Beantwoorden
Dirk_H
Professional Meerweter
Berichten: 131
Full speed writing! WOW, overzichtelijk! BINGO! De volle 100!

Alternatief voor Travel Passport van Proximus

Ik twijfel om over te stappen voor telefonie van proximus naar telenet. Wat me tegen houdt is het feit dat ik nergens vind of telenet een alternatief heeft voor het Travel Passport van proximus waarmee je voor een vast bedrag per land buiten de EU toch beperkt kan bellen en roamen. Door het stoppen van Triing heeft telenet een aanvaardbaar alternatief verwijdert uit het pakket, bvb om een lokale taximaatschappij te bellen (vaste nummers). Maar hebben ze ondertussen een alternatief zoals het Travel Passport? Anders blijf ik bij Proximus.

0 Likes
6 reacties
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5851
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Alternatief voor Travel Passport van Proximus

@Dirk_H 

Telenet bied dit soort diensten niet aan in zijn pakket. Je hebt natuurlijk wel dat de roaming niet meer toegepast wordt in de EU maar voor buiten de EU heeft Telenet geen oplossingen. Orange daarin tegen heeft dan weer wel een bepaald pakket als je daar een abonnement zou nemen of Proximus waar je nu bij bent. Misschien ooit in de toekomst dat Telenet het aanbied maar zolang ik Telenet al ken hebben ze dit nooit gehad. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Dirk_H
Professional Meerweter
Berichten: 131
Full speed writing! WOW, overzichtelijk! BINGO! De volle 100!

Alternatief voor Travel Passport van Proximus

bedankt, dan blijf ik waar ik ben. Want in de USA of zelfs in Zwitserland zit je anders in de miserie.

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5851
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Alternatief voor Travel Passport van Proximus

@Dirk_H 

Het kan idd aardig in de facturen lopen als je niet ergens een pakket erbij neemt , tegen betaling natuurlijk , om goedkoper te bellen of internet te gebruiken buiten de EU. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
BillyX
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 496
Waar zijn die handjes? Opgeruimd staat netjes! De race is begonnen! WOW!

Alternatief voor Travel Passport van Proximus

Wat ik meestal doe is gebruik maken van de eSIM mogelijkheden. Bij de meeste recente smartphones heb je de mogelijkheid om een fysieke SIM kaart in het toestel te steken en daarnaast gebruik te maken van een eSIM.

 

Meestal koop ik dergelijk eSIMs via Airalo (https://www.airalo.com). Via je telefoon kan je dan bepalen of de data gebruikt moet worden via de fysieke SIM of de eSIM en ook voor het bellen heb je die keuze.

 

Ik ken de details niet helemaal van de Travel Passport bij Proximus...maar als ik die prijzen zie dan ben je via deze methode alleszins veel goedkoper uit.


Telenet

BillyX

...gebeten om te weten...

Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.



Dirk_H
Professional Meerweter
Berichten: 131
Full speed writing! WOW, overzichtelijk! BINGO! De volle 100!

Alternatief voor Travel Passport van Proximus

Bedankt voor de tip, moet ik onthouden want mij iPhone 8 plus supporteert geen esim voor zover ik weet. Moet je dan een e-kaart kiezen voor het land waar je woont of voor het land waar je het wil gebruiken?

 

0 Likes
BillyX
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 496
Waar zijn die handjes? Opgeruimd staat netjes! De race is begonnen! WOW!

Alternatief voor Travel Passport van Proximus


@Dirk_H  schreef:

Bedankt voor de tip, moet ik onthouden want mij iPhone 8 plus supporteert geen esim voor zover ik weet. Moet je dan een e-kaart kiezen voor het land waar je woont of voor het land waar je het wil gebruiken?

 


Klopt. Je iPhone 8 ondersteunt dit jammer genoeg niet. (https://support.apple.com/nl-nl/HT209044)

 

Ik gebruik de fysieke SIM kaart van Telenet in mijn iPhone. Telenet heeft trouwens nog geen ondersteuning voor de eSIM en moest dit in de toekomst toch gebeuren dan blijf ik de fysieke SIM kaart behouden.

 

Zo kan ik dan voor het land waar ik op (zaken)reis ga een eSIM bestellen. Deze werkt dan meteen. Dus als ik daar met het vliegtuig land en mijn telefoon opzet kan ik meteen genieten van de (lokale) data en/of telefoonnummer. Ik moet dus ook niet meer op zoek gaan naar een telefoonwinkeltje om daar een SIM kaart te kopen.


Telenet

BillyX

...gebeten om te weten...

Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.