24784
netweters
|
152655
antwoorden
|
20728
vragen
|
Hallo,
Wij vertrekken binnenkort op reis naar de Ardennen.
Maar in ons vakantiehuisje hebben ze TV-Vlaanderen, maar geen wifi.
Ik moet werken voor school en heb internet echt nodig.
Wat kan ik doen om toch internet te ontvangen op een afgelegen plaats?
Ik heb wel een smartphone bij met wifi, maar via mobil.
Ik heb al gelezen van een dongle of internet via je telefoon.
Groetjes,
Mieke
Je kan bijvoorbeeld een Telenet abonnement met mobiel internet nemen (minimum contract van 1 maand):
https://www2.telenet.be/nl/internet-en-tv/mobiel-internet/kong-surf/bestel-kong-surf/
Het simkaartje van dit abonnement kan je gebruiken in een tablet, usb dongle of een 4G Wifi modem
Werk je met een smartphone en zo ja, welke? Je kan doen zoals Area57 voorstelt en dan kan je je GMS instellen als hotspot. Op die manier kan je dan verbinden met je laptop en heb je WiFi via de telefoon. Of het snel gaat zijn is maar de vraag...
Ik heb een Nokia Lumia 930. Lukt het daarmee ook? En hoe moet je dat doen?
MVG, Mieke
@Ex-Netweter schreef:Ik heb een Nokia Lumia 930. Lukt het daarmee ook? En hoe moet je dat doen?
MVG, Mieke
Dat gaat, hier staat het uitgelegd hoe je een wifi hotspot kan instellen. 🙂
@Ex-Netweter schreef:Ik heb een Nokia Lumia 930. Lukt het daarmee ook? En hoe moet je dat doen?
MVG, Mieke
Dat moet zeker lukken (zoals @Arthur2 uitgelegd heeft), maar hou er wel rekening mee dat al je internet verkeer dan over je GSM abonnement loopt en dat je snel aan je maandelijks datalimiet zou kunnen zitten als je niet oplet. Hou de datalimiet van je GSM daarom goed in het oog bij tethering 🙂
Mieke, ben je geholpen met de uitleg van Principis? En niet minder belangrijk, heb je de waarschuwing van BertXL gezien? Gaat het om véél data of enkel iets als een tekstbestand uploaden?