Beantwoorden
Bart13
Freshman Weetjesweter
Berichten: 8
Jij bent af! Handje vol! Goed gevonden! Mooi, mooi!

Geen ontvangst in huis met gsm

Hallo

Sinds een paar weken heb ik geen gsm ontvangst meer in huis, de gsm staat meestal op 'enkel noodoproepen'. 
Ik heb destijds een MCE afgehaald (toen het nog gratis was 😉 en dat heeft een hele tijd goed gewerkt. 
Ik merk dat het ontvangst signaal lampje op de MCE flikkert terwijl dit constant zou moeten zijn.
Alles al herstart (modem, MCE, gsm, ... ) sim kaart al verplaatst in andere gsm, geen verschil.

Nu; ik heb onlangs een upgrade genomen van basic internet naar fiber, zou het kunnen dat het daar iets mee te maken heeft of toeval? 

Reeds contact gehad met Telenet support, maar die wijten het probleem aan de algemene dekking in de buurt, maar dan zou die dus ineens drastisch verminderd moeten zijn, wat ik betwijfel.

Het enige advies dat ik kreeg was een nieuwe en dure gsm te kopen met bellen over wifi ...

Ik overweeg naar Proximus te gaan want een gsm abo betalen zonder te kunnen bellen / sms'en is een beetje onnozel ...

Bart

0 Likes
34 reacties
Ex-Netweter
 

Geen ontvangst in huis met gsm

@Bart13  gaat prox dan wel betere ontvangst geven, die vraag moet u zich eerst stellen.

Jos

0 Likes
kunai
Freshman Weetjesweter
Berichten: 8
π-DAY! Say what?! Nog geen reader's digest? :-) A born reader!

Geen ontvangst in huis met gsm

Als de MCE niet meer naar behoren werkt kan je die steeds proberen omruilen in een winkelpunt.

Indien het aan isolatie van de woonst ligt vrees ik dat het niet beter zal zijn bij een andere provider...

Nu is het advies dat je kreeg wel volledig buiten de kwestie, er zijn andere manieren om dit te proberen oplossen...

 

 

 

0 Likes
M_016
Experienced Veelweter
Berichten: 228
De magic number! Even demarreren... Een bus vol! Warming up?

Geen ontvangst in huis met gsm

Ter info:

kaarten met de locatie "GSM"-antennes van de diverse operatoren 

https://www.lne.be/kaart-zendantennes

http://www.sites.bipt.be

Het lijkt mij inderdaad vrij onwaarschijnlijk dat uw ontvangst erop achteruitgaat, tenzij door werken (die in principe toch  geen weken duren) of door de recente creatie van nieuwe (hoge) gebouwen/installaties in de buurt

Indien uw internet ok is, lijkt mij de piste van a) defecte MCE en/of b) probleem interwerking internet/MCE het meest aangewezen.

Als het probleem ontstaan is rond het moment van omschakeling van basic internet naar fiber zou ik dat toch nog eens door Telenet support (grondig) laten onderzoeken (= m.a.w. de meest logische verklaring)

Succes

 

0 Likes
Bart13
Freshman Weetjesweter
Berichten: 8
Jij bent af! Handje vol! Goed gevonden! Mooi, mooi!

Geen ontvangst in huis met gsm

Bedankt voor de reacties. Ik neem nog eens contact op met support om te beginnen.
Grappig detail; ik kan dus niet bellen, of moet al op straat gaan staan. Op zich geen probleem, maar is niet zo handig als men dan bvb vraagt bepaalde instellingen na te zien, of iets aan modem ofzo te doen. Naar het 015 nummer bellen is dus niet echt praktisch, dus stuurde ik een mail. Waarna me mijn verschillende keren telefonisch probeerde te bereiken (tevergeefs dus wegens geen ontvangst) en een sms stuurde (die ik uren later ontving), waar men vroeg eens terug te bellen. (naar een externe firma vermoed ik, wegens zone 011 nummer) Terwijl ik in de mail had aangegeven had geen gsm ontvangst te hebben. 

Een support via chat zou wel handig zijn ... 

0 Likes
Ex-Netweter
 

Geen ontvangst in huis met gsm

@Bart13 kan u niet proberen met uw buur of zo dat hij bij u binnen wel kan bellen, zo weet u al veel meer, en misschien mag u dan met die gsm telenet bellen (als hij werkt bij u binnen) en kan u terwijl u belt de testen doen of instellingen na kijken.

Jos

0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5191
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Geen ontvangst in huis met gsm

@Bart13 

 

Ik wil wel even reageren op het argument "het ligt aan de algemeen verzwakte dekking in uw buurt".

 

Dat argument raakt kant noch wal. Een MCE is in feite niks anders dan een mini zendmast in uw woonkamer die zijn signaal via het internet krijgt. Het enige dat die MCE nodig heeft om goed te werken is een stabiel internet signaal via de kabel waardoor er contact kan gemaakt worden met de servers van Telenet.

 

Er zijn bijgevolg voor mij twee mogelijkheden:

  1. Bij de overgang van uw abonnement is men bij Telenet vergeten het account van uw MCE mee te verhuizen zodat die (ten onrechte) niet meer als rechthebbende beschouwd wordt (en dus geen signaal meer krijgt).
  2. De MCE is defect.

Ik denk ge niet verder moet zoeken dan één van die twee ... (of, als Murphy meedoet, allebei ...)

 

EDIT: Er is theoretisch nog een derde mogelijkheid: uw HGW is defect. Maar dat zou je al wel gemerkt hebben want dan zou je geen internet hebben ook niet ....


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Bart13
Freshman Weetjesweter
Berichten: 8
Jij bent af! Handje vol! Goed gevonden! Mooi, mooi!

Geen ontvangst in huis met gsm

@StefaanH 

 

Bedankt voor uw reactie. Ik heb daarnet nog eens gebeld naar Telenet Support, volgens hen is met de MCE niks mis en staat die online. Volgens het signaal op het toestel kan dit wel kloppen. Nu, na een lang gesprek was het advies 'alles eens herstarten', wat ik nog eens heb gedaan maar zonder verbetering. Volgende stap is dat ik Telenet een soort log moet bezorgen van oproepen, sms'en die ik heb gemist of niet heb kunnen doen. 

0 Likes
Ex-Netweter
 

Geen ontvangst in huis met gsm

@Bart13  @StefaanH  alles herstarten ok maar persoonlijk zou ik eerst de gsm terug zetten naar fabriek instellingen en dan pas alles terug installeren, is drastisch maar kan helpen....

Jos

0 Likes
Bart13
Freshman Weetjesweter
Berichten: 8
Jij bent af! Handje vol! Goed gevonden! Mooi, mooi!

Geen ontvangst in huis met gsm


@Ex-Netweter  schreef:

@Bart13  @StefaanH  alles herstarten ok maar persoonlijk zou ik eerst de gsm terug zetten naar fabriek instellingen en dan pas alles terug installeren, is drastisch maar kan helpen....

Jos


Mijn vriendin, met ook Telenet abonnement heeft ook geen ontvangst bij mij, dus aan de gsm(s) ligt het niet denk ik. 

0 Likes
M_016
Experienced Veelweter
Berichten: 228
De magic number! Even demarreren... Een bus vol! Warming up?

Geen ontvangst in huis met gsm

Indien u onderstaande stappen hebt uitgevoerd 

https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/guide/mobile-coverage-extender-installeren/#/Ja/Ja/Verder/...

uw internet is ok en het probleem blijft:

nagaan of er eventueel een "hard reset" MCE mogelijk is (en al dan niet een oplossing geeft)

bijhouden wat u eventueel gemist zou hebben en/of niet zou hebben kunnen doen lijkt mij overbodig/onbegonnen/nutteloos werk en ik zou gewoon op mijn strepen staan en vragen asap een technieker aan huis te laten komen om het op te lossen 

 

 

 

0 Likes
Ex-Netweter
 

Geen ontvangst in huis met gsm

@Bart13  dus zeker niet de gsm's, ok dat is al zeker een belangrijke test die u ook kan vermelden aan telenet.

Jos

0 Likes
Janneke_Dust
Freshman Meesterweter
Berichten: 2262
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 De slimste mens? Dat ben jij.

Geen ontvangst in huis met gsm

mogelijk hebben ze uw GSM nummer overgeschakeld van ORANGE naar BASE. Dan moet de de MCE ook aangepast worden aan de nieuwe situatie.


Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Suzy
Community Manager
Berichten: 7390
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Geen ontvangst in huis met gsm


@Bart13  schreef:

Een support via chat zou wel handig zijn ... 


@Bart13, erg vervelende situatie waar je mee te kampen hebt! Je kan eventueel contact met Telenet opnemen via Facebook of Twitter, eventueel direct via een privébericht. De collega's daar zijn op weekdagen aanwezig van 8u-22u en in het weekend en op feestdagen van 9u30-18u00. Succes! 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

0 Likes
Steven-E
Freshman Meesterweter
Berichten: 2589
Jij bent geliefd! Jij bent een pro! Krak 2021 Krak 2022

Geen ontvangst in huis met gsm

Zo'n MCE, hoe werkt dit eigenlijk?

Gaat die lokaal een GSM signaal genereren, en dan via IP communiceren met Telenet (via de Telenet modem) ?

 

Of gaat die het aanwezige GSM signaal van buiten naar binnen versterken ?
Volgens https://radio2.be/de-inspecteur/slecht-gsm-bereik-in-huis-een-mobile-coverage-extender-kan-helpen is dit laatste het geval.

Dus zou het geen oplossing zijn als er buiten ook nagenoeg geen ontvangst is.

 

 


  Steven-E | Krak
  Ik wil groot zijn in iets kleins
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes