Beantwoorden
Franky1973
Freshman Beetjesweter
Berichten: 7
It's your fifth party! It's your fourth party! Pageturner! It's your seventh party!

Geen 5G op iPhone 15, wat nu?

Beste,

 

ik heb iphone 15 en iis 17.3.1 en telenet 57.0 en een nieuwe simkaart maar op de iphone 15 geen 5G.

wat kan de oplossing zijn?

mijn dochter iphone13 en wel 5g. 
wie kan helpen?

 

Titel gewijzigd door Bjarne (mod) | Vorige titel: Iphone 15 en 5g

9 reacties
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5867
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Geen 5G op iPhone 15, wat nu?

@Franky1973 

Dat is raar want ik heb op de 15 Pro ook 5G ontvangst. 

heb je 5G aangezet op je toestel ..? Misschien een rare vraag maar je weet maar nooit. 

Als je dat aan hebt staan dan kijk zeker de volgende twee dingen na :

1 ) ga naar instellingen > mobiel netwerk > opties mobiele data > data modus > zet deze op Dat meer data toe op 5G. Op die manier pakt die sneller zijn 5G signaal op anders heb je grote kans dat die op 4G blijft staan. 

2 ) ga naar instellingen > mobiel netwerk > opties mobiele data > gesprekken en data > 5G aan. Als het namelijk op automatisch staat dan gebruik die enkel maar 5G wanneer het noodzakelijk is en voor de rest zal die op 4G blijven staan. 

heb deze instellingen wel ook zo staan en ook eens mee 'gespeeld' en als ik alles laat staan zoals het was gebruikt die weinig 5G. Dat is er ook voor om data te 'besparen' maar ook batterij te besparen. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
marcel3X
Experienced Weetjesweter
Berichten: 19
Say what?! Nog geen reader's digest? :-) A born reader! Twee handen vol!

Geen 5G op iPhone 15, wat nu?

Het kan ook zijn, als je de batterij spaarstand aan hebt, dat ie dan geen 5G gebruikt..

Franky1973
Freshman Beetjesweter
Berichten: 7
It's your fifth party! It's your fourth party! Pageturner! It's your seventh party!

Geen 5G op iPhone 15, wat nu?

Geen batterijstand aan

Franky1973
Freshman Beetjesweter
Berichten: 7
It's your fifth party! It's your fourth party! Pageturner! It's your seventh party!

Geen 5G op iPhone 15, wat nu?

Heb nu,de instellingen zo ingesteld ben benieuwd.

want telenetmedewerker sprak dat Apple dit moest goedkeuren en dat ik dan pas op 5G zou kunnen.

Franky1973
Freshman Beetjesweter
Berichten: 7
It's your fifth party! It's your fourth party! Pageturner! It's your seventh party!

Geen 5G op iPhone 15, wat nu?

Dit kreeg ik als antwoord van telenetmedewerker:

Niet alle 5G-ready toestellen krijgen op hetzelfde moment een pop-up update om 5G te installeren. De fabrikanten moeten de update per type toestel zelf goedkeuren. Het kan dus zijn omdat je een heel recente iPhone hebt dit dus nog tussen Apple en Telenet moet goedgekeurd worden. Daar hebben wij niet meteen zicht op.

patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5867
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Geen 5G op iPhone 15, wat nu?

@Franky1973 

Apple moet helemaal geen goedkeuring geven. In het begin dat Telenet 5G uitbracht had ik nog geen bereik maar nu is het bij mij thuis als op het werk 5G beschikbaar. Op dat moment zag ik in eens wel 5G staan dat ik dat kon activeren of uit laten natuurlijk. 

Wat je wel eens kan proberen is naar instellingen gaan > algemeen > info. Dan eens even wachten daar of je een aanbieders update krijgt. 

Natuurlijk dient je toestel ook 5G ondersteuning te bieden maar goed de iPhone 15 heeft die ondersteuning dus daar ligt het niet aan. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
luc55
Professional Allesweter
Berichten: 2709
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Geen 5G op iPhone 15, wat nu?

Zet het toestel eens volledige eens uit en laat daarna rustig opstarten

Kijk eens naar de updates van toestel

Franky1973
Freshman Beetjesweter
Berichten: 7
It's your fifth party! It's your fourth party! Pageturner! It's your seventh party!

Geen 5G op iPhone 15, wat nu?

Toestel heropgestart en geen updates binnen. Zowel niet via App Store als iOS updates.

ook bij info gekeken en gewacht in de hoop nieuwe aanbiedersinstelling binnen tenkrijgen ook niets.

 

BillyX
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 499
Waar zijn die handjes? Opgeruimd staat netjes! De race is begonnen! WOW!

Geen 5G op iPhone 15, wat nu?

Je moet niet wachten op nieuwe aanbiederinstellingen of iets dergelijks. Van zodra deze versie hoger of gelijk is aan 49.1 zijn de iPhones toegelaten op het Telenet 5G netwerk, praktisch iedere Telenet klant heeft al zeker die versie. Je kan eventueel de 5G mogelijkheid uitschakelen maar standaard staat 5G gewoon aan. Bij de lancering van een nieuw telefoonmodel heeft Telenet nog steeds het beleid dat dit model moet toegelaten worden op het 5G netwerk (provisioning). Maar alle iPhones modellen zijn uiteraard al lang toegelaten.

Maar...er zijn diverse criteria ingebouwd in je smartphone door de telefoonfabrikant die gaan bepalen welk signaal en eventueel op welke band die gebruikt gaat worden. Leg twee 5G smartphones (eventueel van hetzelfde merk en zelfs type) naast elkander in een 5G regio en de kans bestaat dat ze beide of één ervan toch niet het 5G signaal gebruikt. Er wordt bv. gekeken naar de behoefte van de gebruiker op dat moment, de sterkte van het signaal, de batterijstatus, de beschikbare frequenties,...

Elke telefoonfabrikant heeft zijn eigen implementatie van hoe en wanneer er 3G, 4G of 5G en met welke frequentie er gebruikt gaat worden. Begin volgende maand brengt Apple met de nieuwe software-update ook een nieuwe modem-update uit. In die modem-update zitten er opnieuw parameters die geoptimaliseerd zijn om te bepalen wanneer er welk signaal gebruikt moet worden. Op die manier wordt er steeds gewerkt om de meest optimale ervaring te garanderen.

Het is misschien niet zo leuk dat je deze technologie niet meteen in werking kan zien. Maar vroeg of laat zal je zeker en vast 5G zien verschijnen.


Telenet

BillyX

...gebeten om te weten...

Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.