Beantwoorden
Joske007
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
Jij bent af! Primeur! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

Modem-Only i.s.m. Mobile coverage extender?

Zoals reeds in de titel staat vermeld wilde ik graag weten of een Mobile Coverage Extender (MCE) rechtsreeks op een modem-only Motorola / CV6181E (Docsis) kan aangesloten worden.

Kortom werkt deze combinatie om moet je hiervoor de laatste nieuwe witte modem/router (Docsis 3.1) voor hebben?

 

Ik stel deze vraag omdat er volgende week een gratis technieker aan huis komt en de sim-kaarten worden geleverd.

 

Vandaag mochten we de GSM-Repeater in een Telenet-winkel reeds afhalen, iets wat een Telenet-technieker blijkbaar niet standaard bij heeft. en uit nieuwsgierigheid heb ik deze al rechtsreeks aan de Telenet (only)modem achter een switch geplaatst. Via mijn telenet zie ik deze in mijn thuisnetwerk verschijnen.

 

Schermafdruk 2018-02-16 16.08.39.png

Maw, als dit werkelijk zou werken, wil ik mijn modem-only liever behouden, in plaats van dat all-in-one ding van Telenet.  Zeker gezien mijn eigen router + diverse AC Points veel meer instelmogelijkheden heeft en ik verder geen enkele nood heb aan de Wifi en routerfuncties van de Telenet modem/router, zie ik het nut niet om de witte modem wifi/router te laten installeren.

0 Likes
33 reacties
Suzy
Community Manager
Berichten: 7390
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Modem-Only i.s.m. Mobile coverage extender?

@JoVdMeersch, blijkbaar was er effectief iets mis met de provisionering in de systemen. Dit werd net achterliggend rechtgezet en normaal zou de MCE zich binnen een 30-tal minuten moeten herstarten. Erna zou het in orde moeten zijn, zo niet kan je best terug met de klantendienst contact opnemen. Uiteraard kan dat dan perfect telefonisch. 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

0 Likes
Scratch009
Freshman Beetjesweter
Berichten: 6
Mooi, mooi! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

Modem-Only i.s.m. Mobile coverage extender?

Om terug te gaan naar topic. Is het al getest/zeker dat MCE niet werkt met een modem only? Ook niet als er correcte vlan instellingen worden gebruikt bv? 

Hebben modem only, maar wil wel graag een mce plaatsen, hgw is geen optie. 

0 Likes
Suzy
Community Manager
Berichten: 7390
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Modem-Only i.s.m. Mobile coverage extender?

@Scratch009, om een MCE goed te kunnen laten werken, moet Telenet QoS (Quality of Service) flows kunnen definiëren op het apparaat. Deze flows prioriteren voice trafiek in het geval van een oproep. En QoS flows kunnen niet geconfigureerd worden op een EMTA (modem-only), op een HGW kan Telenet dit wel.

 

Dat is de reden dat een MCE niet kan in combinatie met een EMTA modem.


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

0 Likes
Scratch009
Freshman Beetjesweter
Berichten: 6
Mooi, mooi! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

Modem-Only i.s.m. Mobile coverage extender?

Dag Suzy, 

 

Bedankt foor de feedback. In onze netwerk omgeving (zakelijk) kan ik wel QoS instellen, ik heb er nl. al voor o.a. onze VOIP services. Maar dit is in ons eigen netwerk. Ik heb thuis wel een MCE, zou wel eens kunnen proberen hem aan te sluiten op ons netwerk op werk om te kijken wat er gebeurt Smiley Erg vrolijk 

Beetje jammer dat dit eigenlijk enkel een oplossing is voor klanten met een HGW. Dit laatste is door bepaalde beperkingen niet mogelijk voor ons.

0 Likes