Beantwoorden
dirk123
Professional Beetjesweter
Berichten: 8
Alles op zijn plek! Netjes! Mooi, mooi! Pageturner!

Bellen of sms'en naar 1 specifiek nummer loopt fout

beste,

Ik ben sinds meer dan een maand telenet klant nu, in het begin kon ik mijn broer bellen sindes een week lukt dat niet meer, ik krijg steeds "deze persoon kan momenteel uw oproep niet beantwoorden"

een sms kan ik sturen maar dan ziet mijn broer alleen mijn naam in het berichten maar geen tekst.

Hij is bij mobile viking en heeft de operator al gecontacteerd maar deze vinden niets mis en schuiven het probleem natuurlijk door naar telenet, ik heb de TD van telenet op al gecontacteerd maar deze zien geen problemen en zeggen dat de oproep naar buiten gaat en schuiven het terug naar mobile viking, mn broer kan mij wel bellen voor de rest kan ik iedereen bereiken die ik al wil bellen. Iemand een idee wat het probleem zou kunnen zijn want we zitten nu net in een periode waar elkaar kunnen bellen bijna van levensbelang is.

Alvast bedankt

0 Likes
6 reacties
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Bellen of sms'en naar 1 specifiek nummer loopt fout

@dirk123  heb je samen ook al eens gekeken of je broer uw nummer niet heeft geblokkeerd? Dat wil niks zeggen voor smsen natuurlijk die kunnen dan wel door komen.

Moest dat niet het geval zijn dan raad ik je het volgende aan te doen :

 

* probeer eerst je kaartje in uw broer zijn toestel en uw broer zijn kaartje in uw toestel en bel elkaar en zie of de oproep binnen komt. Moest dat zijn ligt het dus niet aan Telenet maar aan het toestel.

 

* werkt de bovengenoemde stap niet dan noteer een aantal voorbeelden ( drie of vier volstaat ) met daarin , het nummer ( van uw broer dus ) tijd en datum. Laat dat aan de klantendienst weten en vraag direct om een case aan te maken voor de achterliggende dienst en zeg dat je voorbeelden hebt. Dan zullen ze het achterliggend bekijken waar de routering ergens fout loopt.


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
dirk123
Professional Beetjesweter
Berichten: 8
Alles op zijn plek! Netjes! Mooi, mooi! Pageturner!

Bellen of sms'en naar 1 specifiek nummer loopt fout

bedankt Patrick, dat van kaartjes wisselen heb ik nog niet gedaan, in de geblokeerde lijsten heb ik alles nagekeken van beide gsm's maar niemand is geblokeerd, heb telenet met uren van bellen en

mobile viking gecontacteerd maar beide sturen de fout naar elkaar spijtig zeker nu op dit ogenblik

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Bellen of sms'en naar 1 specifiek nummer loopt fout

@dirk123  ik ken dat , van het kastje naar de muur. Daarom probeer die kaartjes te wisselen en als dat niet werkt geef die voorbeelden. Dan zal de achterliggende dienst het nakijken en zal er uiteindelijk gezien worden waar het verkeerd gaat. Ik vermoed dat er ergens een fout is met de routering naar mobile Vikings.

 

Die voorbeelden mogen er drie achter elkaar zijn he , dus als je nu belt en daarna elke minuut erachter mag he. Daar moet niet speciaal dagen of uren tussen zitten.


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
dirk123
Professional Beetjesweter
Berichten: 8
Alles op zijn plek! Netjes! Mooi, mooi! Pageturner!

Bellen of sms'en naar 1 specifiek nummer loopt fout

ok bedankt morgen is proberen, ik heb de TD al gebeld , deze zien mijn oproepen buiten gaan dus voor hen is de kous af, wel vreemd als ik een sms stuur dat alleen mijn naam bij berichten op het scherm komt van mijn broer maar niet de inhoud vh bericht laat het je morgen weten.

0 Likes
Janneke_Dust
Freshman Meesterweter
Berichten: 2247
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 De slimste mens? Dat ben jij.

Bellen of sms'en naar 1 specifiek nummer loopt fout

schakel de 2 GSM's eens uit en terug in.

Als dit niet helpt kijk dan eens hoeveel opslag geheugen er nog vrij is op uw broer zijn GSM


Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
dirk123
Professional Beetjesweter
Berichten: 8
Alles op zijn plek! Netjes! Mooi, mooi! Pageturner!

Bellen of sms'en naar 1 specifiek nummer loopt fout

beiden hebben nog veel ruimte vrij

0 Likes