24785
netweters
|
152662
antwoorden
|
20729
vragen
|
Vraag me af wat te verwachten wat kosten betreft als ik vanuit Zuid-Portugal met King abonnement smartphone 4G/3G internet ga gebruiken?
Vanaf 30/04 nieuwe tarieven
Bellen in gastland: 0.22/min vanaf 30/04 0.06min
Bellen naar Belgie: 0.22min vanaf 30/04 0.06/min
gesprek ontvanen uit België: 0.06/min vanaf 30/04 0.01/min
sms in gastland: 0.07/sms vanaf 30/04 0.02/min
data in gastland 0.20/ MB vanaf 30/04 0.06 MB
Dit zijn tarieven voor een King of Kong abonnement.
Opgepast dat is nog altijd 60 euro voor 1 GB surfplezier. Doe het niet te zot..
Als je van plan bent van veel te surfen via mobiel netwerk in het buitenland, is het dikwijls nuttig om een SIM kaart van een plaatselijke provider aan te schaffen. Die hebben dikwijls pakketten speciaal gericht op tijdelijk gebruik voor toeristen. Een voorbeeld voor Portugal: klik
Dit is een voorbeeld! Ik nam niet de tijd om met andere te vergelijken. Doen! Google is your friend. Bekijk ook ervaringen van andere gebruikers want geloof niet letterlijk wat aanbieders op hun eigen website zetten. Altijd opletten voor voorwaarden van mogelijke automatische verlenging van abonnementen (kleine lettertjes) en voor goede dekking van het netwerk. Als dat laatste in de regio waar je heen gaat problematisch is, kan ik je al even goed op zoek naar een wifi netwerkje.
@Ex-Netweter schreef:Vraag me af wat te verwachten wat kosten betreft als ik vanuit Zuid-Portugal met King abonnement smartphone 4G/3G internet ga gebruiken?
Daar is maar 1 goed antwoord op: NIET DOEN! Dat kost je een arm en een been. Tenzij je maar heel, heel, heeeel weinig surft...
Zoals hiervoor al gezegd, zoek een lokale provider met een goed aanbod en dekking en koop daar een SIM kaart. Een abonnement heeft als nadeel dat het meestal automatisch verlengd, wordt een voorafbetaalde kaart kan je best vooraf maar een beperkt aantal euros opzetten, want het teveel ben je kwijt.
@Arthur2 schreef:
De Europese Unie doet toch iets goed 🙂 die roaming afschaffing is geweldig.
Ik kan zelfs mijn gratis internet en sms'en in de EU gebruiken. 🙂
Als dat ooit van kracht wordt zal ik ook heel blij zijn 🙂
Opgepast dat is nog altijd 60 euro voor 1 GB surfplezier. Doe het niet te zot..
Vanaf 30/04 !!!!
En surfen aan binnenlandse tarieven dat zal, dacht ik, nog een jaartje of 2 duren want dit komt maar in schijfjes.
Misschien is dit wel iets:http://prepaid-data-sim-card.wikia.com/wiki/Portugal
Nonkel google is toch heerlijk hé. Voor zover die informatie nog juist is uiteraard.
@Arthur2 schreef:
@BertXL 30 april 😄
Voorlopig is het nog niet volledig afgeschaft. Pas vanaf 1 juli 2017 verdwijnen die kosten blijkbaar helemaal. Uit http://datanews.knack.be/ict/nieuws/europa-schaft-opnieuw-roaming-af/article-normal-620859.html:
Vanaf april 2016 zakken de prijzen naar 5 cent per minuut (uitgaande oproepen), 2 cent per sms en 5 cent per megabyte, allen exclusief btw.
Maw bij het surfen moet je dus nog altijd uitkijken dat je geen grote dingen download want dan blijft het dus redelijk duur.