24748
netweters
|
152280
antwoorden
|
20688
vragen
|
Bel je graag tijdens de piekuren? En heb je WIGO home (S)? Dan is deze optie echt iets voor jou. Voor maar € 5 per maand bel je met je vaste lijn onbeperkt naar vaste en mobiele nummers in België, wanneer je maar wil. In dal- én piekuren.
Ook niet op mijn Telenet, Administratie, Wigo Home (S) Je diensten?
@Ex-Netweter
Als ze Triiing stoppen dan zou "Optie Piektijd" moeten gratis zijn!
Ik zou dit zeker ter sprake brengen en zo minstens proberen korting te krijgen als je toch van plan bent dit te nemen. Maar eigenlijk kan dit toch niet dat Telenet iets afschaft en jou verplicht hiervoor bij te betalen!? Dit is een verdoken prijsverhoging. Een dienst weg en de prijs blijft hetzelfde....
Je gaat naar je eigen selfservice pagina:
https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/#/menu=selfservice
Je klikt op tegel "je vaste lijn" onder telefonie.
Dan klik je op "opties beheren".
Dan klik je op Optie Piektijd (€ 5,00) "activeren".
Maar ik zou dit telefonisch doen om zo korting te krijgen!!! 015666666
Ik zou ook wachten want Triiing werkt nog tot 31 mei.
Terwijl kan je hier nog klagen over het feit dat Triiing verdwijnt:
https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/ik-heb-een-klacht-over-telenet-waar-kan-ik-terecht/
Bedankt VoodooKing voor de tip, maar het probleem is dat in de selfservice pagina
de optie "Optie Piektijd" niet voorkomt.
@Ex-Netweter Heb je misschien een gewone WIGO (S) ? Dan ben je altijd gratis naar alle Belgische nummers. Bij een Wigo Home (S) (een Wigo zonder mobiel) bel je enkel in de daluren gratis en zou je de optie piektijd moeten kunnen kiezen.
Als je de optie niet hebt, zou ik contact opnemen met de klantendienst.
Ik kan het ook niet controleren. Ik vermoed echter twee mogelijkheden waarom je deze optie niet ziet:
Puntje 1 voor 99% zeker. Puntje 2: speculatief voor 50% (on)zeker.
Let ook op. Er is een groot verschil tussen 'Anytime' en 'optie piektijd'.
Anytime werkt op de 'Telenet Free Phone Europe', wat in de (oude) Whop en Whoppa zit of die je als los abo kan nemen.
Met die optie bel je binnen de EU-zone heel de dag door binnen je bundel.
Optie piektijd kan je bij de huidige Wigo Home (S) nemen. Daarmee bel je binnen België de hele dag door binnen je bundel. Niet naar de EU-zone dus.
Wil je trilling vervangen door optie piektijd? Dan kan je enkel binnen België bellen. Wil je ook naar het buitenland (EU-zone) bellen? Dan heb je ook de optie 'internationaal bellen' nodig.
Dus om Triiing te vervangen om op elk tijdstip van de dag naar het buitenland te bellen, gaat je dat bij een Wigo Home (S) 15 euro kosten. Ik denk dat je bij een Whop en Whoppa het aan de helft van de prijs krijgt (7,5 euro, omdat Anytime ook 7,5 kost). Of bij een Wigo (S) waar er geen dal/piekuren zijn, kost het je 10 euro meer.
Er moet een onderscheid gemaakt worden tussen enerzijds oudere opties en anderzijds het huidige aanbod.
In het huidige aanbod is er vaste telefoon als los product. Bij dit product is er de optie Anytime aan 7,5 euro voor 2000 belminuten.
Bij Wigo Home en Wigo Home S zijn er twee opties mogelijk: Piektijd: onbeperkt bellen naar alle gewone vaste en mobiele Belgische nummers aan 5 euro en de optie Internationaal bellen aan 10 euro voor 2000 belminuten.
Bij Wigo en Wigo S is onbeperkt bellen naar de gewone vaste en mobiele Belgische nummers in het pakket. Internationaal bellen aan 10 euro voor 2000 belminuten. (alle bedragen zijn per maand, er is nooit overdracht van belminuten naar een volgende periode).
Het heeft geen zin om opties te vermelden die niet meer aangeschaft kunnen worden. Zij die zulke opties hebben, kunnen dat zien op hun afrekening.
Je ziet in de vorige antwoorden wat een enorme impact het verdwijnen van Triiing heeft op de mensen die het dagelijks gebruik(t)en.
Ik vind 3 dingen in de "Einde van de Triiing-app"-mail erg frapant:
1. Wil je nadien bellen met je smartphone zonder je belminuten te gebruiken? Dat kan onder andere met verschillende handige apps!
Zo gebruik je WhatsApp, Facebook Messenger of Signal niet alleen om te chatten, je kan er ook mee (video)bellen. Ook met apps als FaceTime, Skype of Zoom bel je via het internet.
Dit klopt niet! Je kan met deze apps niet bellen met mensen die niet in je contacten staan!
2.Wil je door de stopzetting van Triiing je diensten bij Telenet opzeggen?
Dan vinden we dat natuurlijk heel jammer. Opzeggen kan kosteloos via onze Klantendienst.
Dit is duidelijk lijkt me. Er wordt hoegenaamd geen rekening gehouden met wat de gevolgen zijn voor de gebruikers van Triiing en er wordt al zeker geen gewag gemaakt van verzachtende maatregelen voor deze gebruikers. Bedankt Telenet! 😢
3. We kunnen bijbetalen voor opties Internationaal bellen of piektijd.
Ben je gek? Bijbetalen voor hetzelfde?
@Ex-Netweter
Ik ben het voor 100% eens met je. Het is een verdoken tariefverhoging. Persoonlijk beschouw ik het zelfs als een oneerlijke praktijk. Eerst klanten lokken met al lokaas de Triiing app om gratis te bellen.
Telenet houd ook geen rekening met de talrijke (veelal oudere) klanten die een echte gsm gebruiken (geen smartphone).Het is natuurlijk gemakkelijk enerzijds zich fatsoenlijk voorstellen door een goedkoop beperkt internetaanbod en anderzijds zulke asociale maatregelen.
Als de "koeien" binnen zijn, dan de spelregels veranderen en beginnen te melken.