Beantwoorden
gbhob
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
It's your fifth party! It's your fourth party! It's your third party! It's your second party!

Hoe Optie Piektijd bestellen?

Optie Piektijd

Bel je graag tijdens de piekuren? En heb je WIGO home (S)? Dan is deze optie echt iets voor jou. Voor maar € 5 per maand bel je met je vaste lijn onbeperkt naar vaste en mobiele nummers in België, wanneer je maar wil. In dal- én piekuren.

Hoe bestellen?
Einde van de Triing app. Optie Piektijd zou een oplossing kunnen zijn. Ik heb een abonnement WIGO home (S) maar bij de
opties voor een vaste lijn is "Optie Piektijd " niet te vinden, hoe kan ik deze optie dan bestellen?
 
Titel gewijzigd door CaroDW (mod) I vorige titel: Optie Piektijd
0 Likes
11 reacties
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5198
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Hoe Optie Piektijd bestellen?

Ook  niet op mijn Telenet, Administratie, Wigo Home (S) Je diensten?

0 Likes
Janneke_Dust
Freshman Meesterweter
Berichten: 2254
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 De slimste mens? Dat ben jij.

Hoe Optie Piektijd bestellen?

optie anytime


Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Ex-Netweter
 

Hoe Optie Piektijd bestellen?

@gbhob 

Als ze Triiing stoppen dan zou "Optie Piektijd" moeten gratis zijn!

Ik zou dit zeker ter sprake brengen en zo minstens proberen korting te krijgen als je toch van plan bent dit te nemen. Maar eigenlijk kan dit toch niet dat Telenet iets afschaft en jou verplicht hiervoor bij te betalen!? Dit is een verdoken prijsverhoging. Een dienst weg en de prijs blijft hetzelfde....

 

Je gaat naar je eigen selfservice pagina:

https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/#/menu=selfservice

Je klikt op tegel "je vaste lijn" onder telefonie.

Dan klik je op "opties beheren".

Dan klik je op Optie Piektijd (€ 5,00) "activeren".

 

Maar ik zou dit telefonisch doen om zo korting te krijgen!!! 015666666

Ik zou ook wachten want Triiing werkt nog tot 31 mei.

Terwijl kan je hier nog klagen over het feit dat Triiing verdwijnt:

https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/ik-heb-een-klacht-over-telenet-waar-kan-ik-terecht/

0 Likes
gbhob
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
It's your fifth party! It's your fourth party! It's your third party! It's your second party!

Hoe Optie Piektijd bestellen?

Bedankt VoodooKing voor de tip, maar het probleem is dat in de selfservice pagina

de optie "Optie Piektijd" niet voorkomt.

0 Likes
Wheng
Professional Allesweter
Berichten: 1933
Jij alziend oog. ;-) Krak 2018 Ere-Krak Krak 2021

Hoe Optie Piektijd bestellen?

@gbhob  Heb je misschien een gewone WIGO (S) ? Dan ben je altijd gratis naar alle Belgische nummers. Bij een Wigo Home (S) (een Wigo zonder mobiel) bel je enkel in de daluren gratis en zou je de optie piektijd moeten kunnen kiezen.

 

Als je de optie niet hebt, zou ik contact opnemen met de klantendienst.


    Wheng | Krak
    Everyone is wise until he speaks.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5198
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Hoe Optie Piektijd bestellen?

Ik kan het ook niet controleren. Ik vermoed echter twee mogelijkheden waarom je deze optie niet ziet:

  1. je hebt nu de optie Anytime (met Anytime heb je meer dan met Piektijd, kost ook 7,5 euro)
  2. Je hebt een Whop die op je afrekening vermeld wordt als Wigo Home S. Huur je de Digicorder: geen probleem, zeg Anytime op en dan moet je de keuze hebben voor Piektijd. Huur je geen Digicorder en je neem Piektijd dan vrees ik (ik weet het niet, maar ik probeer de commerciële logica van Telenet te simuleren) dat het uiteindelijk een dure piektijd zal worden. Ik vrees dat tevens de huur van een Digicorder ook aangerekend zal worden. Zij die destijds de optie voor gratis bellen in België genomen hadden en nog steeds hebben, kunnen in hetzelfde geval zitten. Hun optie is duurder dan Piektijd bellen en hun optie geeft niets meer dan Piektijd bellen. Enkel in de duistere krochten van Telenet zal je de ware wijsheid kunnen vinden (na eerst een paar keer wit en zwart gehoord te hebben).

Puntje 1 voor 99% zeker. Puntje 2: speculatief voor 50% (on)zeker.

0 Likes
RuZ
Freshman Veelweter
Berichten: 158
De magic number! Even demarreren... Een bus vol! Warming up?

Hoe Optie Piektijd bestellen?

Let ook op. Er is een groot verschil tussen 'Anytime' en 'optie piektijd'.

Anytime werkt op de 'Telenet Free Phone Europe', wat in de (oude) Whop en Whoppa zit of die je als los abo kan nemen.

Met die optie bel je binnen de EU-zone heel de dag door binnen je bundel.

 

Optie piektijd kan je bij de huidige Wigo Home (S) nemen. Daarmee bel je binnen België de hele dag door binnen je bundel. Niet naar de EU-zone dus.

 

Wil je trilling vervangen door optie piektijd? Dan kan je enkel binnen België bellen. Wil je ook naar het buitenland (EU-zone) bellen? Dan heb je ook de optie 'internationaal bellen' nodig.

Dus om Triiing te vervangen om op elk tijdstip van de dag naar het buitenland te bellen, gaat je dat bij een Wigo Home (S) 15 euro kosten. Ik denk dat je bij een Whop en Whoppa het aan de helft van de prijs krijgt (7,5 euro, omdat Anytime ook 7,5 kost). Of bij een Wigo (S) waar er geen dal/piekuren zijn, kost het je 10 euro meer.

janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5198
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Hoe Optie Piektijd bestellen?

Er moet een onderscheid gemaakt worden tussen enerzijds oudere opties en anderzijds het huidige aanbod.

 

In het huidige aanbod is er vaste telefoon als los product. Bij dit product is er de optie Anytime aan 7,5 euro voor 2000 belminuten.

 

Bij  Wigo Home en Wigo Home S zijn er twee opties mogelijk: Piektijd: onbeperkt bellen naar alle gewone vaste en mobiele Belgische nummers aan 5 euro en de optie Internationaal bellen aan 10 euro voor 2000 belminuten.

Bij Wigo en Wigo S is onbeperkt bellen naar de gewone vaste en mobiele Belgische nummers in het pakket. Internationaal bellen aan 10 euro voor 2000 belminuten. (alle bedragen zijn per maand, er is nooit overdracht van belminuten naar een volgende periode).

 

Het heeft geen zin om opties te vermelden die niet meer aangeschaft kunnen worden. Zij die zulke opties hebben, kunnen dat zien op hun afrekening.

0 Likes
Ex-Netweter
 

Hoe Optie Piektijd bestellen?

Je ziet in de vorige antwoorden wat een enorme impact het verdwijnen van Triiing heeft op de mensen die het dagelijks gebruik(t)en.

Ik vind 3 dingen in de "Einde van de Triiing-app"-mail erg frapant:

1. Wil je nadien bellen met je smartphone zonder je belminuten te gebruiken? Dat kan onder andere met verschillende handige apps!
Zo gebruik je WhatsApp, Facebook Messenger of Signal niet alleen om te chatten, je kan er ook mee (video)bellen. Ook met apps als FaceTime, Skype of Zoom bel je via het internet. 

Dit klopt niet! Je kan met deze apps niet bellen met mensen die niet in je contacten staan!

2.Wil je door de stopzetting van Triiing je diensten bij Telenet opzeggen?
Dan vinden we dat natuurlijk heel jammer. Opzeggen kan kosteloos via onze Klantendienst. 

Dit is duidelijk lijkt me. Er wordt hoegenaamd geen rekening gehouden met wat de gevolgen zijn voor de gebruikers van Triiing en er wordt al zeker geen gewag gemaakt van verzachtende maatregelen voor deze gebruikers. Bedankt Telenet! 😢

3. We kunnen bijbetalen voor opties Internationaal bellen of piektijd.

Ben je gek? Bijbetalen voor hetzelfde?

 

Janneke_Dust
Freshman Meesterweter
Berichten: 2254
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 De slimste mens? Dat ben jij.

Hoe Optie Piektijd bestellen?

Met die App's kan je ook niet gratis naar vaste lijnen bellen.


Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5198
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Hoe Optie Piektijd bestellen?

@Ex-Netweter 

Ik ben het voor 100% eens met je. Het is een verdoken tariefverhoging. Persoonlijk beschouw ik het zelfs als een oneerlijke praktijk. Eerst klanten lokken met al lokaas de Triiing app om gratis te bellen.

Telenet houd ook geen rekening met de talrijke (veelal oudere) klanten die een echte gsm gebruiken (geen smartphone).Het is natuurlijk gemakkelijk enerzijds zich fatsoenlijk voorstellen door een goedkoop beperkt internetaanbod en anderzijds zulke asociale maatregelen.

 

Als de "koeien" binnen zijn, dan de spelregels veranderen en beginnen te melken.