Beantwoorden
HCN
Freshman Weetjesweter
Berichten: 13
Wereld gedichtendag Jij bent af! Twee handen vol! Leesbeest!

MKR NB 1500 gebruiken om te sms'en via Telenet-netwerk?

Weet er iemand of het mogelijk is de "MKR NB 1500" van Arduino te gebruiken om SMS's te versturen en te ontvangen via het netwerk van Telenet?

En, indien het mogelijk is, of daar een bepaald abonnement (incl SIM-kaart) voor nodig is?

Alvast bedankt.

 

Titel gewijzigd door Caro (mod) | Vorige titel: Gebruik van MKR NB 1500 voor TX/RX van SMS's

17 reacties
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7779
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

MKR NB 1500 gebruiken om te sms'en via Telenet-netwerk?

Geen idee of dit gaat werken. Ik vrees dat je er in eerste instantie die 100€ zal moeten aan besteden en voor veel tijd. Succes in ieder geval. Ik vermoed niet dat er hier veel arduino nerds zitten.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5310
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

MKR NB 1500 gebruiken om te sms'en via Telenet-netwerk?

@igvfer ik heb er ene liggen met schermpje en sim kaart module om de tekst dat op gestuurd wordt naar het schermpje via sms dan naar een site te sturen via ftp, maar nooit getest wegens geen tijd, dat is een deels soortgelijke optie.

moest ik de dikke boek met installatie info vinden zou ik er mij eens mee bezig houden weer, maar nog een probleem, heb geen sim kaart meer 😞 

moest @HCN in de buurt wonen konden we het samen eens testen bv ofzo.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
HCN
Freshman Weetjesweter
Berichten: 13
Wereld gedichtendag Jij bent af! Twee handen vol! Leesbeest!

MKR NB 1500 gebruiken om te sms'en via Telenet-netwerk?

Ik hou het voorlopig liever bij mijn Arduino-bord omdat ik daar de nodige sensoren kan op aansluiten: PIR bewegingssensor (detectie van indringers), capacitive humidity sensor (detectie van droogte), ...