24757
netweters
|
152454
antwoorden
|
20708
vragen
|
Hallo Netweters
Sinds enige tijd (4 weken) kan er door sommige gebrukers niet meer aangelogd worden met analoge telefoons in een zoom vergadering.
Het probleem is dat de DTMF functie niet meer werkt ook al ondersteund de telefoon versie het wel. Dus de meetingid kan niet doorgestuurd wprden en daardoor kan er ook niet ingelogd worden in de vergadering.
Is er iets veranderd aan het analoge systeem ?
Bedankt op voorhand al voor julie reactie
Benny
PS. dit voorval is bij 3 gebruikers in de regio van Willebroek
Zeker dat de telefoon niet op pulse staat? Want in dat geval werkt die niet meer met de huidige HGW's.
Anders een test doen met een niet werkende telefoon in een andere zone waar het wel werkt en met een werkende telefoon bij een gebruiker waar het nu niet werkt.
Met deze tekst moet je kunnen vaststellen of het al dan niet een telefoontoestelprobleem is.
@janne_man schreef:Zeker dat de telefoon niet op pulse staat? Want in dat geval werkt die niet meer met de huidige HGW's.
Zijn telefoon is natuurlijk OK (DTMF), anders zou hij de meeting niet kunnen opbellen, toch?
Wat er verkeerd loopt is, dat je nadat je verbinding hebt met de Teams computer, geen DTMF signalen meer kan doorsturen.
Dat is een typisch VoIP probleem.
Het analoge toestel stuurt wel degelijk de DTMF toontjes naar de ATA (HGW), maar deze worden niet correct doorgestuurd via VoIP. Bij VoIP heb je namelijk verschillende manieren van DTMF overdracht: INFO, RTP, Inband ...
Er is dus iets gewijzigd:
Het enige wat je kan doen is blijven reclameren bij Telenet. Pas als ze genoeg gelijkaardige klachten hebben zullen ze in actie (moeten) treden.
@Ex-Netweter schreef:PS. dit voorval is bij 3 gebruikers in de regio van Willebroek
Interessant, allemaal in dezelfde regio?
Misschien ook eens interessant om te weten te komen welke modem (HGW) deze gebruikers hebben.
Telenet moet dit probleem zeer ernstig nemen en dringend oplossen. Dit is een veiligheidsrisico:
Als je bijvoorbeeld de Hulpdiensten belt (100, 101, 112) dan kom je ook op IVR Platform (keuzemenu), waar je de keuze hebt tussen:
Noodcentrale.
Voor ziekenwagen of brandweer, druk 1.
Voor politie, druk 2.
https://www.sos112.be/uploads/keuzemenu/1-Total-Message1-2-3_NL.wav
Er gaan kostbare seconden verloren, als de beller geen keuze kan maken omdat DTMF niet werkt 🤔
Bedankt voor jullie reactie Ik heb ondertussen een werkende telefoon gebruikt(in regio Mechelen) en deze werkt ook niet in regio Willebroek .
dus ik denk dat het 2de antwoord meer aanleunt voor mijn probleem.Is er een forum waar ik dit kan vragen/ melden?
Telefonisch op het bekende nummer van de Klantendienst ...
Of nog beter:
Dan zie je ook wanneer Telenet uw bericht heeft gelezen ...
Geef zoveel mogelijk details ...