Beantwoorden
Jean57
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
Netjes! Primeur! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd!

Gesprek via gsm valt plots weg

Sinds geruime tijd valt bijna ieder gesprek uit. Ondertussen een nieuwe telefoon aangeschaft en nieuwe sim-kaart maar probleem blijft zich voordoen. De initiële test door de technische dienst van telenet gaf geen problemen inzake ontvangst van het signaal. Kan er een bepaalde externe interferentie zijn vanuit de onmiddellijke omgeving van de woning waardoor de ontvangst gestoord wordt. Zo ja kan dit door telenet gescreend worden. In en om de woning werden geen aanpassingen uitgevoerd die een oorzakelijk verband kunnen hebben.

Tags (1)
0 Likes
7 reacties
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Gesprek via gsm valt plots weg

@Jean57  je kan het beste hiervoor voorbeelden noteren met een nummer , een datum en een tijdstip en erbij vermelden of het een uitgaande of inkomende oproep is waar je een probleem mee hebt. Als het met de twee is dan twee voorbeelden van een inkomende en twee van een uitgaande oproep. Nummer , datum en tijdstip zijn erg belangrijk dan bel je naar de klantendienst en vraag je een case op te maken en dat je voorbeelden hebt. Dan zal de backoffice het moeten zien hoe het loopt in het traject van bellen en waar de verbinding uitvalt. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Jean57
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
Netjes! Primeur! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd!

Gesprek via gsm valt plots weg

Bedankt voor de snelle respons - doe ik.

Janneke_Dust
Freshman Meesterweter
Berichten: 2247
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 De slimste mens? Dat ben jij.

Gesprek via gsm valt plots weg

Waar bevind u zich als de verbinding verbroken wordt?

bleef ge op dezelfde plaats, loop ge rond in een gebouw?

 


Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Jean57
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
Netjes! Primeur! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd!

Gesprek via gsm valt plots weg

Beste,

 
Dit probleem raakt maar niet opgelost.
 
Ondertussen testen gedaan op de zendmasten via de technische dienst van Ericsson. 
Telenet ging binnen de twee dagen na de testen mij contacteren -geen reactie -
>Ondertussen ruim 14 dagen verder - geen teken van leven -
Meerdere keren een stavaza opgevraagd via de telefoon - geen reactie dus wachten.
 
Zou overschakelen naar een andere provider misschien een oplossing zijn.
 
Stel mij in ieder geval vragen bij de boordtabellen van de technische dienst van telenet en bij uitbreiding de kengetallen inzake afhandelingen van tickets versus Ericsson.

Zijn er nog slachtoffers in deze donkere tunnel, zoja waar brandt het licht??
 
Jean
0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Gesprek via gsm valt plots weg

@Jean57  het zou kunnen dat er nog zijn met hetzelfde probleem maar dat is niet zeker wij kunnen dat ook niet zien aangezien wij ook klant zijn. Het zou natuurlijk wel kunnen dat de backoffice er mee bezig is maar dat er geen regelmatige drops te zien zijn aan je gesprekken. Dus jij ervaart die drops wel maar als er geen regelmaat in zit zal men ergens anders moeten zoeken waar het vandaan komt. Is het plaats afhankelijk of zijn er andere factoren die een rol spelen dat is iets waar naar gekeken wordt. 

 

Een overschakeling kan je misschien helpen maar dat betekend ook dat je case gesloten wordt en je probleem nooit kan worden achterhaald. Moest je dan ooit terug klant worden met de gsm en je ervaart de zelfde problemen zal er in dat geval terug een case komen met hetzelfde onderzoek. 

 

Ik begrijp dat het frustrerend werkt op deze manier en het is jammer te vernemen dat de backoffice je nog geen antwoord heeft kunnen geven. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Janneke_Dust
Freshman Meesterweter
Berichten: 2247
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 De slimste mens? Dat ben jij.

Gesprek via gsm valt plots weg

Als ge belt met de GSM aan je oor heb je kans dat de verbinding verbroken wordt.

Waarom?

Als ge de GSM aan je oor houd dan wordt de schermgevoeligheid uitgeschakeld omdat deze dicht bij je hoofd is, maar als je de GSM dan iets verder van je oor houd dan wordt de schermgevoeligheid ingeschakeld en kan de verbinding verbroken worden door deze terug naar je oor te brengen.

Probeer eens te bellen door de luidspreker in te schakelen en de GSM gewoon voor je te houden of als je dit niet wil zorg er dan voor dat de GSM tegen je oor blijft tijdens het bellen.

Mijn vrouw had dit probleem ook maar nu ze deze regel toepast gebeurt dit niet meer.


Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Jean57
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
Netjes! Primeur! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd!

Gesprek via gsm valt plots weg

Bedankt voor de input. Alle testen zijn ugmlitgevoerd op het afgesproken tijdstip in samenspraak met de technische dienst. De problemen waren toen ook aanwezig. No respons. De klant geen enkel zinnig gesprek voeren sinds 3 maanden. De enige regelmaat zijn de maandelijkse facturen. Hoe leg dit uit aan iemand die op u beroep doet . Ik heb 30 jaar ervaring in IT dit overtreft alles.

 

Inderdaad naar een ander provider ware einde van het probleem ook voor telenet. Ik heb eenzelfde probleem met een tweede klant in dezelfde regio. Een gesprek met een technieker is meerdere malen gevraagd. Echter de helpdesk - steeds een andere stem houdt de boot af. 
Is er geen kanaal via de netweters. We zijn uiteindelijk een groep die meedenkt met de klant EN telenet. Ik was ooit voorzitter van een grote usergroup. De doorstroming van zulke problemen was nooit een probleem.....

 

 

Jean Landrie

0 Likes