Beantwoorden
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Bellen over wifi (VoWiFi)

Graag had ik geweten wanneer bellen over wifi komt voor de Huawei Mate 20 Lite. Mijn partner heeft de Mate 20 Pro versie en daar is dat precies wel op geactiveerd. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Tags (1)
0 Likes
36 reacties
Suzy
Community Manager
Berichten: 7382
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Bellen over wifi (VoWiFi)

@patrick37, je kan best dit Telenet artikel in het oog houden. Hier staat er een lijst met toestellen die momenteel al compatibel zijn voor VoWiFi en VoLTE. Zodra de lijst uitgebreid wordt, zal je het hier kunnen zien. Wanneer specifieke toegevoegd zullen worden, is helaas niet geweten. 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

0 Likes
Domi1963
Experienced Bijna Allesweter
Berichten: 759
Jij #DTV. Goed bezig! En wanneer slaap jij? JACKPOT! WOW!

Bellen over wifi (VoWiFi)

Hallo Suzy,

ik weet niet waar of bij wie het probleem ligt, maar ik heb een iPhone 7 plus ( geschikt voor VOWiFi en VOLTE) en heb contact gehad met Apple, en die zeggen mij dat reeds vanaf de iPhone 5c en met iOS 9, hun toestellen geschikt zijn voor VOWiFi en VOLTE. Het zijn de providers die beslissen welke toestellen ze toe laten. Ik citeer Apple. Zie hier de uitleg van Apple support en lees vooral de 2 eerste zinnetjes.

https://support.apple.com/nl-be/HT203032

 


@Suzy  schreef:

@patrick37, je kan best dit Telenet artikel in het oog houden. Hier staat er een lijst met toestellen die momenteel al compatibel zijn voor VoWiFi en VoLTE. Zodra de lijst uitgebreid wordt, zal je het hier kunnen zien. Wanneer specifieke toegevoegd zullen worden, is helaas niet geweten. 


 

Never trust in Dust
0 Likes
Suzy
Community Manager
Berichten: 7382
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Bellen over wifi (VoWiFi)

@Domi1963, wat je zegt klopt. De providers beslissen dit inderdaad zelf en Telenet is ook van plan om de lijst met toestellen uit te breiden in de toekomst. Momenteel wordt het alleen geleidelijk aan uitgerold, men is gestart met het uitrollen van deze functionaliteit technologie, maar eerst bij de meest recente toestellen. Heb zelf nog een iPhone 6S waar dit ook al in zit, maar waar het (helaas) ook nog niet op werkt. Smiley Knipoog


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

0 Likes
Domi1963
Experienced Bijna Allesweter
Berichten: 759
Jij #DTV. Goed bezig! En wanneer slaap jij? JACKPOT! WOW!

Bellen over wifi (VoWiFi)

Wel wel? Wat heb ik opgemerkt vandaag?

Al onze smartphones (iPhones) ondersteunen VoWiFi met een Telenet simkaart er in!

Ik heb eerst gekeken in deze van mijn schoonzoon, een iPhone 8 plus en daar staat bij 

instellingen > telefoon > bellen over WiFi  = uit. Ingeschakeld en het werkt.

Voor de grap ook eens in mijn 7 plus gekeken en het staat er ook in!!

@Suzy : dus Telenet kan een paar iPhone modellen toevoegen aan hun lijst:

iPhone 7 plus - iPhone 7 - iPhone 6 - iPhone SE.

 

Zie hier een screenshot van mijn iPhone 7 plus:

 

 

EDIT: Blijkbaar staan alle instellingen in de smartphone, maar staan nog niet actief...Smiley VerdrietigGefrustreerde smiley

 

 

513CB90F-DC82-4914-A963-C409DE28416C.jpeg

Never trust in Dust
0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Bellen over wifi (VoWiFi)

@Domi1963  dat klopt dat staat er ook in , heb ook een oude iphone waar het in staat. @Suzy  heeft ook aangegeven in een post een iphone te gebruiken en dat zij deze ook kan aanzetten maar nog niet werkt. Het is dus echt wachten op de activering achterliggend bij Telenet zelf. Dus we duimen voor u dat het heel snel geactiveerd is. Activering gaat wel in fases dus even geduld hebben Smiley Erg vrolijk


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Domi1963
Experienced Bijna Allesweter
Berichten: 759
Jij #DTV. Goed bezig! En wanneer slaap jij? JACKPOT! WOW!

Bellen over wifi (VoWiFi)

@patrick37 : idd, wachten dus. Ik hoop alleen maar dat onze iPhone’s niet versleten zijn tegen dat Telenet het uitrolt. Ik begrijp alleen niet wat hun tegen houd? Alles zit in de phone en is volgens mij enkel maar te activeren. Ik heb onlangs mijn eerste iphone 4S aan mijn oudste dochter haar schoonmoeder gegeven en deze is al 7 jaar oud en werkt nog perfect. Enige probleem is dat hij niet meer geüpdatet word door Apple...

Maar goed, ik hoop dat het niet te lang duurt, want de gsm ontvangst is maar krap binnenshuis. Op onze iPhones hebben we maar 1 streepje. En zoals ik al in een andere post heb aangehaald, vertik ik het om € 140,00 te betalen voor een MCE. Ik opteer zoals bij Proximus op een verhuur basis. Stel dat het met een MCE nog niet werkt of hij gaat kapot na de garantie periode, dan ben ik € 140,00 armer. Dus als Telenet mee leest is dit een tip om de MCE aan te bieden op verhuurbasis aub??

@Suzy : Mijn schoonzoon heeft wel al een compatibele iPhone volgens de TN lijst. De 8 plus. Hij wacht vol ongeduld op het sms’je om hem te activeren.Hart

 

EDIT: zonet binnen op mijn iPhone de WiFi even uitgezet en het 4G symbool verschijnt, maar das ook alles. Ik heb geprobeerd op 4G de website van Telenet te openen, maar dat lukt jammer genoeg niet...

Never trust in Dust
0 Likes
Domi1963
Experienced Bijna Allesweter
Berichten: 759
Jij #DTV. Goed bezig! En wanneer slaap jij? JACKPOT! WOW!

Bellen over wifi (VoWiFi)

Zonet een leuke attentie gekregen van Telenet! 5 van mijn 5 smartphone’s zijn compatibel om te bellen via VOWiFi maar er staan er nog 4 in de “binnenkort beschikbaar” lijst. Maar daarjuist heeft elk ander gezinslid een sms gekregen dat wij voortaan kunnen bellen via VoWiFi.🤗

En het werkt nog ook...

Never trust in Dust
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Bellen over wifi (VoWiFi)

@Domi1963 dat is zeker goed nieuws dus geen MCE meer nodig. Ben zelf nog in afwachting op mijn toestel 🙂😁


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Domi1963
Experienced Bijna Allesweter
Berichten: 759
Jij #DTV. Goed bezig! En wanneer slaap jij? JACKPOT! WOW!

Bellen over wifi (VoWiFi)

@patrick37 

Dat heb jij goed opgemerkt! 😉

Never trust in Dust
neox387
Experienced Weetjesweter
Berichten: 23
Topicwurm! π-DAY! Say what?! YEAH! CAPSLOCK DAY!

Bellen over wifi (VoWiFi)

@Domi1963

Proficiat 😀 Wacht zelf ook al vanaf de aankondiging vorig jaar maar helaas nog niets. 

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Bellen over wifi (VoWiFi)

@neox387  ben ook nog in afwachting op mijn sms 🙂 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Dragunov404
Experienced Meerweter
Berichten: 106
De volle 100! Al 25 duimen! Goed bezig! Dag van de Chocolade

Bellen over wifi (VoWiFi)

Heb zelf een Galaxy S7 en volgens verschillende sites heeft dit toestel ook ondersteuning voor bellen via WIFI, maar de instelling heb ik hier niet staan op het toestel (Oreo).

 

Iemand een idee?

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Bellen over wifi (VoWiFi)

@Dragunov404  het zou bij de instellingen moeten staan wat ik gevonden heb. Maar kan ook zijn dat u niet de juiste instellingen hebt. 

Dit voorbeeld komt van een S9 maar ga er vanuit dat de instellingen hetzelfde zijn maar ben niet zeker. 

  • Ga naar de Instellingen van je toestel. 
  • Ga dan naar Info Telefoon.
  • Klik op Softwaregegevens.
     
 
 
 
  • Zie je bij ‘Sw-versie serviceprovider’ de code ‘LUX’ voorkomen? Dan is je toestel geschiktvoor bellen via VoWiFi en VoLTE. Je ontvangt van ons een sms zodra we bellen via wifi/4G voor jou activeren.
  • Zie je 'LUX' niet voorkomen? Dan is je toestel niet geschikt en kan je helaas niet bellen via 4G/wifi met dat toestel.

  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5214
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Bellen over wifi (VoWiFi)


@Dragunov404  schreef:

Heb zelf een Galaxy S7 en volgens verschillende sites heeft dit toestel ook ondersteuning voor bellen via WIFI, maar de instelling heb ik hier niet staan op het toestel (Oreo).

 

Iemand een idee?


Met mijn Pixel 3 (Pie) kan het in principe ook, maar ik heb gelezen dat die bepaalde instelling pas zichtbaar werd als de provider het ondersteunde.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.