Beantwoorden
Ex-Netweter

Andere simkaart gratis?

Ik had een ander type simkaart nodig om over te schakelen van een iPhone 4s naar iPhone 5. Hiervoor ga ik naar een Telenet verdeler. Hij geeft me een starterspakket en ik betaal hiervoor 10 euro.  Ik dacht dat dit gratis was of heb ik dit verkeerd gelezen? 

0 Likes
4 reacties
StefaanH
Professional Superweter
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Andere simkaart gratis?

Ik heb al enkele keren van simkaart moeten veranderen (van mini-sim naar micro-sim, van micro-sim naar nano-sim, ook al eens een kapotte sim gehad ) en ik heb steeds een andere kaart gekregen zonder een cent te moeten betalen of een starterspakket hoeven te kopen.

Steeds in een Telenet Center, geen winkel. Dat maakt mss een verschil ...

StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Area57
Freshman Bijna Allesweter
Applaus voor jezelf! Bye-bye Google, hello Yougle! Volop in the game! En wanneer slaap jij?
0 Likes
mediawatcher
Professional Weetjesweter
Nieuwe TV-theek? My smart Valentine On a roll... Tien op tien!

Andere simkaart gratis?

Hallo,

Een simkaart is ten allen tijden gratis. Bij telenet bij zowel een nieuw als een bestaand nummer, krijg je altijd een gratis andere sim zonder kosten, zelfs geen leveringskosten als deze aan huis gestuurd worden.

Als jij hebt moeten betalen, bent u wss niet in een telenet verdeelpunt geweest, maar een winkel die stickers met telenet op de ramen heeft hangen en een soort van partner is. Een zelfstandige, die zich uitgeeft als telenet maar nooit een telenet opleiding genoot. 

Deze persoon lijkt bij jouw idd vreemde praktijken gedaan te hebben ofwel heb je een simkaart die niet van telenet is, maar van proximus of orange? daar moet je soms idd bij opstart van een nieuw gsm nummer betalen.

Gelieve even binnen te bellen naar 015 66 66 66 , optie mobiel te kiezen, dan zal telenet dit intern doorgeven naar welke winkel u bent geweest, en zullen ze steekproeven hierop doen bij deze partner van telenet. Hij dreigt dan zijn telenet leverancier status te verliezen en mag dan geen verdeler meer zijn.

Kan je even reageren op dit artikel en de winkel naam en adres achterlaten zo kunnen de andere lezers kijken als ze in deze winkel dezelfde klachten vast stellen en krijgt telenet meer een zicht op de situatie.

Vermoedelijk krijgt u dan ook een vergoeding, om hun excuses aan te bieden.

Gelieve als dit een goede oplossing is, een kudo onderaan het gesprek te geven.

0 Likes
BertXL
Professional Bijna Allesweter
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Krak 2019

Andere simkaart gratis?

@mediawatcher schreef:

Als jij hebt moeten betalen, bent u wss niet in een telenet verdeelpunt geweest, maar een winkel die stickers met telenet op de ramen heeft hangen en een soort van partner is. Een zelfstandige, die zich uitgeeft als telenet maar nooit een telenet opleiding genoot. 

Deze persoon lijkt bij jouw idd vreemde praktijken gedaan te hebben ofwel heb je een simkaart die niet van telenet is, maar van proximus of orange? daar moet je soms idd bij opstart van een nieuw gsm nummer betalen.

Het zijn inderdaad vreemde praktijken die hier gebeurd zijn, maar ik zou dat toch niet veralgemenen naar alle zelfstandige winkeluitbaters en daarbij ook nog alle telenet centers zitten op hemelen. Mijn ervaringen zijn juist omgekeerd... 

Sommige Telenet verdeelpunten hebben alleen maar administratieve kennis terwijl uitbaters in  winkel vaak wel de technische kennis hebben om problemen op te lossen. Een beetje vergelijkbaar met de officiele Telenet helpdesk en de community 🙂

BertXL | Ere-Krak
When nothing goes right, go left!
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes