Beantwoorden
jan13
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
Goed gevonden! Leesclubje starten? It's your fifth party! It's your fourth party!

Hoe kan ik eSIM installeren?

Hoe kan ik e-sim instaleren?

Titel gewijzigd door Suzy (admin) | Vorige titel: Hoe kan ik e-sim instaleren

6 reacties
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5867
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Hoe kan ik eSIM installeren?

 

@jan13 

Je kan dit doen dor naar een Telenet center te gaan en daar je QR code te ontvangen en dan je E-sim te installeren. 

Je kan dit ook via My Telenet doen: 

* ga naar mijn producten

* kies daar mobiel 

* dan beheer je simkaarten 

* en dan staat er onderin vraag E-sim aan.

 

Scherm­afbeelding 2024-03-12 om 16.28.04.png

Scherm­afbeelding 2024-03-12 om 16.29.11.png

Scherm­afbeelding 2024-03-12 om 16.29.35.png

Scherm­afbeelding 2024-03-12 om 16.29.59.png

LET OP..... als je meerdere gsm nummers hebt je in One abonnement dan moet je rechts van boven wel het juiste nummer selecteren waar je de E-sim voor wil aanvragen. 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
PeterColpaert
Professional Weetjesweter
Berichten: 33
All I want for X-mas is YOU Dag van de Chocolade Verander-je-wachtwoord-dag Wereld gedichtendag

Hoe kan ik eSIM installeren?

Misschien een domme vraag, maar heeft een e-sim eigenlijk voordelen ten opzichte van een fysieke simkaart? Met andere woorden wat win ik erbij als ik omschakel?

BandR
Freshman Veelweter
Berichten: 197
Een bus vol! Warming up? BINGO! De volle 100!

Hoe kan ik eSIM installeren?

Er is geen directe "winst" denk ik. Voordeel e-sim:

1. bij nieuw toestel, geen gedoe met sim

2. switch sim tussen verschillende toestellen kan makkelijker zijn, oudere devices die bvb geen nano sim format gebruiken

3. nieuwere toestellen gaan op de markt komen zondder fysiek sim slot

 

In eerste instantie vandaag is voordeel vooral voor nieuwe klanten: niet wachten tot de sim bij je thuisgeleverd wordt of je zelf naar een shop moet 

BandR
Freshman Veelweter
Berichten: 197
Een bus vol! Warming up? BINGO! De volle 100!

Hoe kan ik eSIM installeren?

misschien nog een extra, maar meer edge.  mensen met 2 sims/GSMs, bvb prive/werk, kunnen zo de beide sims, hetzij 1tje fysiek en 1 e-sim, of 2 e-sim op 1 toestel gebruiken en hoeven dus, voor split prive/werk, geen 2 toestellen meer mee te nemen.

patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5867
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Hoe kan ik eSIM installeren?

@PeterColpaert 

Met de E-sim heb je geen gedoe meer met kaarten maar zoals @BandR al uitlegt is het voor werk en prive kwa gsm wel makkelijker. Nu heeft niet iedereen een werk en een privé gsm en in dat geval is het niet direct noodzakelijk om een E-sim te hebben. Je kan het doen om gedoe met simkaarten achter je te laten maar als je het niet nodig vindt dan gebruik je de gewone simkaart. Er zal ooit een tijd komen dat er enkel maar E-sim's gebruikt kunnen worden maar voor nu niet echt. 

Wat wel handig is is dat als je buiten de EU reist dat je dan een E-sim koopt van dat land om de surfen en of te bellen. Op die manier kun je wel heel veel roaming kosten besparen en is de E-sim zeker handig. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
luc55
Professional Allesweter
Berichten: 2709
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Hoe kan ik eSIM installeren?

Als je regelmatig van toestel verandert  is het gemakkelijk

Toestel verloren of gestolen na 1 min terug actief met e-sim

Zeker in buitenland zeer gemakkelijk je kan meerdere e-sim opslaan om zeer goedkoop te bellen of surfen

Toestel kapot switch over op toestel collega tijdelijk