GEEN verbruikslimiet bij WIGO
Heb zonet een onaangename verrassing gedaan. Mijn dochter heeft per ongeluk bijna 3gb aan gegevens via 4G gedownload. Vanmorgen heeft ze thuis, terwijl ze dacht op de wifi te zitten, filmpjes bekeken. Deze namiddag heeft de app 'Pineapplepen' op de achtergrond de rest er door gejaagd.
Deze grap kost ons 109.19 euro!
Wij hebben deze zomer voor WIGO gekozen voor het gemak. Dit 'familiepakket' zoals het verkocht, wordt is 'ideaal voor gezinnen met opgroeiende kinderen'. En dat vonden wij ook. We kwamen een pak goedkoper uit. Maar wat ze er niet bij vertellen, is dat je de datalimiet voor mobiel internet van jezelf of je kinderen niet kan blokkeren als je standaard 1gb is opgebruikt. Wat bij andere Telenetpakketten wel kan, kan blijkbaar bij WIGO niet.
Bij de klantendienst konden ze me niet echt helpen. Buiten wat eerste hulp bij 'wanneer zet je je mobiele gegevens aan' kreeg ik niet (van de overigens vriendelijke dame). Maar leg dat maar eens aan een tiener uit. Een andere tip was om het dataverkeer volledig te blokkeren. Dat had ik zelf al gedaan om erger te voorkomen, maar het kan toch niet de bedoeling zijn om dit standaard te gaan gebruiken.
Die 109 euro, daar kon de dame van de klantendienst niets meer aan doen (jammer). Maar ze liet zich wel ontvallen dat ik niet de enige ben met dit probleem en dat ze de klacht, samen met de anderen, zou doorgeven. Het gaat hier dus niet om een nieuw probleem!!
Dus Telenet...
Zouden jullie er zo snel mogelijk voor kunnen zorgen dat ook in WIGO een verbruikslimiet ingesteld kan worden. En misschien kunnen jullie in de tussentijd het onbedoelde verbruik van alle klanten netjes terugbetalen. Jullie verkopen immers een product dat nog niet af is.
Opgelost! Ga naar oplossing.