Beantwoorden
Gaman
Freshman Weetjesweter
Berichten: 15
A born reader! Twee handen vol! Follow the reader, reader! Leesbeest!

Geen dataverbinding op nieuwe ONEup dataSIM kaart

Ik heb een probleem met een nieuwe OneUP datasimkaart.

 

Deze werd vorige week ontvangen via post en  door mij via de weblink geactiveerd. Deze SIM kaart zit in een (werkende!) TP-LINK M7350 mobiele router, met APN settings juist geparametriseerd (telenetwap.be, PAP, ...). Op de console van de TP-LINK krijg ik connection status 'connected' met LTE. De router ontvangt ook een extern IP adres (100.91.xxx.xxx). Is deze IP range echter geen 'interne' range, net zoals bvb de 192.168.xxx.xxx range? En zou ik geen ander IP adres moeten krijgen?

 

Bijgevolg kan ik geen enkele dataconnectie te maken (via PC of smartphone welke verbonden is via wifi of via USB met de router): niets werkt, zelfs een 'ping 8.8.8.8' geeft geen response. Reeds ipconfig release/renew uitgevoerd en 'netsh winsock reset', maar ook dit brengt geen soelaas.

 

De Telenet klantendienst zegt dat alles bij hen goed staat en ik maar eerst op een ander toestel moet testen. Aangezien deze router met mini-SIM formaat werkt vind ik het echter niet zo fijn om er eerst even een nano-SIM van te maken en achteraf steeds met plakkertjes en adapters te moeten werken ... Indien het dan ook niet zou werken moet ik maar een nieuwe SIM kaart gaan halen. Maar kan dit iets met de fysische kaart te maken hebben? Of is er eerder op de Telenet servers nog een 'missend vinkje'?

 

Ter info: de M7350 werkt tot nu toe met alle mogelijke datasim kaarten: Belgische, Spaanse, Italiaanse, Oostenrijkse ... Dus daar zou normaliter ook het probleem niet liggen.

 

Bedankt voor alle hulp!

 

Geert

 

0 Likes
16 reacties
Steven-E
Freshman Meesterweter
Berichten: 2588
Jij bent geliefd! Jij bent een pro! Krak 2021 Krak 2022

Geen dataverbinding op nieuwe ONEup dataSIM kaart

En hebben ze het nu dan voor jou kunnen oplossen? 😉


  Steven-E | Krak
  Ik wil groot zijn in iets kleins
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Gaman
Freshman Weetjesweter
Berichten: 15
A born reader! Twee handen vol! Follow the reader, reader! Leesbeest!

Geen dataverbinding op nieuwe ONEup dataSIM kaart

Hoi @Steven-E 

 

Ja inderdaad, nog een dag later kreeg ik een SMS "Beste klant, uw datasimkaart werd geactiveerd. Onze excuses voor de vertraging. mvg Telenet klantendienst".

 

Wel een beetje spijtig dat dit pas kon na 4 calls en 1 twitter conversatie met de klantendienst, waarbij het bij de eerste gesprekken werd afgedaan alsof de fout wel weer bij de klant lag (rtfm!) of dat dit een volledig nieuw en ongekend probleem was.

 

Bedankt voor al jouw tips en hulp!

 

Geert