Ik heb een probleem met een nieuwe OneUP datasimkaart.
Deze werd vorige week ontvangen via post en door mij via de weblink geactiveerd. Deze SIM kaart zit in een (werkende!) TP-LINK M7350 mobiele router, met APN settings juist geparametriseerd (telenetwap.be, PAP, ...). Op de console van de TP-LINK krijg ik connection status 'connected' met LTE. De router ontvangt ook een extern IP adres (100.91.xxx.xxx). Is deze IP range echter geen 'interne' range, net zoals bvb de 192.168.xxx.xxx range? En zou ik geen ander IP adres moeten krijgen?
Bijgevolg kan ik geen enkele dataconnectie te maken (via PC of smartphone welke verbonden is via wifi of via USB met de router): niets werkt, zelfs een 'ping 8.8.8.8' geeft geen response. Reeds ipconfig release/renew uitgevoerd en 'netsh winsock reset', maar ook dit brengt geen soelaas.
De Telenet klantendienst zegt dat alles bij hen goed staat en ik maar eerst op een ander toestel moet testen. Aangezien deze router met mini-SIM formaat werkt vind ik het echter niet zo fijn om er eerst even een nano-SIM van te maken en achteraf steeds met plakkertjes en adapters te moeten werken ... Indien het dan ook niet zou werken moet ik maar een nieuwe SIM kaart gaan halen. Maar kan dit iets met de fysische kaart te maken hebben? Of is er eerder op de Telenet servers nog een 'missend vinkje'?
Ter info: de M7350 werkt tot nu toe met alle mogelijke datasim kaarten: Belgische, Spaanse, Italiaanse, Oostenrijkse ... Dus daar zou normaliter ook het probleem niet liggen.
Bedankt voor alle hulp!
Geert