42039
netweters
|
18500
gesprekken
|
19989
vragen
|
@Heidi2 schreef:Heb net de gsm edge7 aangekocht met abo bij telenet...geen of slecht ontvangst hier en als je het niet vast zet telkens nederlands net hier...maar zit er wel ff aanvast en betaal iedere maand om gsm amper degelijk te kunnen gebruiken...bij orange had ik dit probleem niet!
Ps weet iemand buiten de code hier op de site hoe je u gsm langer kan laten overgaan? Code ingegeven maar mag blij zijn als gsm 2 keer overgaat voor voicemail? Iemand? Alvst 2 nadelen met overschakkelen
maakt toch niet meer uit op welk netwerk je zit , roaming is afgeschaft
mss daar wel beter netwerk momenteel?
Sinds donderdag kan mijn GSM thuis(koekelare) geen netwerk meer vinden op andere plaatsen heb ik wel bereik. Ook krijg ik vaak sim-gegevens vernieuwen sinds zaterdag nieuwe sim maar probleem blijft.
Zijn er soms problemen met een mast ofzo?
@Steven1985, Je hebt deze vraag ook hier gesteld :
https://www.netweters.be/t5/Surfen-bellen-sms-en/Geen-bereik-niet-smsen-bellen-mobiele-data/m-p/3287...
Het antwoord zal daar gegeven worden 🙂
In Kortrijk (Overlije) hetzelfde probleem met Telenet. In huis bijna geen ontvangst (Samsung J5 en J3), ook niet op straat aan de voordeur. Heel zielig voor een operator van dat kaliber.
Contact opnemen met de klantendienst (015.666666) en de slechte ontvangst melden binnenshuis. Waarschijnlijk heb je recht op een MCE (Mobile Coverage Extender) in bruikleen. Deze kan je dan gaan afhalen in een Center.
In bruikleen ... ik denk het niet.
Ik zit al enkele maanden met dit probleem en kan er ééntje kopen voor €140.
Maar dit weiger ik en over één in bruikleen praten ze niet.
De website praat ook over een kost van 140€ en niets te vinden over bruikleen.
https://www2.telenet.be/nl/ontdek/kwaliteit/mobile-coverage-extender/
Heb terug contact gehad met Telenet (nu met Mr Luc Motmans) op enkele minuten geregeld.
Ik mag gratis een MCE gaan afhalen om in bruikleen te gebruiken in een Telenet center omdat er in onze omgeving momenteel slecht bereik is (er wordt aan gewerkt).
Met dit toestel zou het normaal terug in orde moeten zijn.
@GuyGen @SjCr. Het komt er soms op aan om een beetje aan te dringen en ook een medewerker aan de lijn te hebben die al een beetje ervaring heeft en weet hoe hij dit moet inboeken. Er zijn evenwel bepaalde voorwaarden aan verbonden (o.a. max. 3 maanden overgeschakeld naar het eigen netwerk, maar er zijn natuurlijk mensen die al langer overgeschakeld zijn en in de miserie zitten en nooit geen gehoor hebben gehad.)
Ja dat kan wel kloppen wat je verteld.
Maar ik ben van het principe dat ze eerlijk moeten zijn en niet rond de pot moeten draaien.
Ik ben van het begin klant, altijd op tijd betaald (domiciliering) en als ik de volle pot betaal moet ik ook de volle service hebben.
Er kunnen altijd problemen zijn maar die moeten opgelost worden en dit moet geen 3 maanden duren of anders moeten ze gedurende die maanden ook niet de volle pot aan te rekenen.
Als wij 1 mb extra verbruiken moeten wij deze ook direct extra betalen.
Ik heb gedurende 3 maanden redelijk veel geen ontvangst gehad en als ik vroeg of het opgelost kon worden of niet, zo ja wanneer ongeveer en zo niet ik mijn conclusies zou trekken en naar de concurrentie zou gaan omdat ik hierdoor al wel in heel wat vervelende situaties ben gekomen.
Dit is kunnen opgelost worden door dat ik geluk had dat ik verschillende keren juist vrienden bij me had die het kunnen bevestigen hebben.
Het is nu ook niet dat Telenet de goedkoopste is en als er dan iets niet goed werkt willen ze mij wel direct een nieuw toestel doen aankopen van €140 waar er bij mij niets verandert was maar waar zij fout aan hebben en dat is ook iets wat ik niet vind kunnen.
Maar ja, als we zwijgen en gewoon betalen is het wat ze het liefste willen.
Volledig gelijk. Ikzelf heb ook al verschillende keren geklaagd over het bereik hier bij ons in de buurt. Zonder resultaat... Nochtans zijn er heel veel plaatsen waar het bereik onvoldoende is. En Telenet maar beloven dat ze het sterkste netwerk aan het uitbouwen zijn. In huis bellen en gebeld worden via wifi zou een mooie oplossing zijn maar ook dat maakt telenet niet mogelijk. Oude klanten krijgen geen gehoor en op een extra toestel in bruikleen moeten we ook al niet rekenen. Misschien zouden we allen samen eens moeten gaan klacht indienen.
Heb je ondertussen al naar de klantendienst gebeld en een beetje aangedrongen. Die MCE zou je toch moeten kunnen hebben als je bereik binnenshuis niet voldoende is. Bellen en opnieuw bellen.
Vandaar dat de wachttijd bij de klantendienst altijd zo hoog is. Als iedereen tientallen keren moet bellen om iets te bereiken...
Gouden raad: Zet je achter uw bureau of in je zetel met een pintje of koffietje erbij, de telefoon op speaker en ondertussen voortdoen aan wat je bezig was. En inderdaad, soms kan het wat langer duren maar niet alleen voor de reden die je aangeeft wel omdat sommige mensen voor de meest onzinnige vragen bellen maar wees gerust Telenet scoort nog vrij goed op dat vlak. Andere providers kunnen er nog meer van. En eenieder die in de verkoop zit kan beamen dat er op maandag en vrijdag en zaterdag in gang wordt geschoten en dat donderdag de meest rustige dag is.
Hou het kalm en neem je tijd.
Wij zijn in kapellen al oversgeschakeld naar het nieuwe mobiele netwerk van base einde 2017 en de ontvangst is erbarmelijk.
Ik kreeg gratis een MCE , maar die werkt allen op 3 G, en dat vertellenze natuurlijk niet.
Ik vrees dat we een andere service provider moeten zoeken.