Beantwoorden
Nancy1968
Freshman Beetjesweter
Berichten: 1
En we zijn vertrokken!

Elke 6 uur stipt verbruikt gsm mobiele data

Dag beste leden,

 

Ik heb een WIGO pakket met 4G mobiele data op mijn GSM en naar het einde van de maand toe is mijn data vrijwel opgebruikt terwijl ik eigenlijk heel weinig films of muziek etc bekijk/download.

Via mijn telenet - verbruik - details merk ik nu dat ik elke dag op idem tijdstippen ( 06u36 - 12u36 - 18u36 - 00u36 ) redelijk wat Megabytes verbruik ( +/- 250-300 ) met als detail : Verbruik in Belgie.

Op die wijze is mijn 4G uiteraard snel opgebruikt.

 

Mijn vraag : Kan iemand mij aub adviseren hoe ik dit kan stoppen en wat de juiste oorzaak zou kunnen zijn?

 

Alvast hartelijk dank , groeten Nancy 

 

Titel gewijzigd door Suzy (admin) | Vorige titel: Verbruik van mobiele data om de 06uren stipt

0 Likes
3 reacties
stefangroenen
Professional Meerweter
Berichten: 146
It's your ninth party! Even demarreren... Een bus vol! Warming up?

Elke 6 uur stipt verbruikt gsm mobiele data

Kijk  eens eerst wat je allemaal op je gsm hebt staan en wat die apps allemaal doen. Dus een opkuis houden op je GSM, er zijn dus een aantal apps die op die tijdstip data gebruiken. Als je gevonden hebt welke dan zie of je kan instellen dat zij alleen via wifi hun updates mogen halen. Dus je GSM heel goed nakijken want daar zit je probleem

Stefan Groenen
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Elke 6 uur stipt verbruikt gsm mobiele data

@Nancy1968 

Op mijn Android 10: Instellingen, Verbindingen, Gegevensgebruik, Gebruik mobiele gegevens (zo zie je wat niet langs wifi gaat) of WiFi-gegevensverbruik (wat langs WiFi gaat). De som van beiden stemt ongeveer overeen met je werkelijk verbruik. Best zet je ook eerst de periode gelijk met de facturatieperiode.

Als je naar beneden scrollt, zie je het verbruik per app. Als je eens op het einde van de dag kijkt en als vervolgens in de ochtend, kan je het verschil zien van de nacht.

kristofDW
Experienced Allesweter
Berichten: 1668
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Elke 6 uur stipt verbruikt gsm mobiele data

@Nancy1968  Dit kan te maken hebben met de updates die je binnenhaalt. Dit zal normaal gezien gebeuren op bepaalde tijdstippen.

Je kan misschien opteren om alleen updates binnen te halen via wifi.

Android-apps automatisch updaten
  1. Open de Google Play Store-app .
  2. Tik op Menu. Instellingen.
  3. Tik op Apps automatisch updaten.
  4. Selecteer een optie: Via elk netwerk om apps te updaten via wifi of mobiele data. Alleen via wifi om apps alleen te updaten wanneer u verbinding heeft met wifi.

Dit zal er voor zorgen dat je op het moment dat je connectie hebt met 4G er geen updates zullen uitgevoerd worden en ook geen data gebruikt zal worden.

Probeer dat eens en zie wat het geeft.


  KristofDW | Krak
  carpé diem.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.