Beantwoorden
Bart13
Freshman Weetjesweter
Berichten: 8
Jij bent af! Handje vol! Goed gevonden! Mooi, mooi!

Geen ontvangst in huis met gsm

Hallo

Sinds een paar weken heb ik geen gsm ontvangst meer in huis, de gsm staat meestal op 'enkel noodoproepen'. 
Ik heb destijds een MCE afgehaald (toen het nog gratis was 😉 en dat heeft een hele tijd goed gewerkt. 
Ik merk dat het ontvangst signaal lampje op de MCE flikkert terwijl dit constant zou moeten zijn.
Alles al herstart (modem, MCE, gsm, ... ) sim kaart al verplaatst in andere gsm, geen verschil.

Nu; ik heb onlangs een upgrade genomen van basic internet naar fiber, zou het kunnen dat het daar iets mee te maken heeft of toeval? 

Reeds contact gehad met Telenet support, maar die wijten het probleem aan de algemene dekking in de buurt, maar dan zou die dus ineens drastisch verminderd moeten zijn, wat ik betwijfel.

Het enige advies dat ik kreeg was een nieuwe en dure gsm te kopen met bellen over wifi ...

Ik overweeg naar Proximus te gaan want een gsm abo betalen zonder te kunnen bellen / sms'en is een beetje onnozel ...

Bart

0 Likes
34 reacties
Suzy
Community Manager
Berichten: 7390
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Geen ontvangst in huis met gsm


@Ex-Netweter  schreef:

Maar ik vrees dat de medewerkers van Telenet het zelf niet weten...cc @Suzy 

 

bron; https://www2.telenet.be/content/dam/www-telenet-be/klantenservice/downloads/Huur-Bruikleenvoorwaarden%20netwerk-boosters.pdf


@Ex-Netweter, bedankt om dit te melden, ik geef het intern door zodat de info in deze PDF kan worden nagekeken.

 

Het artikel gaat over huur- en bruikleenvoorwaarden. Er zijn een aantal klanten die zo'n MCE nog in bruikleen hebben, maar dat wordt al een hele tijd niet meer gedaan. Die klanten hebben ooit een MCE van Telenet in bruikleen gekregen, in de begin periode toen het mobiele netwerk van Telenet nog volop in ontwikkeling was.

 

Op dit moment worden MCE's (mobile coverage extenders) enkel via aankoop aangeboden, voor 140 EUR. Je kan ze niet huren. 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

0 Likes
Domi1963
Experienced Bijna Allesweter
Berichten: 759
Jij #DTV. Goed bezig! En wanneer slaap jij? JACKPOT! WOW!

Geen ontvangst in huis met gsm

Jammer dat ze niet verhuurd worden. € 140,00 is veel voor mij als uitkerings trekkende invalide.Smiley Verdrietig Netwerboosters kunnen ze dan wel weer verhuren...

Never trust in Dust
0 Likes
Bart13
Freshman Weetjesweter
Berichten: 8
Jij bent af! Handje vol! Goed gevonden! Mooi, mooi!

Geen ontvangst in huis met gsm

Even een update. Herstarten van MCE en modem volgens de eerder vermelde procedure heeft niks uitgehaald. Contact gehad met Telenet via Facebook waar men mij heeft geadviseerd met de MCE naar een Telenet Center te gaan. Deze zou -zelfs al heb ik hem vorig jaar gratis afgehaald- onder garantie vallen. Ik ben benieuwd. 

0 Likes
Domi1963
Experienced Bijna Allesweter
Berichten: 759
Jij #DTV. Goed bezig! En wanneer slaap jij? JACKPOT! WOW!

Geen ontvangst in huis met gsm

@Bart13 : Dat klinkt logisch toch? Alles wat in België aan de man gebracht wordt, moet 2 jaar garantie op verleend worden.Smiley Vrolijk

Never trust in Dust
0 Likes
Bart13
Freshman Weetjesweter
Berichten: 8
Jij bent af! Handje vol! Goed gevonden! Mooi, mooi!

Geen ontvangst in huis met gsm

Even een update. In Telenet Center een nieuwe MCE gekregen, en alles werkt terug zoals het moet. Case closed dus, al blijf ik denken dat de MCE niet defect was maar een volledige reset nodig had wegens omschakelen van basic internet naar fiber 100 ... 

Iedereen bedankt voor de reacties en suggesties! Bart