|
26.709
netweters
|
166.040
antwoorden
|
|
22.278
vragen
|
Ik heb een Apple Watch cellular. Als ik van huis ga, zet ik het mobiel netwerk aan (thuis hoeft dat niet en zo bespaar ik op de batterij). Toen ik vanochtend het mobiel netwerk op mijn Apple Watch wou inschakelen, kreeg ik de schuifknop niet te zien. En als ik daarna op mijn iPhone in de Watch app ging kijken, zag ik daar plots de volgende melding: zie foto in bijlage. Zijn er nog mensen die dit probleem hebben?
@AnnemieDC
Ik heb zelf geen cellular versie van de Apple Watch, maar ik heb wel een Apple Watch!
Ik zou niet weten waarom het ineens niet zou werken. OF werkte het al vroeger?
Niet te vergeten: een apple watch vereist een ESIM en geen fysieke simkaart.
Wat je ook eens kan doen, is eens opzoeken op YouTube tutorials. Want ik heb dit probleem al eens vaker gehoord en gezien...
Ik kan niet echt een oplossing vinden, want zoals ik al zei ik heb geen cellular apple watch...
Nog iets: je mag die ESIM niet tegelijkertijd op je IPHONE gebruiken, dus apple watch only... mocht hij op de iPhone geinstalleerd staan...
@MatteoMenu schreef:Nog iets: je mag die ESIM niet tegelijkertijd op je IPHONE gebruiken, dus apple watch only... mocht hij op de iPhone geinstalleerd staan...
E-sim voor Smartwatch (Telenet One Number) en E-sim voor smartphone zijn 2 afzonderlijke dingen. Dus het is sowieso technisch niet mogelijk om in de situatie terecht te komen waarbij je ze "tegelijkertijd" zou kunnen gebruiken.
@AnnemieDC krijg je nog iets van extra info als je op het "i"-icoontje tikt?
Kijk even na of je iPhone en Apple Watch beiden up-to-date zijn en probeer beiden eenst te rebooten.
Blijft het probleem aanhouden dan zou ik eerst even checken bij Telenet of ze weet hebben van problemen (want ik vermoed een probleem aan hun kant). Indien ze van niets weten en je ook geen verdere instructies kunnen geven, kan je overwegen de e-sim opnieuw te installeren door deze eerste te ontkoppelen en daarna weer te koppelen.
@WG94
bedankt voor de correctie. door samentewerken kunnen problemen nog sneller en beter worden opgelost 😉
Bedankt voor de feedback. Ik heb intussen zowel mijn Apple Watch als mijn iPhone opnieuw opgestart. Het probleem lijkt te zijn opgelost. Wel eigenaardig want de vorige keer dat ik het mobiele netwerk op m’n Apple Watch wou aanzetten (eergisteren), ging dat zonder problemen. Dus ja: misschien een tijdelijke storing bij Telenet…