42195
netweters
|
18610
gesprekken
|
20103
vragen
|
Hier zou ik graag melden waar we 5G aanbieden aan onze klanten
WV5708 Adres van de antenne Kapelstraat 8450 Bredene heeft dekking in de duinen op strand en de winkelstraten van Bredene. NAS
Titel gewijzigd door Vincent (mod) | Reden: plaasten ---> plaatsen
Opgelost! Ga naar oplossing.
1 handige app: Speedtest -> Kaart
alles wat donkerblauw is is er 5G
@StefaanH schreef:Van Telenet?
Neen, voorlopig heeft Speedtest onvoldoende data van Telenet gebruikers om een dergelijke kaart te lanceren. Ook het BIPT toont nog geen detail kaart. Best allemaal wel begrijpbaar, maar sommigen willen blijkbaar een kaart.
Je kan voorlopig terecht bij nPerf: https://www.nperf.com/nl/map/BE/-/154476.BASETelenet-Mobile/signal/
Maar ook hier geldt dat deze kaart hopeloos verouderd is. Het is een beetje absurd om hier al te plekken op te gaan noemen waar je 5G hebt. Dagelijks worden zendinstallaties omgebouwd en gaan we hier nu echt duizenden plaatsen opsommen?
De ombouw van de installaties gebeurt sowieso op een NSA techniek. Dat is voorlopig ook de strategie van Telenet die volop voor hybride netwerken gaat. Daarnaast worden er bij de grotere festivals nu ook 5G NSA installaties tijdelijk neergezet. Het voordeel hiervan is dat de capaciteit van zulke netwerken groter zijn dan de traditionele installaties en op deze manier wordt meteen al een groot voordeel van 5G gebruikt.
Ik kan bevestigingen wat alles donkerblauw is 5G verbinding kan met via Telenet
Volgende sites hebben ook 5G SNA 06/07/2022
WV5536 Middelkerke De Greefplein
WV5804 Middelkerke Zeedijk 297 Krokodil
WV5629 Nieuwpoort Pieter De Swartelaan Nieuwpoort stad
WV5789 Nieuwpoort res strand Zeedijk 213
WV5628 Europaplein Oostduinkerke (Koksijde)
WV5627 Zeedijk 228 Koksijde bad
WV5746 Strandlaan 306 Sint Idesbald (Koksijde)
WV5701 De Panne Zeedijk Esplanade
WV5626 De Panne Kerkstraat watertoren
ik heb deze site vandaag bij een tocht met men motor terug gezien in de log Netmonster en G Net track pro
ik ben vertokken in Bredene en zo naar Oostende naar De Panne station
verbaast me een beetje dat we tussen Bredene aan Zee en Middelkerke De Greef plein geen 5G site hebben
Maar we kunnen niet overal beginnen , beetje per beetje.
binnen kort snor ik van Bredene naar Knokke
@Jamingo schreef:Ik kan bevestigingen wat alles donkerblauw is 5G verbinding kan met via Telenet
Ik stelde die vraag omdat het de bedoeling van TS is om, via deze rubriek, aan alle Telenet klanten te laten weten waar er voor Telenet 5G verbinding mogelijk is, dit op basis van eigen ervaring. Dus niet van "horen zeggen" of uit een boekje. Eigen ervaringen verzamelen dus.
Beste TELEMOB, kan je de nperf app installeren? Dan komt dat netjes op de kaart van nperf.com.
Dankjewel
Deze app geïnstalleerd , hoe lang duurt voor de gegevens op kaart online staan, gegevens verzonden 20u53 en 21 u47
Dank om die app te installeren. Hoe meer mensen dat doen, hoe nauwkeuriger en actueler de kaart.
Normaal wordt dat vrij snel op de kaart uitgezet. Maar soms duurt het wel eens enkele uurtjes.
t is jammer dat je de e node b van de site niet kunt zien, alleen een zone
cellmapper toont dat wel
nu moet gokken welke site 5G uitzend
met de app die ik gebruik zie je da heel precies
De kaart op Cellmapper is wel verouderd. Zo staat de Telenet mast met het adres Sprinkhaanstraat 37, Borsbeek niet op de kaart. Die is toch al een heel tijdje actief.
Celmapper is actueel omdat het ook door gebruikers word onderhouden, telkens ik een mast of antenne passeer komt dat automatisch op de kaart met met Node id en en de cellen en dat vind ik juist interessant