Beantwoorden
apylyser
Freshman Weetjesweter
Berichten: 8
Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur! Pageturner!

Onbekende nummers weergeven

Is het mogelijk om het telefoonnr. van onbekende nummers weer te geven i.p.v. de melding "onbekend nummer" ? Dit zou handig zijn omdat ik zo kan verifieren of het een nummer vanuit mijn streek / België is i.p.v. een internationaal nr. (dat door scammers gebruikt wordt waar ik af en toe last van heb).

 

 

0 Likes
14 reacties
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Onbekende nummers weergeven

@apylyser  

Nee die mogelijkheid heb je niet. Het nummer dat je belt heeft dit namelijk zelf op onbekend gezet of belt via een centrale waar het nummer in afgeschermd wordt ( ongewenste klantendiensten ). Je kan enkel deze oproepen blokkeren , dus dat je onbekende bellers blokkeert , die instelling heb je wel in je gsm toestel. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Onbekende nummers weergeven

@apylyser 

Indien je de optie nummerweergave hebt op vaste telefoon:

Een onbekend nummer is wat het woord zegt: onbekend. Voor vaste Telefoon zij dat de zogenaamde privé nummers. Voor mobiele telefoons is het volgens de instellingen van de oproeper.

Enkel een rechter kan de toestemming geven om het nummer te acherhalen.

 

Zelfs al krijg je een nummer te zien, dan is er geen waarborg dat dit correct is. Oplichters weten wat ze moeten doen om een fout nummer door te geven.

0 Likes
apylyser
Freshman Weetjesweter
Berichten: 8
Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur! Pageturner!

Onbekende nummers weergeven

Hm, toen ik een abonnement had bij Proximus zag ik wel een nummer. Het ging dan wel zeker over een fictief nummer, maar het was meestal zo aangemaakt dat het vanuit engeland kwam en ik dus wist dat het geen legitieme oproep was. 

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Onbekende nummers weergeven

@apylyser 

Het is met je vraag niet duidelijk of je vaste of mobiele telefoon bedoeld.

Als het over vaste telefoon gaat, dan heb je enkel nummerweergave indien die optie in je bundel zit of als je die optie extra neemt. Kijk hier voor de optie Ken je beller. Je kan altijd naar 1919 (gratis) bellen om het laatste nummer te kennen dat je gebeld heeft.

Het nummer zal je zien onder de voorwaarden van mijn vorig antwoord,

0 Likes
apylyser
Freshman Weetjesweter
Berichten: 8
Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur! Pageturner!

Onbekende nummers weergeven

Ah, excuses. Het gaat over een mobiele telefoon.

0 Likes
Ex-Netweter
 

Onbekende nummers weergeven

Het is met je vraag ook niet duidelijk wat jij bedoelt met "onbekende nummers"

  • Is een nummer "onbekend" omdat het nummer niet in jouw contactenlijst staat?
  • Is het nummer "onbekend" omdat het nummer niet meegestuurd wordt (privé nummer, of anoniem oproep)?

In het eerste geval is dit een instelling op jouw telefoon.

In het 2de geval kan je daar niets aan veranderen, want het is de bedoeling dat de afzender onbekend wil blijven...

apylyser
Freshman Weetjesweter
Berichten: 8
Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur! Pageturner!

Onbekende nummers weergeven

Kan allebei zijn, maar volgens mij is het gewoon het verschil tussen mijn Telenet abonnement en Proximus. Ik heb anders niets gewijzigd. In de oproep-instellingen heb ik de optie "Bellergegevens weergeven" aanstaan.

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Onbekende nummers weergeven

@apylyser 

Het kan misschien helpen als je merk, model, besturingssysteem en versie geeft.

Op een Android telefoon zie ik geen enkele optie om een nummer due je belt niet weer te geven. 

0 Likes
apylyser
Freshman Weetjesweter
Berichten: 8
Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur! Pageturner!

Onbekende nummers weergeven

Ok, het is een Samsung Galaxy A5 (2017) die draait op Android 8.0.0

 

Ik vond de instelling onder de telefoon-app -> instellingen -> oproep-instellingen -> bellergegevens weergeven (of is dit iets anders?)

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Onbekende nummers weergeven


@apylyser  schreef:

Ok, het is een Samsung Galaxy A5 (2017) die draait op Android 8.0.0

 

Ik vond de instelling onder de telefoon-app -> instellingen -> oproep-instellingen -> bellergegevens weergeven (of is dit iets anders?)


Bij die optie staat staat er in mijn toestel ook volgende tekst: Geef de laatste contactgegeven weer voor elke beller. Ik heb eens die optie afgezet en dan mijn toestel herstart, maar ik zag geen verschil in mijn belgeschiedenis.

 

 

0 Likes
apylyser
Freshman Weetjesweter
Berichten: 8
Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur! Pageturner!

Onbekende nummers weergeven


@janne_man  schreef:

@apylyser  schreef:

Ok, het is een Samsung Galaxy A5 (2017) die draait op Android 8.0.0

 

Ik vond de instelling onder de telefoon-app -> instellingen -> oproep-instellingen -> bellergegevens weergeven (of is dit iets anders?)


Bij die optie staat staat er in mijn toestel ook volgende tekst: Geef de laatste contactgegeven weer voor elke beller. Ik heb eens die optie afgezet en dan mijn toestel herstart, maar ik zag geen verschil in mijn belgeschiedenis.

 

 


Bedankt voor het nakijken! Inderdaad, het vreemde is dat ik net een oproep gehad heb van een privé-nummer. Er is dus toch een onderscheid met een onbekend nummer  Zou het dan toch ergens een optie zijn dat een nummer die niet in mijn contactlijst voorkomt als onbekend wordt weergegeven i.p.v. het eigenlijke nummer zoals philippe_d eerder suggereerde?

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Onbekende nummers weergeven

@apylyser 

Mogelijk komt dit omdat de optie Beller-id en antispambeveiliging op aan staat. Zet die dan eens op uit.

apylyser
Freshman Weetjesweter
Berichten: 8
Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur! Pageturner!

Onbekende nummers weergeven

Bedankt voor je suggestie. Ik probeer het en laat je weten hoe dat werkt.

 

0 Likes
apylyser
Freshman Weetjesweter
Berichten: 8
Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur! Pageturner!

Onbekende nummers weergeven


@janne_man  schreef:

@apylyser 

Mogelijk komt dit omdat de optie Beller-id en antispambeveiliging op aan staat. Zet die dan eens op uit.



Bedankt, dit was de oplossing. Nu krijg ik de nummers wel opnieuw te zien!