwoorden
Merel
Freshman Meerweter
Berichten: 66
Opgeruimd staat netjes! WOW, overzichtelijk! Warming up? De vlam zit erin.

Bestanden op eigen PC opgeslagen als bijlage posten

Als ik een bestand als bijlage wil toevoegen op een nieuwe vraag of post, vind ik slechts de optie om een "url"  op te geven.
Ik had verwacht te kunnen via windows "Verkenner" te kunnen het bestand te selecteren en de klassieke knop "Openen" te klikken om het bestand in bijlage te zetten. Is men verplicht om een bestand ergens te hosten om een url te gebruiken?

8 reacties
DeLLiAnO
Freshman Allesweter
Berichten: 1085
Meer goede raad dan tante Kaat Een mailpaal! Ongelooflijk (maar waar)! Waar zijn die handjes?

Bestanden op eigen PC opgeslagen als bijlage posten

@Merel 

Zie je geen 3 puntjes? Als je daarop klikt kan je op foto icoon klikken en dan afbeelding selecteren. Deze word zichtbaar door goedkeuring van een van moderator of sommige kraks

 


_______________________

If it's not a Bengal, then it's just a cat.
Rise and Rise again, until lambs become lions.
Tell me why are we, so blind to see, that the ones we hurt, are you and me.

Arnie
Professional Allesweter
Berichten: 1743
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Bestanden op eigen PC opgeslagen als bijlage posten

Het is enkel mogelijk afbeeldingen (foto's) te uploaden naar het forum, en deze op het forum zelf te hosten. Om video's in te voegen voegen in je post  dienen deze op youtune gehost zijn.

Alle andere bijlagen moeten extern gehost worden; je kunt er vanuit je post naar verwijzen via een link.

Wat voor bestand zou je willen delen?


   Arnie | Krak
   Meten is weten. Gissen is missen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5159
Dat verdient een trofee! Een echt antwoordkanon jij! PhD in problem solving! De gouden postveer is voor jou

Bestanden op eigen PC opgeslagen als bijlage posten

Klik op de fotocamera. (hieronder zie het als afbeelding)

janne_man_0-1669300354054.png

 

Klik verbolgens in het nieuwe venster op Bestanden kiezen. Je kan ook een afbeelding waar je een copy op gedaan hebt pasten in het tekstbericht. (copy met Ctrl+P, en pasten Crrl+V).

Er hoeft helemaal niets extern te staan.

StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5183
Dat verdient een trofee! Een echt antwoordkanon jij! Organisatietalent! De gouden postveer is voor jou

Bestanden op eigen PC opgeslagen als bijlage posten

Er is nog een simpele methode:

Wanneer je een venster open hebt staan om een bericht te schrijven kun je een afbeelding daar ook gewoon vanaf een ander locatie op uw PC met de muis in "drag & droppen". Nog simpeler dus dan ctrl C en ctrl V 😉


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Arnie
Professional Allesweter
Berichten: 1743
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Bestanden op eigen PC opgeslagen als bijlage posten

Hoe afbeeldingen invoegen is simpel, het is echter nog niet duidelijk over wat soort bijlagen de vraagsteller het hier heeft. Misschien een config file, of een word-dokument, of......?

Indien het om tekst gaat, in een apart bestand, zou ik adviseren dit niet als bijlage toe te voegen, maar in een code-box. Bijvoorbeeld het bestand phpinfo.php voeg ik niet toe als bijlage, maar geef ik gewoon hier weer in een code-box.

 

<?php
phpinfo( );
?>

 


   Arnie | Krak
   Meten is weten. Gissen is missen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5183
Dat verdient een trofee! Een echt antwoordkanon jij! Organisatietalent! De gouden postveer is voor jou

Bestanden op eigen PC opgeslagen als bijlage posten

Inderdaad @Arnie , voor zulke gegevens is dat de beste methode 😉


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Merel
Freshman Meerweter
Berichten: 66
Opgeruimd staat netjes! WOW, overzichtelijk! Warming up? De vlam zit erin.

Bestanden op eigen PC opgeslagen als bijlage posten

Hartelijk dank aan allen. Het is mij wat duidelijker geworden. 

Het is teleurstellend dat er geen standaardmethode bestaat om een bestand (van gelijk welk type) als bijlage aan een post te voegen. Een bestand is een bestand; fotobestand of filmbestand of tekstbestand,  het maakt niet uit. Wat betreft videobestanden zou ik nog aannemen dat een Youtube filmpje niet als bijlage moet gebruikt worden; maar dat was dan ook niet in de vraagstelling, Een Youtube video sla ik nooit op.



 

 

 

 

DeLLiAnO
Freshman Allesweter
Berichten: 1085
Meer goede raad dan tante Kaat Een mailpaal! Ongelooflijk (maar waar)! Waar zijn die handjes?

Bestanden op eigen PC opgeslagen als bijlage posten

@Merel 

Als je wetransfer gebruikt of filemail of andere dienst, kan je deze gratis en makkelijk uploaden en de link in je post neerzetten.

Denk dat met veiligheid en behoud van serverruimte makkelijker is hoe het nu gaat.

Ook helpen juist mods en kraks je om jezelf te beschermen tegen gevoelige informatie over jezelf waar je over heen hebt gekeken, vandaar dat er na iets te uploaden mods en kraks dit even checken.

 


_______________________

If it's not a Bengal, then it's just a cat.
Rise and Rise again, until lambs become lions.
Tell me why are we, so blind to see, that the ones we hurt, are you and me.