Beantwoorden
Rik12
Freshman Veelweter
WOW! Een bus vol! Topicvreter! BINGO!

Hoe kan ik een bepaalde beller blokkeren?

Hallo,

Ik heb last van een hardnekkige beller ik ken de persoon achter de oproepen het gaat om een organisatie die geld inzamelt voor kinderen met leukemie .Ik heb dus een keer mijn goed hart laten zien maar dat had ik beter niet gedaan want om de paar maanden zijn ze daar opnieuw en krijg je een zielig verhaaltje te horen dat die zieke kinderen duur informatica materiaal moeten aankopen om in staat te zijn de lessen te volgen enzoverder enzoverder .

Ik heb geen idee hoe ze aan mijn telefoonnummer gekomen zijn en ik sta op de "bel mij niet meer" lijst ook worden mijn verzoeken om niet meer te bellen genegeerd  tja het spijt mij zeer hoor maar ik ben geen openbare bank een klacht indienen vind ik echter nogal ver gaan want ja kinderen met kanker op die leeftijd hoor je al die miserie nog niet te kennen.

Wie weet er raad ?  de Rik hoort het graag

Inhoud gewijzigd door Lieselotte (mod) | Reden: Ik heb last van een harnekkige beller wat kan ik doen ?

6 reacties
Marc9820
Freshman Meerweter
Topicwurm! It's your ninth party! Goed bezig! Say what?!

Je kan het oproepnummer toch blokkeren op je foon.

Rik12
Freshman Veelweter

het is op de vaste lijn dat ze bellen en daar zie ik deze mogelijkheid niet .

K-330
Experienced Veelweter
Opgeruimd staat netjes! Jij #DTV. Goed bezig! WOW! De magic number!

@Rik12 Een oudere persoon die we goed kennen, was ook al eens verschillende keren door een hardnekkige beller. De firma schakelde telkens iemand anders om deze oudere persoon te bellen en lastig te vallen. Tot op 't moment dat er weer gebeld werd door deze firma. De oudere persoon maakte zich serieus kwaad en maakte duidelijk aan de beller dat de politie direct zal ingeschakeld worden, als de beller nog zou bellen. Sindsdien werd er geen lastige telefoons gedaan.

Op gsm en smartphone kan je de stalker blokkeren. Via een vaste lijn kan je 1207 bellen, om te zien wat de nummer is van de beller, die jou belt. Tenzij dat de beller een anonieme nummer heeft. 

De website 1207 is door Proximus opgeheven.

Misschien zijn deze websites die jou kunnen helpen:

1. Vaste lijn:

https://zoekenopnummer.be/

https://gsmnummeropzoeken.com/zoeken-op-nummer/1207-zoeken-op-nummer/

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2023/01/04/1207/

2. Voor gsm en smartphone blokkeren:

https://www2.telenet.be/residential/nl/klantenservice/mobiel-en-vast/mobiel-instellen-en-gebruiken/h...

WG94
Professional Allesweter
PhD in problem solving! De nieuwe Einstein! Krak GP, kort voor Giga Poster!

@K-330  schreef:

Op gsm en smartphone kan je de stalker blokkeren. Via een vaste lijn kan je 1207 bellen, om te zien wat de nummer is van de beller, die jou belt. Tenzij dat de beller een anonieme nummer heeft. 

Is het niet logischer om 1919, 'Ken-je-laatste-beller' te gebruiken? Bij 1207 moet je immers al een naam weten om het nummer te bekomen.

WG94 | Krak
  Mistakes are proof that you are trying
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Marc9820
Freshman Meerweter
Topicwurm! It's your ninth party! Goed bezig! Say what?!
Rik12
Freshman Veelweter

Hallo,

Via 1919 ken ik inderdaad het nummer waarmee gebeld wordt al praat dat stemmeke dat je dan te horen krijgt wat snel ma bon ik heb die nummer .Als je een donatie doet krijg je ook zo een papier dat je bij je belastingen kan doen onder "giften aan goede doelen" dus de organizatie ken ik ook dat staat op dat papier vermeld maar eeeuhm om de paar maanden veel te dure chocolade kopen naah das weggesmeten geld .Misschien moet ik eens dreigen met de politie goeie tup bedankt iedereen.