Beantwoorden
Bekker
Experienced Weetjesweter
Berichten: 24
It's your ninth party! De vlam zit erin. Trick or treat? Dat loopt vlotjes.

Bellen via wifi met recente Samsung werkt niet

Hey allemaal, 

Heb een vraagje over bellen via Wi-Fi. Bij mijn toestel (samsung) werkt dit perfect en staat het thuis altijd op. Bij mijn vrouw haar toestel, ook een zeer recente samsung gaat dit echter niet. Als ik bellen via Wi-Fi uit en weer aan zet verschijnt het symbooltje even maar enkele seconden later is het weer weg. 

Iemand een idee hoe dit komt of hoe ik het kan oplossen want gewoon mobiel bellen gaat bij ons thuis helaas niet. Haar toestel is net geüpdate. 

 

Titel gewijzigd door: Daan (mod) | Vorige titel: Bellen via wifi

0 Likes
17 reacties
Ex-Netweter
 

Bellen via wifi met recente Samsung werkt niet

Sommige toestellen schakelen pas over op WiFi bellen als het GSM signaal (bijna) volledig wegvalt, en dat kan de gebruiker (denk ik) niet beïnvloeden.

Blijkbaar zou volgend truukje helpen:

  1. zet je toestel in Vliegtuig mode. Hierdoor wordt WiFi èn GSM ontvangst gedeactiveerd.
  2. Zet nu terug de WiFi aan, terwijl je nog in Vliegtuig mode bent.

Nu heb je alléén WiFi en géén GSM ontvangst, en zou WiFi bellen moeten lukken?

 

Tenzij het natuurlijk aan een fout in de instellingen of bij de provider (vb toestel niet ondersteund) ligt ...

Bekker
Experienced Weetjesweter
Berichten: 24
It's your ninth party! De vlam zit erin. Trick or treat? Dat loopt vlotjes.

Bellen via wifi met recente Samsung werkt niet

Tja maar dat is toch nogal vergaand om gewoon te kunnen bellen thuis. We zitten allebei met samsung en bij mij gaat het en bij haar niet. Toch vreemd. En kan ze nog wel berichten enzo ontvangen als de vliegtuigstand optstaat...

0 Likes
Ex-Netweter
 

Bellen via wifi met recente Samsung werkt niet

SMS berichten kan je niet sturen/ontvangen in vliegtuigmodus, WhatsApp natuurlijk wel.

Je zou het toch eens kunnen proberen?
Als het niet werkt ga je verder moeten zoeken, in de eerste plaats bij jouw provider...

0 Likes
Bekker
Experienced Weetjesweter
Berichten: 24
It's your ninth party! De vlam zit erin. Trick or treat? Dat loopt vlotjes.

Bellen via wifi met recente Samsung werkt niet

Volgens Telenet is alles in orde. Toestel is compatibel en alle opties staan juist. Sim kaart er al enkele keren uitgehaald en opnieuw ingestoken. Mobiele gegevens aan en uit geprobeerd, Vliegtuigstand geprobeerd, dat werkt wel maar zonder dan sms te kunnen ontvangen is het  nutteloos.....

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5862
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Bellen via wifi met recente Samsung werkt niet

@Bekker  

Bellen via wifi heeft niks met je mobiele gegevens te maken omdat het bellen via wifi is. Nu is het wel zo wat @Ex-Netweter  al eerder heeft aangegeven dat als het ontvangst goed is dat jet het tekentje niet gaat zien komen. Het bellen via wifi zal pas echt nut hebben als er geen of toch bijna geen ontvangst is. 

 

Je kan wel nog altijd eens de simkaart in het toestel steken waar het zo gezegd wel op werkt en zien of je dan veranderingen ziet. Dus steek je simkaart in dat toestel wacht eventjes en zie of je bellen via wifi teken ziet staan. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Ex-Netweter
 

Bellen via wifi met recente Samsung werkt niet


@Bekker  schreef:

Mobiele gegevens aan en uit geprobeerd, Vliegtuigstand geprobeerd, dat werkt wel maar zonder dan sms te kunnen ontvangen is het  nutteloos.....


Het werkt dus wel op Vliegtuigmodus?

Dat bewijst dus wel dat

  1. er bij Telenet geen probleem is: VoWiFi werkt 😊.
  2. jouw toestel werkt op VoWiFi

Het probleem dat je hebt is dus dat jouw toestel niet tijdig overschakelt naar VoWiFi, zelf bij heel slecht GSM signaal ("sticky") 😟.

Geen idee of dit kan ingesteld worden.

 

0 Likes
Bekker
Experienced Weetjesweter
Berichten: 24
It's your ninth party! De vlam zit erin. Trick or treat? Dat loopt vlotjes.

Bellen via wifi met recente Samsung werkt niet

Ik denk dat het inderdaad het probleem is dat we nog altijd een klein beetje ontvangst hebben en dus schakelt hij niet over op bellen via Wifi. Maar..... we hebben al veel contact gehad met de klantendienst en zij hebben ons gezegd van over te schakelen op bellen via wifi omdat we in een grijze zone zitten qua dekking. Maar als dan bellen via wifi ook al niet overschakelt en we bijna niet kunnen bellen en sms-en ontvangen omdat we net niet genoeg dekking hebben ja dan blijven we dus gewoon met een ontvangst probleem zitten. Echt straf dat Telenet dit niet kan oplossen. Ik denk niet dat er in België 10 gezinnen zijn met hetzelfde probleem waar geen enkele van de opties werkt..

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5862
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Bellen via wifi met recente Samsung werkt niet

@Bekker  

Heb je toevallig een Samsung S10 ? 

Want het is zo dat deze toestellen pas op bellen via wifi zal schakelen nadat er echt geen ontvangst is. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Bekker
Experienced Weetjesweter
Berichten: 24
It's your ninth party! De vlam zit erin. Trick or treat? Dat loopt vlotjes.

Bellen via wifi met recente Samsung werkt niet

Een galaxy A10 heb ik. (maar ik zie nu ook dat hij pas op wifi gaat als ik geen ontvangst heb)

en de vrouw een A41. Beide dus hetzelfde probleem. Maar ik vrees dat er dus weinig aan te doen valt. 

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5862
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Bellen via wifi met recente Samsung werkt niet

@Bekker  

Nu ken ik de toestellen zelf persoonlijk niet omdat ik ze niet gebruik. Maar het kan dat het toestel pas naar bellen via wifi gaat als het ontvangst volledig weg is. Bij de S10 is dit wel het geval die gaat pas naar bellen via wifi als er echt geen ontvangst meer is. Of dit bij de A10 is geen idee maar het zou zomaar kunnen. Kan ook zijn dat Samsung hier nog een update voor buiten brengt om het beter te maken voor je toestel dat deze continu kan bellen over wifi.  


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Ex-Netweter
 

Bellen via wifi met recente Samsung werkt niet


@Bekker  schreef:

Een galaxy A10 heb ik. (maar ik zie nu ook dat hij pas op wifi gaat als ik geen ontvangst heb)

en de vrouw een A41. Beide dus hetzelfde probleem. Maar ik vrees dat er dus weinig aan te doen valt. 


In ieder geval kan Telenet daar niets aan doen, je kritiek op Telenet is onterecht.

Iedere provider heeft het probleem dat het bereik niet overal even goed is, vooral binnenshuis...

 

Er zijn 2 oplossingen voor dit probleem;

1) VoWifi "forceren" via vliegtuigmodus.

2) Een MCE plaatsen: https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/wat-is-de-mobile-coverage-extender/

Jammer verkoopt Telenet deze niet meer, maar misschien kan je er nog eentje 2de-hands vinden?

0 Likes
Bekker
Experienced Weetjesweter
Berichten: 24
It's your ninth party! De vlam zit erin. Trick or treat? Dat loopt vlotjes.

Bellen via wifi met recente Samsung werkt niet

Vliegtuig modus is geen oplossing daar zij altijd moet bereikbaar blijven voor haar job. OOK via sms.

En telenet heeft daar wel fout in want zij bieden een service aan die wij duur betalen. En elk jaar maar meer en meer. En hun service werkt niet. Als wij iets verkopen dat stuk gaat dan vervangen wij dit. Wij verwachten dus een service die wel werkt en dat is hier duidelijk niet het geval. Als je ziet wat een gedoe wij al achter de rug hebben om hier in huis gewoon simpel te kunnen bellen en sms-en dan stel ik mij ernstige vragen bij de service.

Het gaat hier niet over de moeilijkste dingen toch?? Bellen en sms-en in huis vragen we. Als ze dit nog niet kunnen oplossen voor een abonnement van ongeveer al 124 euro per maand???? Ze mogen wel is wat meer moeite doen niet? Of is het niet duur genoeg??

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5862
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Bellen via wifi met recente Samsung werkt niet

@Bekker  

Bellen via Wifi is iets wat gratis is wat de provider beschikbaar stelt. Moest het niet goed en of correct werken kan je niet altijd wijzen naar Telenet. Hier speelt ook de fabrikant de rol in en als er problemen zijn met die functie in het toestel vind ik niet dat Telenet hier verantwoordelijk voor is. 

Ik heb net nog gezegd dat de S10 versie pas op bellen via wifi gaat als er helemaal geen ontvangst is. Ligt dit aan Telenet ? Nee dit ligt aan samsung die moeten het of oplossen of zo laten wat het is. 

 

Daarbij speelt het ook een belangrijke rol dat je een goed en fatsoenlijk wifi bereik nodig hebt. Heb je dit niet is bellen over wifi ook niet optimaal en zal je toestel op 4G staan. Hierdoor heeft je bellen via wifi optie geen enkele zin. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Ex-Netweter
 

Bellen via wifi met recente Samsung werkt niet

@Bekker 

- Ben je hier om hulp te zoeken? Dan zijn we bereid om onze tijd hierin te steken en proberen oplossingen te vinden ...

- Ben je hier om kritiek te geven? Dat is je volste recht ... maar geeft geen oplossing (en zonde voor onze tijd) 

- Ben je ontevreden over de kwaliteit/prijs van Telenet? Kies dan een andere leverancier ... Er zijn voldoende alternatieven!

Er zijn enkele miljoenen klanten die bij Telenet blijven, dus zo slecht zullen ze niet zijn?

0 Likes