24754
netweters
|
152373
antwoorden
|
20696
vragen
|
Heb zonet een onaangename verrassing gedaan. Mijn dochter heeft per ongeluk bijna 3gb aan gegevens via 4G gedownload. Vanmorgen heeft ze thuis, terwijl ze dacht op de wifi te zitten, filmpjes bekeken. Deze namiddag heeft de app 'Pineapplepen' op de achtergrond de rest er door gejaagd.
Deze grap kost ons 109.19 euro!
Wij hebben deze zomer voor WIGO gekozen voor het gemak. Dit 'familiepakket' zoals het verkocht, wordt is 'ideaal voor gezinnen met opgroeiende kinderen'. En dat vonden wij ook. We kwamen een pak goedkoper uit. Maar wat ze er niet bij vertellen, is dat je de datalimiet voor mobiel internet van jezelf of je kinderen niet kan blokkeren als je standaard 1gb is opgebruikt. Wat bij andere Telenetpakketten wel kan, kan blijkbaar bij WIGO niet.
Bij de klantendienst konden ze me niet echt helpen. Buiten wat eerste hulp bij 'wanneer zet je je mobiele gegevens aan' kreeg ik niet (van de overigens vriendelijke dame). Maar leg dat maar eens aan een tiener uit. Een andere tip was om het dataverkeer volledig te blokkeren. Dat had ik zelf al gedaan om erger te voorkomen, maar het kan toch niet de bedoeling zijn om dit standaard te gaan gebruiken.
Die 109 euro, daar kon de dame van de klantendienst niets meer aan doen (jammer). Maar ze liet zich wel ontvallen dat ik niet de enige ben met dit probleem en dat ze de klacht, samen met de anderen, zou doorgeven. Het gaat hier dus niet om een nieuw probleem!!
Dus Telenet...
Zouden jullie er zo snel mogelijk voor kunnen zorgen dat ook in WIGO een verbruikslimiet ingesteld kan worden. En misschien kunnen jullie in de tussentijd het onbedoelde verbruik van alle klanten netjes terugbetalen. Jullie verkopen immers een product dat nog niet af is.
Opgelost! Ga naar oplossing.
Ik zou u voor de toekomst 2 dingen willen aanraden:
- stel je eigen nummer in op 'Mijn Telenet' om een verbruikersherinnering te krijgen op 75, 90 en 100% van het verbruikte mobiele internet van je dochter
- installeer de 'Telenet Mobile' app op de gsm toestellen van het gezin. Deze app zal er zelfstandig voor zorgen dat je altijd WiFi zal gebruiken indien een gekend netwerk of TelenetWiFree beschikbaar is. Dit bespaart automatisch een hoop mobiele data!
Deze 2 ingrepen hebben hier alvast voor heel wat gemoedsrust gezorgd!
Op aanraden van een allesweter nog maar eens naar de klantendienst gebeld. Nu werd me voorgesteld om bij 'public relations' mijn probleem aan te kaarten.
Vandaag telefoon gehad van een medewerker. Zij heeft met me alle mogelijkheden overlopen om dit in de toekomst te voorkomen. Ze wist ook te melden dat een oplossing (blokkering) er zit aan te komen en dat we ervan op de hoogte zullen gesteld worden. Op het einde zei ze ook dat die 109 euro zou komen te vervallen.
SUPER GEDAAN, Telenet!
Bedankt.
Fijn dat je dit even komt melden @Ex-Netweter . Als het goed nieuws is, dan mag het ook gezegd worden.
Ik herinner me uit het verleden dat mensen die wat noemt "assertief" zijn toch een en ander geregeld kunnen krijgen en je ziet... 😉
Zelfs met blokkering kom je in de problemen.
Door een app die in de achtergrond sms berichten stuurde bij elk bericht dat ik verzond moesten wij een paar jaar geleden 400 € betalen terwijl een blokkade stond op 50 € . Wat deed telenet ; NIETS ZOALS GEWOONLIJK ... kreeg als antwoord dat telenet niet in de fout ging terwijl ik er 100% van overtuigd ben dat wanneer men een blokkade insteld op 50 € dat moet werken . Wist je trouwens dat wanneer men een limiet insteld om te bellen of surfen in het buitenland , dat je dan niet kan bellen of surfen door die limiet ?? Kan alleen bij telenet zo'n absurde situaties.
Een buil in je auto krijg je ook niet door niets verkeerd te doen...
Ik vraag me ook af hoe mensen er in slagen om een app te laten staan die sms'en op de achtergrond verstuurd en dit laten oplopen tot €400. Omtrent uw limiet zal u toch wel iets vergeten zijn, trouwens is het heel simpel om ook een herinnering in te stellen dat u 80-90% van uw limiet zit? Dus als je een beetje moeite doet om dit sporadisch op te volgen, krijg je zo geen verrassingen.
Omtrent surfen en bellen in het buitenland, lukt dit in de meeste Europese landen wel. Surfen lijkt me het minst evident, wetend dat dit ook wel geld zal kosten via 3G/4G. En als ik het van uw naam mag afleiden... Thailand lijkt me een redelijk protectionist land die geen vreemde simkaarten toelaat om van hun netwerken gebruik te maken.
PS: zo'n dergelijke zaken praat je persoonlijk zelf uit met telenet. Deze site is hier niet het medium voor. Enkel politiekerd gooien publiekelijk met modder.
@Thailand schreef:Wist je trouwens dat wanneer men een limiet insteld om te bellen of surfen in het buitenland , dat je dan niet kan bellen of surfen door die limiet ??
Dat is raar want ik had vroeger zo'n limiet staan en ik kon wel surfen en bellen in alle landen waar ik ben geweest... Ben je zeker dat data roaming aanstond?
@Thailand schreef:
De limiet die ik had ingesteld was 50€ . Je krijgt daar in het buitenland geen melding over .
In Zwitserland krijg je in elk geval wel meldingen als je over de ingestelde limieten gaat... Dat heb ik zelf in de praktijk meegemaakt.
@BertXL schreef:Dat is raar want ik had vroeger zo'n limiet staan en ik kon wel surfen en bellen in alle landen waar ik ben geweest... Ben je zeker dat data roaming aanstond?
Nochtans heeft hij gelijk, Bert. Ik kom er juist toevallig op uit.
Via Mijn Telenet > Mijn mobiele diensten > Verbruikslimiet
Daar staan twee waarschuwingen:
Ik ben net overgeschakeld naar WIGO en inderdaad, blijkt dat je een goed half jaar later nog steeds geen verbruikslimiet kan instellen?! Met alle goedkopere formules wel... Ik ga deze overschakeling proberen te annuleren (wettelijk hoort er een gratis opzegtijd van 14 dagen te zijn), deze WIGO blijkt voor mij een achteruitgang te zijn in plaats van een vooruitgang.
Mijn werkgever kan er ook geen deel meer van betalen, bij WIGO kan dat om mysterieuze redenen niet.
UPDATE: ik ontdekte net dat er wel een grens van 60,5€ op mobiele data in het buitenland zit, die je momenteel moet uitzetten als je dit niet wil. Dus de technologie om het te begrenzen is wel degelijk uitgewerkt, maar Telenet wil het enkel toepassen op het buitenland, met een vast (hoog) bedrag... Niet eerlijk!