Beantwoorden
Motus
Freshman Beetjesweter
Berichten: 1
Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! En we zijn vertrokken! Hi there!

Mobiele dekking en gebruik mobiele data vallen weg

Sinds enige tijd heb ik en mijn vrouw problemen met bellen GSM vanaf thuis, dit resulteert in onderbrekingen, éénwegcommunicatie. Datacommunicatie is in de heel de omgeving problematisch ( Zoersel ) Gebruik van bv Payconiq lukt bijna nooit , waar dit vroeger geen probleem was. Blijkbaar hebben heel veel mensen uit de omgeving hetzelfde probleem, is reeds aangekaart bij Telenet echter zonder een oplossing te verkrijgen.

Heb ook support gecontacteerd en daar heft men voorgesteld om de SIMkaartjes te vernieuwen omdat zij reeds de gezegende leeftijd van 10 jaar bereikt hebben...

Mij lijkt dit raar. Iemand ideeën?

 

Titel aangepast door Bjarne (Mod) | Originele titel: traag/ onderbrekingen mobiele internet en spraakcomm

0 Likes
4 reacties
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5848
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Mobiele dekking en gebruik mobiele data vallen weg

@Motus  

Heel slecht is dat niet om de simkaarten eens te veranderen dat kan een probleem zijn hoor. Veel denken daar niet bij na of weten het niet maar ook een simkaart kan aan vervanging toe zijn , ondanks dat die altijd in dezelfde gsm zit. 

 

Hier stel je dus eigenlijk ook twee problemen in één topic : 

 

* mobiele data werkt slecht in je omgeving ( binnen of buiten ? )

* thuis heb je weinig tot geen bereik voor je gsm gesprekken

 

Voor je mobiele data kan je altijd de klantendienst bellen. Hun kunnen kijken of het ontvangst daar ook erg slecht is of niet. Moest het enkel gaan om binnenhuis dan zou dat natuurlijk wel kunnen. Thuis heb ik , bij elke provider , slechte mobiele data. Het huis is te goed geïsoleerd waardoor dit een probleem vormt. De meeste hebben thuis ook wel vast internet dus de optie om wifi te gebruiken heb je dan wel. Dan heb je ook geen probleem meer met je payconiq app om te gebruiken. 

 

Voor je communicatie , je gsm gesprekken kan het ook aan het feit liggen dat je bereik thuis ondermaats is. Ook weer hier kijkend naar een te goed geïsoleerd huis kan dat een oorzaak zijn. De oplossing kan je al helpen door VoWifi aan te zetten , mits je toestel dit ondersteund en het geactiveerd is bij Telenet op je simkaart. Op die manier kan je dan al goede gsm gesprekken voeren.

 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7764
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Mobiele dekking en gebruik mobiele data vallen weg

@Motus  Er kan inderdaad een probleem zijn met verouderde software op uw simkaart. Na 10 jaar zou ik toch eens een Center binnenstappen. Zo gepiept in een paar minuutjes.

 



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Tags (3)
St3ph
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Leesclubje starten? Primeur! Pageturner! It's your third party!

Mobiele dekking en gebruik mobiele data vallen weg

Hi, 

ik heb hetzelfde probleem.

4, 5 balkjes en desondanks hoge latency op het 4G netwerk van telenet. Het is niet locatiegebonden, want ik heb het overal waar ik kom.

En ik heb een nieuwe simkaart van 2 weken.

Ik woon in de oostrand van Brussel. Tervuren.

Nog mensen met zulke ervaringen?

Stephane

0 Likes
kristofDW
Experienced Allesweter
Berichten: 1675
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Mobiele dekking en gebruik mobiele data vallen weg

@Motus Ikzelf heb hetzelfde probleem. Zeer weinig bereik tegenover bijvoorbeeld Proximus. Hetgeen ik thuis doe is het volgende. Ik zeg mijn gsm op 3G ipv op automatisch. Zo heb je beter bereik.

Je kan dit doen in voorkeur netwerktype. Mijn data gebruik ik thuis niet, alleen mijn wifi. 

Ikzelf heb een zaak, dus moet bereikbaar zijn, vandaar dat dit de oplossing is voor mij.

Het is natuurlijk zo als je dan buitenhuis surft op je gsm dan moet je die setting terug veranderen naar 4G. Ik weet het, het is niet ideaal maar het is wat het is 🙂

Hopelijk kan Telenet meer investeren in een goed mobiel netwerk, want ik ken er veel die vertrekken bij Telenet door het slechte bereik en ik ben ook aan't twijfelen.

Voor mij kon VOWIFI niet geactiveerd worden omdat ik het "verkeerde" toestel heb dus geen andere optie.


  KristofDW | Krak
  carpé diem.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.