Beantwoorden
DJNVD
Freshman Beetjesweter
Netjes! It's your fifth party! Primeur! It's your fourth party!

Datasim en Acer Enduro samen combineren

Hi, 
sinds deze zomer heb ik mijn versleten TpLink M7350 vervangen door een nieuwe draagbare hostpot: de ACER ENDURO CONNECT M3.

deze hotspot zou op 5G moeten werken, maar wilt dit met m'n datasim (via Telenet ONE) niet doen.
als ik mijn gewone simkaart er in steek, gaat de hotspot wel met 5G verbinden, dus het toestel zou compatiebel moeten zijn?
na die test dacht ik dat het aan mijn datasim zou liggen, dus heb ik die eens in mijn Galaxy S21U gestoken, en die combinatie gaat wel op 5G verbinden

het is echt de combinatie datasim+hotspot die niet op 5G wilt gaan.

iemand een idee, of iemand die deze hotspot ook heeft?

ik ben al 3X naar een telenet center geweest en verschillende keren met de klantendienst gebeld, maar daar weten ze niet wat doen, of begrijpen ze mijn uitleg zelfs niet 😕

MVG

Titel gewijzigd door Christof (mod) | Vorige titel: Datasim en ACER ENDURO M3

Tags (3)
2 reacties
kristofDW
Professional Allesweter
Krak 2021 Krak 2022 Krak GP, kort voor Giga Poster!

@DJNVD 

Kun je 4G ontvangen via je datasimkaart en is dit een nano simkaart , of is dat ook niet mogelijk? Het is namelijk mogelijk dat je per ongeluk met je andere simkaart verbinding had met 5G, terwijl dat met je datasimkaart niet het geval is. Dit fenomeen zie je ook bij smartphones, zelfs wanneer je ze naast elkaar plaatst, kan de ene telefoon 4G ontvangen terwijl de andere 5G ontvangt.

ik veronderstel ook dat je hotspot op network mode auto staat (5G NR/4G LTE)? 

KristofDW | Krak
  carpé diem.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
DJNVD
Freshman Beetjesweter
Netjes! It's your fifth party! Primeur! It's your fourth party!

hi, 4G werkt gewoon goed, de simkaart is momenteel idd uitgeduwd tot een NANO simkaart, en de hotspot staat ingesteld op [auto (5G NR/4G LTE)]

ik kan ook kiezen voor [alleen 5G SA] maar dan gaat heb ik geen signaal (telenet gebruikt dit nog niet) of voor [alleen 4G LTE] en dan heb ik 4G 

ik heb nooit 2 simkaarten in hetzelfde toestel gestoken, dus de datasim werkte in mijn S21U weldegelijk op 5G

(alle tests gebeuren bij mij thuis, op zo'n 100 meter van de zendantenne )