Beantwoorden
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Bellen over wifi (VoWiFi)

Graag had ik geweten wanneer bellen over wifi komt voor de Huawei Mate 20 Lite. Mijn partner heeft de Mate 20 Pro versie en daar is dat precies wel op geactiveerd. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Tags (1)
0 Likes
36 reacties
Domi1963
Experienced Bijna Allesweter
Berichten: 759
Jij #DTV. Goed bezig! En wanneer slaap jij? JACKPOT! WOW!

Bellen over wifi (VoWiFi)

@patrick37 Dit vermoede ik al, want als je van compatibel toestel naar een ander compatibel toestel wisselt moet dit actief blijven. En nog iets: al de vermelde toestellen welke Telenet opnoemt in de compatibele lijst en in de afwachtings lijst, staan reeds actief met gewoon een blokkade op. Het volstaat dat een operator deze blokkade verwijderd. Want 3 van mijn 5 toestellen staan nu nog steeds in de binnenkort lijst, maar zijn door een goedwillige en competente operator reeds vrij gegeven.

Never trust in Dust
neox387
Experienced Weetjesweter
Berichten: 23
Topicwurm! π-DAY! Say what?! YEAH! CAPSLOCK DAY!

Bellen over wifi (VoWiFi)

@Domi1963

Toen ze dit activeerde heb je dan op elke gsm dan nog die sms gekregen dat het actief was?

 

Heb ondertussen 3 keer naar de klantendienst gebeld.. 

 

1) we zullen dit actief zetten op beide sim kaarten binnen 5 min moet dit werken

 

2) dag erna want werkte niets, vonden ze iets dat de eerste vergeten was. Zou binnen 20 min moete werken.. We noteren je gevevens en bellen je straks terug..

 

3) savonds zelf gebeld want niemand gehoord en werkte nog steeds niet, deze persoon zag dat alles actief is en ging case opmaken maar heeft dan toch nog naar achterliggende technische dienst gebeld (TBO) en het zou ineens in orde komen.. 50 min aan de lijn werkte nog steeds niets, deze zij dan dat die sms nog moest komen... Dit was vrijdag en ging me maandag terug bellen.. Nog niemand gehoord zucht.. 

0 Likes
Domi1963
Experienced Bijna Allesweter
Berichten: 759
Jij #DTV. Goed bezig! En wanneer slaap jij? JACKPOT! WOW!

Bellen over wifi (VoWiFi)

@neox387 

Inderdaad op ongeveer 30 minuten tijd heeft elkeen van mijn gezin het sms’je gekregen waarin staat: 

gefeliciteerd, vanaf nu kan je bellen via WiFi etc...

Heb jij die sms’jes niet gekregen?

Als je ze hebt gekregen moet je je toestellen eens uit en weer aan zetten. Bij ons verscheen er toen

”Telenet WiFi”.

Never trust in Dust
0 Likes
neox387
Experienced Weetjesweter
Berichten: 23
Topicwurm! π-DAY! Say what?! YEAH! CAPSLOCK DAY!

Bellen over wifi (VoWiFi)

Nop geen sms, zal dus voor de 4de keer nog eens bellen 😕

0 Likes
neox387
Experienced Weetjesweter
Berichten: 23
Topicwurm! π-DAY! Say what?! YEAH! CAPSLOCK DAY!

Bellen over wifi (VoWiFi)

Dus na nog eens 1uur aan de telefoon met klantendienst..

 

Conclusie probleem in het programma waarschijnlijk maar niemand weet hoe het op te lossen. 

 

Er werd ook gezegd dat die sms niet meer moet komen want het staat actief.. 

 

Ik wacht weer af tot 2de gsm (iphone 7) bij de compatible lijst staat, dan zijn we weer zeker maandje verder en nieuwe café release indien deze dan ook nog niet werkt nog maar eens terug bellen.. 

0 Likes
Domi1963
Experienced Bijna Allesweter
Berichten: 759
Jij #DTV. Goed bezig! En wanneer slaap jij? JACKPOT! WOW!

Bellen over wifi (VoWiFi)

@neox387 Staat het actief op je toestel in instellingen?

Never trust in Dust
0 Likes
neox387
Experienced Weetjesweter
Berichten: 23
Topicwurm! π-DAY! Say what?! YEAH! CAPSLOCK DAY!

Bellen over wifi (VoWiFi)

Is geen optie voor omdat het niet doorkomt van mast, vermoed dat dit ims instellingen zijn gelijk de apn voor mobiele data. Weer niet of je een Android toestel hebt om is te zien wat voor apn je hebt. Heb er van telenet 3: telenetwap, xcap, mms. 

 

Op de andere gsm iphone 7 staat dit wel aan: bellen over wifi en 4g voor data en gesprekken. Maar dit werkt ook niet. 

 

Dual sim bij pxm werkt het wel 🙂 online chat 2 minuten, gsm herstarten en dat was het.. 

 

Beide toestelen trouwens bij telenet aangekocht dus daar ligt het ook niet aan.

0 Likes