Beantwoorden
Meertmichael
Professional Weetjesweter
Berichten: 47
Warming up? De vlam zit erin. Alles op zijn plek! On a roll...

Vragen over datasimkaart in ONEup

Heey, 

Op dit moment bezit ik Wigo 35 GB 

met 4 mobiele nummer.

Als ik site mag geloven zouden wij 159 euro betalen voor de One up nu is dit 163 euro !

Maar ik zie dat je gratis optie heb voor data simkaart wat houd dit in ? 
Want er is effectief wel 1 van die 4 nummers die ik puur en alleen gebruik voor te surfen . 

Hoe zit dit juist dan . Moet ik dan 3 nummers aanduiden bij samenstellen van ONE of blijft het altijd 4 nummer die ik dan nodig heb? 

Want als ik verder kan met 3 nummer en 1 data kaart dan wordt het nog goed koper. 
Dus hopelijk is er iemand die me kan helpen. Met het uitklaren van dit alles want super duidelijk is het niet echt.

 

Groeten,
Michaël

 

Titel gewijzigd door Mathieu (mod) | Vorige titel: ONE UP Abbo

0 Likes
9 reacties
m-jan20
Freshman Meesterweter
Berichten: 2247
Topic held(in)! Wat een systeem! Jij bent een pro! Krak 2021

Vragen over datasimkaart in ONEup

De data simkaart is inderdaad alleen data (geen nummer) en 'gratis' inbegrepen. Je vraagt dus best 2 mobiele nummers aan via de overschakeling, en je bestelt dan een gratis datasimkaart om de derde simkaart te vervangen. Je doet dit dan best telefonisch of via een Telenet Center om fouten te voorkomen, denk ik. 


  m-jan20 | Krak
  Welkom op De Netweters
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Meertmichael
Professional Weetjesweter
Berichten: 47
Warming up? De vlam zit erin. Alles op zijn plek! On a roll...

Vragen over datasimkaart in ONEup

dus in mijn geval vraag ik dan ONE Up! met 3 mobiele nummer + 1 data simkaart en met de optie's die ik wens. 


Als ik het goed begrijp.

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5211
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Vragen over datasimkaart in ONEup


@Meertmichael  schreef:

Want er is effectief wel 1 van die 4 nummers die ik puur en alleen gebruik voor te surfen . 

Hoe zit dit juist dan . Moet ik dan 3 nummers aanduiden bij samenstellen van ONE of blijft het altijd 4 nummer die ik dan nodig heb? 


Dan neem je drie nummers plus de gratis optie Datasim. Dat kom kom je aan 144 euro (Iconic tv meegerekend).

0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5191
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Vragen over datasimkaart in ONEup

@m-jan20 

 

Ben je daar zeker van? Ik heb een data-only simkaart van Orange en die heeft wel degelijk een nummer hoor. Je kan er natuurlijk niet gewoon naar bellen, maar de kaart heeft dus wel degelijk een "gsm" nummer


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Ex-Netweter
 

Vragen over datasimkaart in ONEup

Iedere actieve SIM kaart heeft een "nummer", dus ook de data sim kaart OneUp 🙂.

Maar je kan er inderdaad niet mee bellen.

Bij de data sim kaart van Proximus is bellen en sms volledig geblokkeerd (zowel in- als uitgaand).

 

Ik heb een "data only" sim kaart van Mobile Vikings.

Hier is het systeem helemaal anders:

  • je betaalt 15€ voor 8GB (bijvoorbeeld).
  • voor die 15€ krijg je 8GB data, die één maand geldig blijft, maar géén belkrediet.

De kaart gedraagt zich precies als een normale pre-paid SIM kaart zonder belkrediet:

  • je kan gebeld worden.
  • je kan wel gratis nummers bellen (nooddiensten, 0800 nummers).
  • je kan géén andere Vikings bellen (alleen gratis in geval van een pre-paid met belkrediet).
  • je kan sms ontvangen (heel handig als je bijvoorbeeld whattsapp etc. wilt gebruiken op een tablet met een data-only sim, of andere diensten die een activatie sms sturen, 2FA, etc...).
  • je kan niet sms'sen.
Ex-Netweter
 

Vragen over datasimkaart in ONEup

Ik denk dat SMS'en sturen en ontvangen wel kan ALS beide berichten apps (de zender en ontvanger) RCS ondersteunen, zoals Google Messages. RCS gebruikt alleen data.

robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

Vragen over datasimkaart in ONEup

Bij overstap naar ONEup krijg je 2 simkaarten.

1 simkaart houd in 40GB data te verbruiken maandelijks. 

Heeft wel een ander telefoonnummer .Je kan er niet mee bellen.Alleen data verbruiken.

Met de andere simkaart kan je bellen.

Dat is de reden waarom ik ONEup heb genomen

Eerder had ik proximus pay and go aan 15 euro,2GB data 😧eenmaal sms's data opgebruikt,koste me dat extra geld,of moest kaart herladen.Daar kennen ze de prijs ook😡

Nu bespaar ik 10 euro per maand.En krijg krijg veel meer..Eerder betaalde ik voor Wjgo home + boost,zonder Mobiel 100,45 euro,nu voor ONEup + mobiel 106 euro.Kan gratis met gsm of vaste lijn  bellen omdat mijn telefoonnummer van proximus is overgezet naar Telenet.

 

0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5191
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Vragen over datasimkaart in ONEup


@Ex-Netweter  schreef:

Ik denk dat SMS'en sturen en ontvangen wel kan ALS beide berichten apps (de zender en ontvanger) RCS ondersteunen, zoals Google Messages. RCS gebruikt alleen data.


Ik denk dat jij daar helemaal gelijk in hebt. Met een Orange "Surf Extra Card" werkt dat trukje alleszins perfect, op die manier heb ik met die kaart toch WhatsApp kunnen installeren (die activatie vereist het ontvangen van een SMS), nadat ik Google LLC geïnstalleerd had.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Suzy
Community Manager
Berichten: 7390
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Vragen over datasimkaart in ONEup


@Meertmichael  schreef:

dus in mijn geval vraag ik dan ONE Up! met 3 mobiele nummer + 1 data simkaart en met de optie's die ik wens. 


Als ik het goed begrijp.


Je redenering is volledig correct! 😉 Nu heb je 4 mobiele abonnementen, waarvan je één gebruikt enkel om te surfen. In ONEup met 3 mobiel neem je dan de 3 mobiele abonnementen waarmee je voorheen belde over en de 4de waarmee je enkel surfte, wordt gedeactiveerd. Vervolgens kan je de gratis datasimkaart activeren en kan je deze gebruiken om te surfen. 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

0 Likes