24750
netweters
|
152321
antwoorden
|
20691
vragen
|
Sinds geruime tijd valt bijna ieder gesprek uit. Ondertussen een nieuwe telefoon aangeschaft en nieuwe sim-kaart maar probleem blijft zich voordoen. De initiële test door de technische dienst van telenet gaf geen problemen inzake ontvangst van het signaal. Kan er een bepaalde externe interferentie zijn vanuit de onmiddellijke omgeving van de woning waardoor de ontvangst gestoord wordt. Zo ja kan dit door telenet gescreend worden. In en om de woning werden geen aanpassingen uitgevoerd die een oorzakelijk verband kunnen hebben.
Opgelost! Ga naar oplossing.
@Jean57 je kan het beste hiervoor voorbeelden noteren met een nummer , een datum en een tijdstip en erbij vermelden of het een uitgaande of inkomende oproep is waar je een probleem mee hebt. Als het met de twee is dan twee voorbeelden van een inkomende en twee van een uitgaande oproep. Nummer , datum en tijdstip zijn erg belangrijk dan bel je naar de klantendienst en vraag je een case op te maken en dat je voorbeelden hebt. Dan zal de backoffice het moeten zien hoe het loopt in het traject van bellen en waar de verbinding uitvalt.
Bedankt voor de snelle respons - doe ik.
Beste,
@Jean57 het zou kunnen dat er nog zijn met hetzelfde probleem maar dat is niet zeker wij kunnen dat ook niet zien aangezien wij ook klant zijn. Het zou natuurlijk wel kunnen dat de backoffice er mee bezig is maar dat er geen regelmatige drops te zien zijn aan je gesprekken. Dus jij ervaart die drops wel maar als er geen regelmaat in zit zal men ergens anders moeten zoeken waar het vandaan komt. Is het plaats afhankelijk of zijn er andere factoren die een rol spelen dat is iets waar naar gekeken wordt.
Een overschakeling kan je misschien helpen maar dat betekend ook dat je case gesloten wordt en je probleem nooit kan worden achterhaald. Moest je dan ooit terug klant worden met de gsm en je ervaart de zelfde problemen zal er in dat geval terug een case komen met hetzelfde onderzoek.
Ik begrijp dat het frustrerend werkt op deze manier en het is jammer te vernemen dat de backoffice je nog geen antwoord heeft kunnen geven.
Als ge belt met de GSM aan je oor heb je kans dat de verbinding verbroken wordt.
Waarom?
Als ge de GSM aan je oor houd dan wordt de schermgevoeligheid uitgeschakeld omdat deze dicht bij je hoofd is, maar als je de GSM dan iets verder van je oor houd dan wordt de schermgevoeligheid ingeschakeld en kan de verbinding verbroken worden door deze terug naar je oor te brengen.
Probeer eens te bellen door de luidspreker in te schakelen en de GSM gewoon voor je te houden of als je dit niet wil zorg er dan voor dat de GSM tegen je oor blijft tijdens het bellen.
Mijn vrouw had dit probleem ook maar nu ze deze regel toepast gebeurt dit niet meer.
Bedankt voor de input. Alle testen zijn ugmlitgevoerd op het afgesproken tijdstip in samenspraak met de technische dienst. De problemen waren toen ook aanwezig. No respons. De klant geen enkel zinnig gesprek voeren sinds 3 maanden. De enige regelmaat zijn de maandelijkse facturen. Hoe leg dit uit aan iemand die op u beroep doet . Ik heb 30 jaar ervaring in IT dit overtreft alles.
Inderdaad naar een ander provider ware einde van het probleem ook voor telenet. Ik heb eenzelfde probleem met een tweede klant in dezelfde regio. Een gesprek met een technieker is meerdere malen gevraagd. Echter de helpdesk - steeds een andere stem houdt de boot af.
Is er geen kanaal via de netweters. We zijn uiteindelijk een groep die meedenkt met de klant EN telenet. Ik was ooit voorzitter van een grote usergroup. De doorstroming van zulke problemen was nooit een probleem.....
Jean Landrie