Beantwoorden
Stefanvb
Experienced Weetjesweter
De vlam zit erin. Dat loopt vlotjes. Twee handen vol! Follow the reader, reader!

Nummer niet gebeld

Hoi iedereen,

Volgens mijn telenet zou ik het nummer 0468115550 gebeld hebben gisteren om 16u48, ik heb gisteren geen uitgaande gesprekken gehad. Ik werd om 16u47 opgebeld door een 0049 nummer dat ik niet heb opgenomen en heb geblokkeerd. Is mijn gsm gespoofed?

Mvg

0 Likes
3 reacties
flip1953
Freshman Meesterweter
Jij bent geliefd! De nieuwe Einstein! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Nummer niet gebeld

@Stefanvb  schreef:

Volgens mijn telenet zou ik het nummer 0468115550 gebeld hebben gisteren om 16u48,

Dit is het nummer van de voicemail.

Door het gesprek te weigeren heb je de beller doorgestuurd naar jouw voicemail. Dat zie je op de oproepenlijst in Mijn Telenet (en op de factuur). Dat wordt niet aangerekend.

Je kan jouw voicemail instellingen aanpassen door naar 5555 te bellen.

@Stefanvb  schreef:

Is mijn gsm gespoofed?

Een gsm kan niet "gespoofed" worden.

"Spoofen" slaat op binnenkomende oproepen, waarbij het nummer dat gepresenteerd wordt (CLI) niet het nummer is van de echte beller.

janne_man
Professional Superweter
Dat verdient een trofee! Een echt antwoordkanon jij! MVP, Most Valuable Poster! Jij alziend oog. ;-)

Nummer niet gebeld

@flip1953  schreef:

...

Een gsm kan niet "gespoofed" worden.

"Spoofen" slaat op binnenkomende oproepen, waarbij het nummer dat gepresenteerd wordt (CLI) niet het nummer is van de echte beller.

Zeer onlangs heb ik nog een artikel (ik vermoed in DataNews of Computable) gelezen dat een nieuw KB de operatoren drie maanden tijd geeft om geen gespoofde nummers op vaste lijnen nier meer door te laten en zes maanden voor mobiele nummes. Er komen wel uitzondering voor onder andere call centers die voor een Belgische onderneming werken. 

Edit 01:36 zie hier

0 Likes
thomasdb
Freshman Bijna Allesweter
En wanneer slaap jij? JACKPOT! WOW! Lees je nog iets anders? ;-)

Nummer niet gebeld

heb je je sim en nummer al lang? toen ik een nieuwe sim en nummer pas had ontving ik soms telefoons niet voor mij. uitgaand geen idee

0 Likes