Beantwoorden
NicolasPirotte
Experienced Weetjeslezer
Goed gevonden! Netjes! Primeur! Gelezen en goedgekeurd!

Compatibele 4G-5G router voor datasim (Telenet netwerk)

Dag allemaal,

Ik heb onlangs een datasim gehaald voor WIFI in ons 2e verblijf. 
Ik heb hiervoor een zogezegde "plug en play" 4G router besteld op amazon: Mercusys MB110-4G.
Ik heb wel degelijk de pin code eerst gedeactiveerd en via mijn Iphone nagekeken dat de sim kaart wel degelijk data verbining had (wat het geval is). 
Bij de quick set-up webpagina van de Mercusys MB110-4G kan ik aleen een profiel voor Base Mobile kiezen, dat blijkbaar niet compatibel is met het Telenet netwerk. 
Ik ben dus op zoek naar een compatiebel 4 of 5G router om vast aan te sluiten in ons 2e verblijf dus geen batterij vereist. 
Ik vond oude posts van de telenet minimodem wat blijkaar niet ideaal was voor vaste installaties en deze is ook niet meer beschikbaar in de telenet shop.
Wie o wie kan me helpen aub?  

Tags (2)
0 Likes
3 reacties
NicolasPirotte
Experienced Weetjeslezer
Goed gevonden! Netjes! Primeur! Gelezen en goedgekeurd!

Dag iedereen, na nog meer opzoekwerk heb ik een "advanced menu" gevonden op m'n 4G router waar ik een nieuw internet profiel kon aanmaken:

NicolasPirotte_0-1727862865563.png

Ik heb ook de info op de telenet website gevonden die ik hiervoor nodig had moest het iemand kunnen voorthelpen: https://www2.telenet.be/residential/nl/klantenservice/mobiel-en-vast/mobiel-instellen-en-gebruiken/m...
groetjes!

StefaanH
Professional Superweter
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Gewoon ter info: voor zulke doeleinden kan je ook simpelweg een (oude) smartfoon gebruiken. Steek de data-sim erin en activeer de optie: "mobiele hotspot".  Klaar is kees.

Ik doe dat zelf ook regelmatig, dus ik weet dat het werkt.

StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Camperdiksmuide
Professional Weetjesweter
Wereld gedichtendag Complimentendag Star Wars Day Say what?!

Hallo,

Mij 4G router is een Huawei b818-263 ook voorzien van de datasim vanuit ons one up abonnement. Deze connecteert ook altijd met het "base" netwerk. Telenet en base zijn uiteindelijk de zelfde operator als ik mij niet vergis. 

0 Likes