Beantwoorden
Dave1
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
De kop is eraf! En we zijn vertrokken! Hi there!

Huawei P8 lite: geen wifi en bluetooth

Van de ene dag op de andere werkt plots wifi en bluetooth niet meer op mijn Huawei P8 lite.

De knoppen om ze op te zetten zijn grijs en kunnen niet bediend worden.

Weet er iemand hoe dit opgelost kan worden?

Engelstalige forums leren dat het toestel opgestuurd moet worden voor reparatie, maar aangezien het echt van de ene op de andere dag is dat het niet werkt, vraag ik me af of het toch niet iets softwarematig is.

 

Het toestel is twee jaar oud en indien het toch een hardwareprobleem is, is een volgende vraag of de recente Huawei ook met deze problemen kampen?

 

Alvast bedankt.

0 Likes
12 reacties
Ron1
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
De kop is eraf!

Huawei P8 lite: geen wifi en bluetooth

Ik maak hetzelfde mee als Dave 1 en dit reeds van 8novemberen dit met mijn Huawei P8.Tot op heden geen oplossing  gevonden .Grt Ron1

0 Likes
Arthur2
Experienced Meesterweter
Berichten: 3098
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Jij Netweters wikipedia!

Huawei P8 lite: geen wifi en bluetooth

@Dave1@Ron1

 

Hebben jullie al eens geprobeerd om het apparaat te resetten?

(Al je data word gewist dus backup alles!)

   Arthur2 | Ere-Krak
   Don’t comment bad code—rewrite it. – Brian Kernighan
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Dave1
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
De kop is eraf! En we zijn vertrokken! Hi there!

Huawei P8 lite: geen wifi en bluetooth

De gsm is ontzettend traag. Bij het typen van een sms bijvoorbeeld komt de tekst pas tevoorschijn als het bericht volledig klaar is.

Omdat ik dacht dat het misschien met het geheugen te maken had, heb ik de gsm terug naar fabrieksinstellingen gezet, maar dit heeft niet gewerkt.

0 Likes
Ron1
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
De kop is eraf!

Huawei P8 lite: geen wifi en bluetooth

Deze nacht ge reset ,back up gemaakt en  update ge maakt ,eerst zonder succes Dan een 2de en 3de maal totaal 1,6 GB.En plots was alles terug ok .Bedankt voor goede tip .Grts  Ron1

0 Likes
Arthur2
Experienced Meesterweter
Berichten: 3098
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Jij Netweters wikipedia!

Huawei P8 lite: geen wifi en bluetooth

@Dave1

 

Heb je ook de laatste updates geïnstalleerd? En ook echt volledig gereset niet alleen de instellingen?

   Arthur2 | Ere-Krak
   Don’t comment bad code—rewrite it. – Brian Kernighan
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Dave1
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
De kop is eraf! En we zijn vertrokken! Hi there!

Huawei P8 lite: geen wifi en bluetooth

Alleen altijd naar fabrieksinstellingen terug gezet. Als dit geen volledige reset is, dan niet. 🙂

Zal eens moeten opzoeken hoe je dat doet.

Updaten lukt niet omdat hij zegt dat hij hiervoor wifi nodig heeft.

 

 

0 Likes
Arthur2
Experienced Meesterweter
Berichten: 3098
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Jij Netweters wikipedia!

Huawei P8 lite: geen wifi en bluetooth

@Dave1

 

Als je echt volledig wilt resetten kan je dat via de recovery doen.

Kijk hier meer eens:

http://www.hardreset.info/devices/huawei/huawei-p8-lite/recovery-mode/

   Arthur2 | Ere-Krak
   Don’t comment bad code—rewrite it. – Brian Kernighan
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
EPTech
Freshman Weetjeslezer
Berichten: 1
Primeur! De kop is eraf!

Huawei P8 lite: geen wifi en bluetooth

Hallo,

 

Wij hebben twee stuks Huawei P8 lite ALE-L21 gelijktijdig aangekocht ergens vorig jaar. Ze hebben nu exact hetzelfde probleem. Wifi signaalsterkte is OK maar aanmelden en datadoorvoer is enorm traag. Omdat beide telefoons ongeveer gelijktijdig vreemd zijn beginnen doen verdacht ik de laatste nieuwe update  ALE-L21C432B574. Ik heb daarop één van de twee gedowngraded naar ALE-L21C432B564 en het probleem was opgelost.

 

De vorige firmware kan je vinden op: http://download-c1.huawei.com/download/downloadCenter?downloadId=90946&siteCode=benl

 

Unzippen en het mapje dload kopiëren naar de hoofdmap van de SD kaart (best via een PC want het bestand is groot). Telefoon uitschakelen, zorgen dat hij minstens 30% geladen is, SD kaart in de telefoon steken, beide volumetoetsen (in het midden drukken) en de aan-knop ingedrukt houden totdat het logo verschijnt ( en een paar seconden langer voor de zekerheid).

 

Let op de telefoon is zoals je hem van de winkel krijgt. Je moet alles opnieuw instellen en je gegevens uit het interne geheugen zijn weg. Dus best eerst alles syncen naar je google account en je gegevens verplaatsen naar de sd kaart.

 

Veel succes. Hopelijk help dit.

TF75
Freshman Beetjesweter
Berichten: 1
It's your fourth party! It's your third party! It's your second party! De kop is eraf!

Huawei P8 lite: geen wifi en bluetooth

Beste EPTech,

 

Is het opnieuw installeren van uw toestel met de oudere firmware uiteindelijk een blijvende oplossing geweest? Of is hetzelfde probleem toch terug gekomen?

 

Ik zit in dezelfde situatie , twee toestellen P8Lite met hetzelfde probleem. Wifi is zeer traag (meestal minder dan 1Mbps download).

Echter heb ik gevonden dat wanneer ik de bluetooth uitschakel , de wifi op slag correct werkt. Laat ik BT uit staan, dan blijft wifi goed werken. Zet ik BT aan , dan heb ik enkele 10-tallen minuten later problemen met de wifi.

 

Eén toestel heb ik opgestuurd voor reparatie. Huawei heeft het moederbord van deze telefoon vervangen maar dit probleem is daarmee niet opgelost.

 

Ik heb ook het toestel opnieuw geïnstalleerd met de oudere firmware maar dit blijkt ook niet de oplossing te zijn.

 

Dus vandaar mijn vraag of het probleem bij u is opgelost?

 

Groeten,

 

Tom

 

0 Likes
Lara1
Freshman Beetjesweter
Berichten: 1
It's your fourth party! It's your third party! It's your second party! De kop is eraf!

Huawei P8 lite: geen wifi en bluetooth

Hey,

 

Hier hetzelfde probleem sinds daarnet. Geen wifi en bluetooth mogelijk, wel nog 4G. Ik heb al geprobeerd aan en af te zetten, maar biedt geen oplossing. Weet iemand hoe dit op te lossen. Hopelijk niet op reparatie sturen, want dit zou dan de 4e keer worden in 1,5 jaar tijd.

0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5214
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Huawei P8 lite: geen wifi en bluetooth

Terugzetten naar fabrieksinstellingen heb je al eens geprobeerd?


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
123Ils
Freshman Beetjesweter
Berichten: 1
All I want for X-mas is YOU It's your fifth party! It's your fourth party! It's your third party!

Huawei P8 lite: geen wifi en bluetooth

Wat bedoel je met 1.6 GB?

0 Likes