Beantwoorden
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5230
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

LG Nexus 5X - SMS instellingen

Naar aanleiding van een bericht hier wou ik de SMS instellingen van mijn smartphone (LG Nexus 5X) nakijken, maar ik vind ze nergens terug. Via Startpage.com word ik niet veel wijzer en ook niet via de mobile configurator van Telenet. Iemand die weet waar die instellingen zich bevinden? Of gebeuren die instellingen automatisch op basis van gegevens op de SIM-kaart?

 

SMS versturen/ontvangen werkt, ik wil gewoon even de instellingen bekijken ..


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Tags (2)
5 reacties
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5296
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

LG Nexus 5X - SMS instellingen

Druk op de menu knop bij de BERICHTEN App en dan instellingen en kijk of je sms centrale ingevuld is (je kunt hier vaak ook komen door *#*#4636#*#* in te voeren). Heb je deze optie niet, dan SIM kaart eruit halen en weer terug erin. En dan opstarten.
Mocht het nog niet werken dan is het nummer van de sms centrale waarschijnlijk niet juist of niet ingegeven.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5230
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

LG Nexus 5X - SMS instellingen

Bedankt, maar ik dacht ik duidelijk was: SMS werkt. 🙂 Ik wil alleen de instellingen nakijken. Berichten > Instellingen > Geavanceerd had ik al (verschillende keren) bekeken, maar daar vind ik de centrale niet. En zoals gezegd: de Mobile Configurator van Telenet toont voor mijn toestel géén instellingen voor SMS. Is het niet mogelijk dat dit op een of andere manier automatisch gebeurt?

 

Edit: Onder Berichten > Instellingen > Geavanceerd staat een optie Telefoonnummer, maar daar staat mijn nummer. (Wat de bedoeling is, want, nogmaals, SMS werkt.)


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5296
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

LG Nexus 5X - SMS instellingen

dat staat op de sim dacht ik automatisch van zodra je die sim in je toestel steekt dat die het overneemt.

maar raar dat je dat nergens vind.

het nr dat van telenet is voor de smsen te laten toekomen en versturen is= +32 468 14 68 10


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
M_016
Experienced Veelweter
Berichten: 228
De magic number! Even demarreren... Een bus vol! Warming up?

LG Nexus 5X - SMS instellingen

Vermoedelijk wordt de vereiste sms-instelling (samen) gezet via de instellingen mms 

 

Misschien kan onderstaande - voor android sony - u verder helpen (voor LG Nexus vind ik niet direct iets terug maar basis android is normaal toch dezelfde)

https://support.sonymobile.com/global-en/xperiae3dual/kb/02310188062479649013b85478398007a6a/

 

Edit:

http://encoreideas.blogspot.com/2013/06/how-to-update-message-centre-number-for.html

0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5230
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

LG Nexus 5X - SMS instellingen

@M_016

 

Bedankt voor de links!

 

@Master-Magichad die code ( *#*#4636#*#* ) al vermeld en ik heb vast iets verkeerd gedaan toen ik het probeerde, maar het werkt inderdaad. Gewoon Telefoon > *#*#4636#*#* > Telefooninformatie > SMSC > Vernieuwen en het telefoonnummer werd zichtbaar. En langs deze weg kan ik het blijkbaar ook aanpassen.

 

Het straffe is dat dit alles er bekend uitzag en ik ben zeker dat ik het in verleden al eens geprobeerd heb, maar mijn geheugen heeft me in de steek gelaten. In elk geval allebei bedankt voor de oplossing!


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.