Beantwoorden
Tomby
Experienced Meerweter
Berichten: 88
De vlam zit erin. Al 25 duimen! Goed bezig! Say what?!

Hoe de mobiele Telemeter interpreteren ?

Ik heb One for 3 voor mijn vrouw en 2 kinderen, maar ik geraak eigenlijk niet goed wijs uit de cijfers van de Telemeter. Of 't is te zeggen, ze lijken niet te kloppen.

Bovenaan kan je elk van de 3 profielen kiezen. Ik krijg hierbij volgende getallen:

* vrouw: 25,99 GB. Totale verbruik: 45,5 GB

* zoon: 14,64 GB. Totale verbruik: 45,5 GB

* dochter: 1,59 GB. Totale verbruik: 45,5 GB

Je ziet dus al dat de optelsom niet klopt. Daarnaast staat er lager dan ook EU verbruik:

* vrouw: 4,02 GB

* zoon: 15,85 GB

* dochter: 0,42 GB

Aan het getal van mijn zoon te oordelen, wordt dat EU verbruik dus afzonderlijk geteld. Je hebt dus 40GB per SIM in de EU, en daarnaast 300GB per SIM in binnenland.

Dus de vragen:

1. Waarom klopt die optelsom tot 45,5 GB niet ?

2. Mijn vrouw heeft wel ook een data-SIM extra voor in de iPad. Kan het zijn dat die niet meegeteld is in die 25,99 GB ? En indien niet, waar kan ik die dan wél vinden ?

3. Het EU verbruik heeft een balkje met zwart en geel. Ik ging ervan uit dat zwart+geel = totaal, en geel = eigen verbruik. Echter zie ik ook hier dat de som van elk geel stukje van elk gezinslid zeker minder is dan de totale balk. Dus blijkbaar is er weer ergens verbruik dat niet getoond wordt.

4. Waar kan je überhaupt je totale EU verbruik zien ? Ik zie het enkel voor elke gebruiker afzonderlijk, maar niet het totaal.

 

4 reacties
SimonSpectrum
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
Primeur! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

Hoe de mobiele Telemeter interpreteren ?

Beste,

 

Volgens mij klopt de optelsom niet omdat u de datasimkaart nog niet hebt geregistreerd op naam via mijn telenet.

Hierdoor is het verbruik niet zichtbaar in de app.

 

igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Hoe de mobiele Telemeter interpreteren ?

Ik vermoed dat in die 45 GB ook het verbruik van de datasimkaart zit. En dat staat inderdaad niet apart vermeld. Ik zie dat bij mij ook niet staan apart. Het EU verbruik zie je afzonderlijk, dus volgens mij is dat niet echt een groot drama. Een kleine optelsom en je weet het totoale verbruik. Maar het gemaak dient de mens en het zou inderdaad kleine moeite zijn voor Telenet om die optelling te maken.

Voor het verbruik op de IPad denk ik dat je dat zelf kan instellen om te controleren.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5257
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Hoe de mobiele Telemeter interpreteren ?

@igvfer @Tomby bij mij staat in de app wel het data verbruik onder de beheerder onder het verbruik van de hoofdsim verbruik.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Tomby
Experienced Meerweter
Berichten: 88
De vlam zit erin. Al 25 duimen! Goed bezig! Say what?!

Hoe de mobiele Telemeter interpreteren ?

De datasim stond onderdaad nog niet onder een van de gebruikers geregistreerd. Heb dat nu wel gedaan maar de sommen kloppen nog altijd niet. Nog een paar dagen eer de Telemeter gereset wordt, en dan zien we eens wat volgende maand geeft.

BTW, het is nu ook weer niet zo belangrijk en niet dat ik echt absoluut mijn volume moet weten. Ik kom nog niet in de buurt van die 900GB/maand (of 120GB in de EU). Het ging me er eerder over dat het me totaal niet duidelijk is wat er juist geteld wordt en hoe, mede doordat ik ook zie dat de optelsommen niet kloppen.