Beantwoorden
TMCLS93
Experienced Bijna Allesweter
Berichten: 705
Topic held(in)! Jij bent een pro! Like a journalist. Waar zijn die handjes?

Meer toestellen VoWifi/LTE

Hey iedereen,

 

Ik ben van plan om in de nabije toekomst een nieuwe telefoon te kopen (vermoedelijk een Nokia)

 

Helaas staat Nokia nog niet in de lijst met compatibele smartphones voor VoWifi/VoLTE.

 

Wordt deze lijst nog verder aangevuld met meer fabrikanten?

 

O.a. Nokia, Motorola, Google enz....buiten de samsung smartphones zijn er bij de andere merken enkel duurdere toestellen bij die dit ondersteunen....Apple, Huawei. Helaas ligt mijn budget ook niet zo hoog voor een high end model: max €350.

 

Samsung is ook n optie, maar hun software ondersteuning voor Android houdt me hierin tegen....

 

Vandaar de vraag: komen er nog meer merken bij?

0 Likes
144 reacties
TMCLS93
Experienced Bijna Allesweter
Berichten: 705
Topic held(in)! Jij bent een pro! Like a journalist. Waar zijn die handjes?

Meer toestellen VoWifi/LTE

De beveiligingsupdates zijn afgelopen sinds maart 2019....toestel kreeg is gereleased in maart 2017 en had m gekocht in september 2017...daarin doen andere (android) fabrikanten wel beter

StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5188
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Meer toestellen VoWifi/LTE

@TMCLS93 

 

Niet noodzakelijk. Samsung bvb, android upgrades maar 2 jaar. Beveiligingsupdates gaan langer, maar enkel voor de bovenste helft van het gamma. De budgettoestellen blijven op dat gebied in de kou.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
TMCLS93
Experienced Bijna Allesweter
Berichten: 705
Topic held(in)! Jij bent een pro! Like a journalist. Waar zijn die handjes?

Meer toestellen VoWifi/LTE

@StefaanH daar zit dus t probleem eh, €350 is bij mijn weten het budget tot midden segment. Het grootste deel van de users lijkt me. Ze mogen t aanbod qua updates echt wel eens gelijk trekken....

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5847
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Meer toestellen VoWifi/LTE

@TMCLS93  en @StefaanH  de vlaggenschepen zijn ook maar twee jaar tegenwoordig bij Android. Als ik dat vergelijk met Apple toestellen die krijgen vier vijf jaar de updates. Heb hier nog een Iphone 6 en die heeft zelfs nog een update gekregen , oke wel niet die van IOS 13 maar wel een beveiligingsupdate. Zelfs de Iphone SE heeft IOS 13 erop staan dus dat zegt al genoeg. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5188
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Meer toestellen VoWifi/LTE

@patrick37 

 

inderdaad, dat schreef ik toch ook. Android upgrades slechts twee jaar. Of beter gezegd twee versies, maar dat komt meestal overeen uit. Het hogere segment krijgt wel langer dan twee jaar de beveiligingsupdates. Bij de budgetreeks stopt ook dat na twee jaar.

 

En eigenlijk vind ik het nog schandalig ook dat een foon van tegen de € 400 een budgettoestel genoemd wordt. Ik vind dat al veel geld voor een telefoon ...


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5847
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Meer toestellen VoWifi/LTE

@StefaanH  maar met vlaggenschepen bedoel ik die van 1000 euro of meer. Die updates krijgen ze maar twee jaar. Dan niet te spreken over de volledige Android update want dat gaat er ook nog eentje per keer zijn. Dus die nu Android 10 hebben krijgen nog enkel Android 11 en gedaan ermee. Maar het is iets wat ik gelezen heb. 

Ja een budget telefoon is meer iets van een 150 à 200 euro maar tegenwoordig is een budget telefoon 400 euro. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5188
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Meer toestellen VoWifi/LTE

@patrick37 

 

De politiek van Samsung is in principe dat elk verkocht toestel tweemaal een upgrade van Android versie krijgt. Dus wie nu een 10 koopt is normaal gezien verzekerd van 11 en 12 ook te krijgen.

 

Ik zeg niet dat er geen uitzonderingen zijn. Maar dat hierboven is de algemene regel.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5847
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Meer toestellen VoWifi/LTE

@StefaanH  zou fijn zijn voor de Samsung gebruikers natuurlijk . Zelf weet je welk toestel ik gebruik dus heb er minder problemen mee. 

Maar eigenlijk zou het wel zo mogen zijn , maar dat is mijn mening , dat ook Android toestellen gewoon een vier tal jaren de updates kan blijven krijgen. Het zijn immers ook dure toestellen die er verkocht worden. En met de updates bedoel ik dan ook grote updates dus Android 13 , 14 en zo voort.


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
TMCLS93
Experienced Bijna Allesweter
Berichten: 705
Topic held(in)! Jij bent een pro! Like a journalist. Waar zijn die handjes?

Meer toestellen VoWifi/LTE

Kheb bv een Nvidia shield...Android Tv box. Die krijgt 4j+ updates. Zo zou het op smartphones ook moete zijn

patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5847
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Meer toestellen VoWifi/LTE

@TMCLS93  inderdaad en dat is iets wat ik niet begrijp . Ja ik begrijp het wel anders verkopen ze de nieuwe dure gsm's niet meer maar niet iedereen koopt elk half jaar een nieuwe. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
TMCLS93
Experienced Bijna Allesweter
Berichten: 705
Topic held(in)! Jij bent een pro! Like a journalist. Waar zijn die handjes?

Meer toestellen VoWifi/LTE

Idd....elk halfjaar of jaar ne nieuwe kopen is zoals uwe middelvinger naar de aarde opsteken ☺️

patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5847
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Meer toestellen VoWifi/LTE

@TMCLS93  inderdaad . Ik koop zeker niet elk half jaar een andere gsm en toch al niet voor updates.


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
TMCLS93
Experienced Bijna Allesweter
Berichten: 705
Topic held(in)! Jij bent een pro! Like a journalist. Waar zijn die handjes?

Meer toestellen VoWifi/LTE

Ik ook ni, ma khoop da Telenet die lijst met compatibele VoWifi/LTE toestellen verdomd snel eens uit zal breiden.

patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5847
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Meer toestellen VoWifi/LTE

@TMCLS93  ik denk dat die lijst langer is dan dat we denken. Ik heb ooit al eens gebeld in het verleden naar Telenet of ik ook VoWifi had . En ja hoor kreeg bericht terug dat het geactiveerd was moest enkel de gsm uit zetten en terug aanzetten. En die stond toen ook niet in de lijst van compatibele toestellen die stond nog in de binnenkort lijst. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
TMCLS93
Experienced Bijna Allesweter
Berichten: 705
Topic held(in)! Jij bent een pro! Like a journalist. Waar zijn die handjes?

Meer toestellen VoWifi/LTE

Er zijn idd veel Androids die dit hebben, maar deze staan niet in de lijst, ni echt transparant natuurlijk

0 Likes