24776
netweters
|
152627
antwoorden
|
20723
vragen
|
Hoi,
enig idee hoe je de Anonymous Caller Rejection functie kunt activeren op een gsm (Android)?
heb reeds geprobeerd met *77# en *277#
verder vind ik daar weinig van terug op het net.
Opgelost! Ga naar oplossing.
Er zijn nogal wat verschillende Android toestellen, dus welk toestel, welke Android versie?
Volgens ben je beter af door je adresboek in te stellen als zgn. whitelist, zodat de rest geblokkeerd wordt.
Dit moet je instellen in je telefoon app. Het hangt er dus van af welke app je telefoon precies gebruikt voor bellen (dus van merk van telefoon).
Maar hoe dan ook op je de app voor het bellen (meestal een icoon als een telefoonhoorn), ga je daar naar instellingen (meestal drie verticale puntjes, dan "instellingen" of tandwieltje).
Bij mij is het daarna "oproepen", "zwarte lijst", daarna tandwieltje boven rechts, en dan "afgeschermde nummers", daar aanvinken dat ik ze wil blokkeren.
PS. Weet wel dat je waarschijnlijk ook gesprekken zal blokkeren die je eigenlijk wel wil. Bv. Je belt ergens naar een klantendienst, moet wat lang wachten, en geeft aan dat je teruggebeld wil worden. Wel, dat zal dan dus niet lukken 🙂
@Ex-Netweter
Samsung met Android 7.0 (maar op de meeste Android telefoons is dit ongeveer hetzelfde):
Open de telefoon app. Tik Rechtsboven in het 3 puntjes menu op Instellingen
Tik op Nummers blokkeren en dan kan je vanboven een optie aanduiden om onbekende bellers te blokkeren.
Volgens mij kan de klantendienst dit ook in orde maken. Echter zal de functie dan op het netwerk geactiveerd zijn en niet op je smartphone. Hierdoor kan je ze ook minder eenvoudig zelf beheren (wanneer je bv wel eens een annonieme oproep verwacht).