24748
netweters
|
152265
antwoorden
|
20686
vragen
|
Hallo, ik had graag een esim besteld voor mijn gsm. Maar dit is niet mogelijk bij telenet voor mijn abonnementsformule. Ik raak er niet uit met telenet, misschien zien jullie een oplossing.
Even schetsen: ik heb privé een one-up met 3 gsm-abonnementen voor het gezin, met Playsport een 160 euro. Zelf heb ik een zaak waar ik telenet had voor internet via een isdn-lijn, die ze huurden van proximus. Telent is hiermee gestopt een 8-tal jaren geleden, en kon in het industriegebied geen oplossing voor internet bieden. Ik ben dan overgestapt voor de zaak naar proximus, internet en gsm, met enkele jaren later een een fiberlijn en call-connect. Mijn gsm, en die van een collega is bij telenet gebleven voor hun oplossing bij het thuiswerken als je binnen in huis geen gsm-bereik hebt. Wij hebben beiden immers telenet thuis privé. Wij hebben als abonnement een king business international, voor de 2 gsm’s een 100-tal euro.
Nu wil ik voor mijn iwatch een esim bestellen, maar dat gaat niet bij mijn abonnement. Ik moet dit omzetten naar een klik unlimited. Ook een 100 euro voor 2 gsm-abonnementen en internet. Aangezien telenet geen internet kan plaatsen in het industrieterrein, wat ik nog zou overwegen als backup voor de fiber, moet dit bij mij thuis…
Is het niet ridicul dat telenet 2 modems naast elkaar komt zetten, en ik uiteindelijk ook voor een klik unlimited met 2 gsm’s evenveel betaal dan nu? Mijn gsm overzetten naar privé mag ik niet. Deze moet op een bedrijfsabonnement blijven staan, maar daarom niet de huidige king business international omdat tripjes naar Zwitserland de laatste jaren is afgenomen voor mij.
ziet er iemand een oplossing, kijken er hier knappe koppen van Telenet mee?
Alvast bedankt om mee te denken.
Ja, dat is ridicuul, maar dat is de commerciële strategie van Telenet:
Momenteel is er geen oplossing voor jouw specifieke situatie tenzij jouw bedrijf een andere boekhoudkundige regeling kan treffen betreffende je privaat telecomgebruik.
In de loop van 2024 zal Proximus ook eSIM voor smartwatches ondersteunen. Dat kan een toekomstige oplossing zijn.
Wat betreft de uitbreiding van gsm-bereik (Telenet Mobile Coverage Extender?) in je privé-woning, die kan je anno 2023 vervangen door de Voice over Wifi (VoWifi)-functie op je smartphone via eender welke operator. De telefoongesprekken gaan dan over Wifi wanneer je ontvangst hebt van een Wifi-netwerk.
Naar mijn weten is er geen enkel operator die momenteel een bedrijfsplan met e-Sim voor smartwatches aanbiedt. Dus ik denk dat je best een extra persoonlijke SIM in je ONE bundel neemt waarmee je je Apple Watch koppelt en verander je je bedrijfsabonnement naar een andere operator die wel e-Sim voor handsets aanbiedt. Dan kan je thuis je femtocell van Telenet behouden.
Bedankt voor je reactie. Ik begrijp ze wel niet helemaal. Als ik een persoonlijke sim extra neem op mijn one-up, heeft mijn iwatch toch een ander telefoonnummer? Ik had ook al gevraagd om mijn datakaart van mijn ipad om te zetten naar een esim, maar dat kan ook niet.
ik denk dat ik mijn abonnement ga omzetten naar een klik unlimited, kunnen ze naast mijn one thuis een tweede modem komen zetten, die ik gewoon afzet.
Telenet biedt uitsluitend eSIM voor smartwatches aan. Niet voor smartphones of tablets.
Voor een eSIM op je smartphone of tablet moet je bij Orange, hey!, Proximus of Mobile Vikings zijn.
Telenet heeft inderdaad wel een bedrijfsaanbod KLIK waar Telenet One Number (eSIM voor smartwatch) is inbegrepen.
Neen, uw wath heeft hetzelfde nummer als het gsm-toestel waarmee het gekoppeld is. Werkt enkel met Samsung en Iphone (tenzeij er nu een derde bijgekomen is, en ik dat gemist heb).