Beantwoorden
XTbe
Professional Meerweter
Berichten: 123
Een bus vol! Warming up? BINGO! De volle 100!

Activatie simkaart na overstap op WIGO

Ik blijf even verder posten mbt mijn ervaringen na gisteren overgeschakeld te zijn onder het motto "Sharing is caring..." 😉

 

Voorgaande historiek aan dit topic: https://www.netweters.be/t5/Instellingen-software-hardware/Activatie-nieuwe-Docsis-3-1/td-p/77496

 

Wanneer het internet probleem opgelost was, wou ik de SIM kaarten activeren. Koppelen van het nummer aan een gebruiker lukte perfect. Het activeren van de simkaart lukte echter niet, ik kreeg een foutmelding dat ik contact moest opnemen met de klantendienst.

 

Deze morgen gebeld met de klantendienst die manueel de simkaarten geactiveerd hebben.

Het zou nu tot 48u kunnen duren voordat de SIM kaarten actief komen.

 

Ik hou jullie op de hoogte van het mobiel-luik van de switch 😉

 

Ps. Begin me wel vragen te stellen over de installatie die gebeurd is. Na de comfort installatie bleek

1) De GSMs niet te werken 2) Niet de correct modem geinstalleerd te zijn (moeten gaan omruilen) 3) Bleek mijn play more abonnement plots overgeschakeld te zijn naar Play 4) Blijkt terugkijk tv niet meer te werken. Het internet, vaste telefoon en digitale tv (beeld) werd wel getest maar er zijn toch 4 puntjes die beter konden. Denk dat ik contact ga opnemen met de klantendienst om een tegemoetkoming hiervoor want veel comfort heb ik nog niet gehad van de installatie...

Tags (1)
0 Likes
3 reacties
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5847
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Activatie simkaart na overstap op WIGO

@XTbe  een comfort installatie is dat de technieker voor u alles installeerd en een kabel aansluit en de modem aan de muur bevestigd , maar op uw toestemming. Daarbij de test de technieker samen met u of alles werkt , en zullen er eventuele apps die u wil gebruiken op de gsm gezet worden. Ook een uitleg van de decoder of tv box is inbegrepen. en als het werkt en de klant heeft geen vragen dan zal de technieker vertrekken. Dat er een andere , verkeerde , modem is geplaatst ligt aan de situaite. Moest u de optie speedboost willen , die pas na installatie kan worden geactiveerd , dan zal er een omruiling dienen te gebeuren naar de juiste modem. Dat een gsm nummer niet werkt of niet tijdig overgezet is om deze te testen ligt niet aan de technieker en niet aan de comfort installatie. Dit zelfde geldt ook voor een vaste lijn. Als een nummer overdracht niet tijdig doorloopt kan een technieker daar weinig aan doen. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
XTbe
Professional Meerweter
Berichten: 123
Een bus vol! Warming up? BINGO! De volle 100!

Activatie simkaart na overstap op WIGO

Thanks voor de feedback!

0 Likes
XTbe
Professional Meerweter
Berichten: 123
Een bus vol! Warming up? BINGO! De volle 100!

Activatie simkaart na overstap op WIGO

Ondertussen verder geraakt.

 

Na gisteren contact gehad te hebben nog steeds geen activatie. Deze morgen gehoord dat er nog een dossier openstond... Heb dan maar nogmaals gebeld onder het motto dat ik iemand aan de lijn zou hebben die wist wat het probleem was.

 

De laatste persoon bleek te weten wat het probleem was... Het contract moest nog ingescand/gefotografeerd of bevestigd worden via de activatie mails. Wel vreemd dat er toch 5-6 personen overgegaan zijn...  

 

Ik had inderdaad activatiemails gehad, maar ik had deze niet bevestigd omdat ik dit pas wou bij aansluiting gezien de lange periode tussen aanvraag en installatie was ik deze mails uit het oog verloren. Wanneer ik op de link drukte van de mail was de simkaart geactiveerd.

 

Er is wel een probleem met de interface vanuit mijn telenet, de knop "Activeer simkaart" werkt niet. Eigenlijk zou ik denken als je daar op klikt dat je naar dezelfde page als die van de mail zou gaan. 

 

Enige manier om te activeren was dus via de mail in de link of de papieren versie elektronisch doorsturen.

 

Dit probleem is dus opgelost