Beantwoorden
freddyfingers
Freshman Weetjeslezer
Berichten: 1
It's your second party! It's your sixth party! En we zijn vertrokken! It's your first party!

GPRS signaal op simkaart

Hallo,

voor een smart watch voor mijn kids ben ik op zoek naar een telenet 2G simcard. Blijkt dat de smart watch een simkaart met GPRS nodig heeft en geen 4G ondersteunt.

De 4G-simkaart van telenet geeft me geen data verkeer (ondanks feit dat deze in principe reverse compatible zou zijn)

Wanneer ik een proximus 4G-kaart erin steek, werkt het edge/gprs data verkeer.

Wanneer ik er een simkaart van telenet (4G) insteek, krijg ik geen GPRS/Edge signaal.

 

Dit zou blijkbaar te maken hebben met het feit dat bij Telenet niet alle frequentiebanden heeft open staan op een 4G kaart. 

 

Iemand enig idee hoe dit op te lossen? Of ben ik verplicht om naar Base of Proximus over te stappen voor deze service?

0 Likes
4 reacties
Area57
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 583
Applaus voor jezelf! Bye-bye Google, hello Yougle! Volop in the game! En wanneer slaap jij?

GPRS signaal op simkaart

Kan je op die smartwatch de gebruikte APN server aanpassen ?

0 Likes
Jake
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
De 3 wijzen! De kop is eraf! En we zijn vertrokken! It's your first party!

GPRS signaal op simkaart

Hetzelfde probleem.

Op het toestel zelf is niets aan te passen.

0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5191
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

GPRS signaal op simkaart

Zijn alle simkaarten van Telenet technisch identiek? Ik bedoel, abonnementen, prepaid en prijs volgens verbruik.

En vroeger had je ook nog de king en kong surf kaarten, die waren data-only. Bestaan die nog?


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5213
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

GPRS signaal op simkaart

Het is niet de simkaart die 4g is, wel het toestel. Om een bepaalde frequentie te hebben en te kunnen gebruiken zijn er twee voorwaarden nodig: het toestel moet die frequentie ondersteunen en de zender waarop je toestel door toedoen van de simkaart wil aansluiten moet ook die frequentie ondersteunen. Maar elke gsm zender heeft een beperkt aantal signalen die kunnen aangesloten worden. Je kan best in een zone zitten met een zeer sterk 4g signaal en toch kan jet niet aansluiten omdat er teveel zijn die willen communiceren. 

In principe kon je de sim kaart van een dongle in een gsm stelen en dit werkte. Ook de simkaart van een gsm in een dongle mag ook geen probleem geven. 

 

Niet alle simkaarten zijn gelijk. Ik herinner me nog dat op zeker ogenblik een aantal telenet klanten een andere simkaart moesten gaan halen.  

Het fysische formaat van de kaart is wel veranderd en verschillend, maar dit staat los van de chip. De kaarten die nu verdeeld worden laten verschillende formaten toe door meer of minder uit te drukken.

Zie ook https://nl.wikipedia.org/wiki/Simkaart

 

0 Likes