Beantwoorden
Bob_BE
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
Alles op zijn plek! Netjes! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

Nummeroverdracht / simkaart activatie lukt niet

Sinds half maart overgestapt van een andere provider naar Telenet. Tot op heden is de nummeroverdracht nog steeds niet doorgevoerd.
Wat kan ik nog doen buiten de helpdesk van Telenet contacteren? Want ze kunnen me precies niet helpen.

Wat heb ik spijt van de overstap naar Telenet. Door hun moet ik nu 2 rekeningen betalen voor de providers (huidige en vorige provider).

 
 
Tags (2)
0 Likes
7 reacties
kristofDW
Experienced Allesweter
Berichten: 1680
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Nummeroverdracht / simkaart activatie lukt niet

@Bob_BE Normaal gezien moet dit uw vorige provider regelen. Als zij beweren dat alles is overgezet betaal je geen rekeningen mee vermits alles is overgezet. 

Als Telenet niet kan leveren waarvoor je betaald, betaald je alleen de diensten die je effectief kan gebruiken , niet meer.

Kan je trouwens met uw oude simkaart van de vorige provider nog bellen ? En is uw nummer nog bereikbaar op dat moment?


  KristofDW | Krak
  carpé diem.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Ex-Netweter
 

Nummeroverdracht / simkaart activatie lukt niet

Fout @kristofDW !

Het is steeds je nieuwe telecomoperator die de nummeroverdracht volledig moet regelen! Je mag als consument je oude operator zelfs niet meer contacteren over je telefonie-abonnement wanneer deze procedure loopt.

Je nieuwe telecomoperator is 3 tot 5 euro compensatie per dag vertraging verschuldigd: https://www.bipt.be/consumenten/vertraging-bij-uw-nummeroverdracht

Bedragen die aangerekend worden voor niet-functionerende telecomdiensten moet je steeds betwisten bij de facturatiedienst van je telecomprovider.

zie https://www.bipt.be/consumenten/nummers-en-e-mail-overdraagbaarheid

Topicstarter kan alleen nog de Ombudsdienst voor telecommunicatie inschakelen om te bemiddelen met je nieuwe telecomoperator:

https://www.ombudsmantelecom.be/nl/een-klacht-indienen/klacht-voor-bemidddeling/

 

0 Likes
Bob_BE
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
Alles op zijn plek! Netjes! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

Nummeroverdracht / simkaart activatie lukt niet

Alvast bedankt voor je antwoord.
Ik ben nog bereikbaar en kan nog bellen met mijn oude simkaart van mijn vorige provider. (gelukkig)
Ik dacht dat Telenet alles moest regelen.

PS Dit is niet het enige dat niet werkt, kan ook geen gebruik maken van Tv Flow

 
 
 
 
 
 
 
Tags (2)
0 Likes
kristofDW
Experienced Allesweter
Berichten: 1680
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Nummeroverdracht / simkaart activatie lukt niet

@Ex-Netweter Dat klopt helemaal, maar alleen als alles goed verloopt 😉 Je zou dit gemakkelijk moeten kunnen regelen met de "Easy switch", maar dit loopt niet altijd goed.

https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/alles-over-easy-switch/

Je mag wel aan uw vorige provider vragen hoe het staat met de transfer naar de nieuwe provider, in dit geval Telenet.

Je mag geen wijzigingen doorgeven die invloed kunnen hebben op de overgang van provider.

 


  KristofDW | Krak
  carpé diem.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Bob_BE
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
Alles op zijn plek! Netjes! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

Nummeroverdracht / simkaart activatie lukt niet

Momenteel heb ik een klacht ingediend bij de Telenet klachtendienst.

Afhankelijk van hun antwoord, zal ik eventueel verdere stappen ondernemen.

 

Dank u voor de links en info! @Ex-Netweter 

 
 
 
 
 
 
Tags (2)
0 Likes
Ex-Netweter
 

Nummeroverdracht / simkaart activatie lukt niet


@kristofDW  schreef:

Je mag wel aan uw vorige provider vragen hoe het staat met de transfer naar de nieuwe provider, in dit geval Telenet.


Dat is nutteloos en zelfs contraproductief want als je een nummeroverdracht aanvraagt, geef je je nieuwe telecomoperator een wettelijk mandaat om de nummeroverdracht volledig af te handelen. Als jij daar als consument komt tussenfietsen verhoog je het risico dat er nog meer misloopt.

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5864
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Nummeroverdracht / simkaart activatie lukt niet

@Bob_BE 

Een NMP bestaat uit verschillende fases die doorlopen moeten worden. 

Als eerste zal Telenet je nummer aanvragen bij je oude provider , je mag geen schulden hebben ( dus geen openstaande facturen ) en je mag je nummer niet opgezegd hebben. Heb je dit wel kan de nummeroverdracht niet gedaan worden. Ook bij het verkeerde simkaart nummer te geven of een fout gespelde naam of een verkeerd klantennummer kan de overdracht spaak lopen. 

Zodra dit niet het geval is geeft je oude provider het nummer vrij om aan Telenet te geven. Het kan zijn dat het nummer ergens is blijven hangen in het systeem ( ga geen provider aanwijzen want dat weet je toch niet op voorhand ). Als dat is blijven hangen dan ben je bereikbaar op je oude simkaart maar uiteindelijk zal je nummer wel actief zijn bij Telenet. Dus dat kan ook een nog reden zijn maar als dat het geval is dan duurt dit langer dan je gewoon bent en dan dien je enkel geduld te hebben.

Je kan trouwens altijd via CRDC opvolgen waar je nummer actief is. Let wel op dit is geen real live check dus daar zit vertraging tussen als je je nummer opvraagt. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.