Beantwoorden
Ex-Netweter
 

Geen VoWiFi indien er MCE aanwezig is?

bij mijn schoonouders hebben ze enkele jaren geleden MCE gekregen van Telenet omdat slecht bereik is op hun adres.

 

als ik bij hun ben heb ik geen ‘Telenet vowifi’ op mijn iPhone 11 staan.

Kan het zijn omdat er een MCE aangesloten is op hun modem dat er geen vowifi is???

0 Likes
3 reacties
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Geen VoWiFi indien er MCE aanwezig is?

@Ex-Netweter 

 

Normaal gezien heeft dat geen invloed. Een MCE zendt (via het bekabeld internet binnengehaald) zelf een telefoonsignaal en 3G uit. Dus geen WiFi.

 

Voor de VoWiFi moet je dus aanloggen op het lokaal WiFi netwerk. VoLTE gaat niet werken vermits het signaal daar te zwak is en de MCE slechts 3G voortbrengt.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Ex-Netweter
 

Geen VoWiFi indien er MCE aanwezig is?

Is het ook niet zo dat VoWifi alleen beschikbaar is (en automatisch overschakelt) van zodra de mobiele dekking onvoldoende is?

Gezien een MCE in huis, heb je daar dus een soort "lokale zendmast", met andere woorden een prima dekking - en heb je theoretisch geen VoWiFi nodig?

0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Geen VoWiFi indien er MCE aanwezig is?

@Ex-Netweter 

 

Of je het nodig hebt of niet doet volgens mij niet terzake. Indien VoWiFi geactiveerd is op uw foon moet dat aanstaan en werken van zodra je een goed WiFi signaal hebt, ongeacht de sterkte van het klassieke telefoonsignaal.

 

Een en ander hangt echter ook af van de foon. Er zijn foons waar je een voorkeur kunt instellen tussen VoLTE en VoWiFi zodat zolang er voldoende 4G signaal is er geen VoWiFi zal zijn maar wel VoLTE. Er zijn ook foons waar je die voorkeur niet kunt wijzigen.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes