24804
netweters
|
152808
antwoorden
|
20742
vragen
|
Sinds 1 week kan mijn zoon niet meer bellen of surfen op 4G-netwerk. Er zijn 4 staafjes zichtbaar maar er wordt geen connectie gemaakt met een netwerk.
Onder verbindingen > mobiele netwerken > Netwerkoperators kan ik het automatisch selecteren van een netwerk niet uitschakelen. Ik kan dus niet handmatig een netwerk selecteren.
Ik kan dit wel op mijn eigen GSM (ook Samsung).
Wifi werkt correct.
Uitgevoerde acties op dit op te lossen:
1/ Onder verbindingen > mobiele netwerken > namen toegangspunten werden de APN instelingen gereset en teefoon opnieuw ingesteld.
2/ Onder verbindingen > mobiele netwerken > namen toegangspunten werd 'Telenet Internet' verwijderd en handmatig ingesteld volgens algemene instellingen die ik gevonden het op website telenet (APN telenetwap.be; MCC 206; MNC 05; Verificatietype PAP; Type toegangspunt (APN) default).
3/ Toestel volledig gereset naar fabrieksinstellingen en back-up geïnstalleerd.
4/ acties 1 en 2 herhaald.
Geen van deze acties heeft een oplossing gegeven. Iemand raad?
Toestel = samsung A12
Software = versie One Ui core 5.1 (update 31 oktober)
Android 13
Niv beveiligingspatch 1 aug 2023
Alvast bedankt voor jullie hulp.
Opgelost! Ga naar oplossing.
Simkaart van je zoon eens in een andere telefoon steken om te testen of die werkt.
Dat is altijd de eerste stap.
Probleem met simkaart kan alleen Telenet oplossen.
Om te testen of de Samsung A12 nog werkt, kan je eens een andere simkaart erin steken.
Bellen moet altijd meteen lukken zonder instellingen aan te passen.
Als toestel wissel niets uithaalt
Zal je naar een winkel moeten om de simkaart te ruilen tegen nieuwe
Zeg duidelijk defecte sim kaart oude tegen een nieuwe geruild
Het was inderdaad een niet werkende simkaart. De kaart is vervangen en alles werkt terug.
Bedankt voor de hulp