Beantwoorden
raverke95
Experienced Meerweter
Berichten: 140
Jij #DTV. Goed bezig! Full speed writing! BINGO! De volle 100!

Mobiel nummer overdragen van ONEup naar Base

Er zitten in onze OneUp enkele dingen die we weinig of niet gebruiken. Giga-internet + tv is een interessanter pakket. We zitten dan natuurlijk met 1 mobiel nummer wat in gebruik was en moet overgenomen worden.

Bij Telenet dochter Base is er een erg interessante formule voor de gebruiker van dit mobiel toestel.

Voor ik één en ander in gang ga steken, weet iemand of met bovenstaande werkwijze het nummer dat naar Base zou gaan bewaard kan blijven?

 

tnx

Gert

0 Likes
17 reacties
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5211
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Mobiel nummer overdragen van ONEup naar Base

Base is een merknaam van een Telenet onderneming en een andere Telenet onderneming is de sponser van deze site. Beiden zijn dochters van nog een andere Telenet onderneming. Allemaal verschillende rechtspersonen.

Zelfs al gebruiken ze dezelfde programmatuur, wil dat helemaal niet zeggen dat ze dezelfde problemen hebben om de eenvoudige reden dat ze niet dezelfde diensten aanbieden. Ze bieden beiden mobiele telefoon aan. Het tv aanbod van Base (Tadaam) is functioneel gelijk aan het Flow aanbod van Telenet (beiden zouden kunnen werken met dezelfde app). Het internet van Base is via het mobile net met een zogezegde minimodem.

De complexiteit van Telenet is van een heel andere orde dan deze van Base.

@raverke95  Als het enkel gaat om een mobiele telefoon uit een abonnement te nemen zie ik geen risico, buiten een mogelijk verkeerde aanrekening, maar dat volg je op en dat komt wel in orde. Als je echter overstapt naar een ander product (vb. van Wigo x naar One x) dan acht ik het risico groter en is wat wachten beter aangewezen. Let wel Val je door te veranderen zonder vaste telefoon (indien je dat nog hebt en blijft hebben) dan zal dat zeer snel in orde gebracht worden. Hetzelfde geldt voor internet, mobiele telefoon en voor tv. Het hangt een beetje af van wat je allemaal hebt. Heb je maar één decoder: wordt vlug opgelost, heb je meerdere dan moet je mogelijk wel wat meer geduld hebben (behalve voor de eerste decoder). Dit allemaal op basis van mijn eigen ervaring (begin april overgestapt van Whop naar One, met paasweekend één CI+ in orde gekregen, vaste telefoon in orde gekregen, mobiele telefoon in orde gekregen, niet orde één digicorder en nog twee CI+)

 

0 Likes
raverke95
Experienced Meerweter
Berichten: 140
Jij #DTV. Goed bezig! Full speed writing! BINGO! De volle 100!

Mobiel nummer overdragen van ONEup naar Base

Toen ik enkele weken na het op de markt komen van de OneUp wou intekenen hierop had ik één probleem: ik had liever geen digicorder/TV-Box. Heb wel 4 Ci+ kaartjes. Dat was toen toch een groot probleem voor de klantendienst. De ene zei dat dit kon, de andere niet, enz. Bleek uiteindelijk wel te lukken. Blijkbaar kan je per abonnee 4 digitale "lijnen" hebben. Kunnen decoders zijn, of Ci+ kaartjes, maakt niet uit.

Na veel gedoe werkten ze alle 4. 
Blijkbaar was mijn modem toen niet geschikt voor de gigabit lijn. Nieuwe modem dus. Begrijpe wie kan: één Ci+ kaartje was plots van mijn abonnement af. Weer heel dat gedoe met de klantendienst. Dat is een ongebruikelijke situatie, voor 1,5€ een tv box, blablabla, ik weet het. Doe maar zoals het was. Op den duur werkte alles weer. Als ik me goed herinner waren de softwareproblemen toen nog niet bezig.

Nu zou ik willen overschakelen naar Giga-internet met kabelaansluiting, maar zonder digibox en m'n 4 kaartjes behouden...
Jullie begrijpen waarom ik me zorgen maak 😁

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5211
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Mobiel nummer overdragen van ONEup naar Base

Tja, een heel dilemma en zware discussies. Misschien een briefje schrijven met daarin uw voorwaarden?

0 Likes