Beantwoorden
sledge
Professional Weetjesweter
Berichten: 46
Say what?! Star Wars Day On a roll... Nog geen reader's digest? :-)

Onverklaarbaar aangerekend mobiel verbruik in de USA

Ik vind nergens een oplossing, mogelijk zie ik erover, maar mogelijk is er ook geen....

Mijn zoon is voor 14 dagen naar de USA, ik heb hem zijn roaming en mobiele data laten afzetten.  Ik tracht via 'mijn telenet' zijn kosten te volgen, maar hier houden de details op vanaf hij de eu heeft verlaten.   Ik vermoed dus dat hij geen data, sms of gsm gebruik heeft  buiten Wifi.

Toch zie ik soms een bijkomende kleine kost van 4,88 euro staan naast zijn sim kaart, maar de volgende dag staat dat weer op 0.  Nu staat er  bijvoorbeeld bij 'extra verbruik : buiten abonnement' 0,2  euro. Iemand enig idee waarvan dit kan zijn  ?  In de details is vanaf zijn vertrek buiten de eu niets meer aangevuld.

 

Schermafbeelding 2022-08-21 om 23.26.06.jpg

 

Titel gewijzigd door Lieselot91 (mod) | Vorige titel: Nazicht rekening mobiele data USA voor de thuisblijvers

0 Likes
4 reacties
sledge
Professional Weetjesweter
Berichten: 46
Say what?! Star Wars Day On a roll... Nog geen reader's digest? :-)

Onverklaarbaar aangerekend mobiel verbruik in de USA

en  een uur later (na middernacht) :

 

Schermafbeelding 2022-08-22 om 01.03.33.jpg

0 Likes
Janneke_Dust
Freshman Meesterweter
Berichten: 2254
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 De slimste mens? Dat ben jij.

Onverklaarbaar aangerekend mobiel verbruik in de USA

Telenet zit blijkbaar in de knoei met het internet verbruik. Ik ben 10 dagen in lapland geweest en zie ook geen mobiel verbruik voor deze dagen.


Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
BillyX
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 496
Waar zijn die handjes? Opgeruimd staat netjes! De race is begonnen! WOW!

Onverklaarbaar aangerekend mobiel verbruik in de USA


@sledge  schreef:

Mijn zoon is voor 14 dagen naar de USA, ik heb hem zijn roaming en mobiele data laten afzetten. 

Toch zie ik soms een bijkomende kleine kost van 4,88 euro staan naast zijn sim kaart, maar de volgende dag staat dat weer op 0.

Je hoeft je geen zorgen te maken. Dit is al jaren zo. Telkens ik buiten de EU ben zie ik ook geregeld een extra kost soms van ongeveer 2 euro en soms maar een paar centjes. 

Je kan echter geen details zien hiervoor. Soms blijven deze kosten een paar dagen zichtbaar en dan zijn er plots weg. Ik kan je wel zeggen dat ik nooit dergelijke kosten heb moeten betalen. 

Mijn SIM kaart van Telenet blijft steeds actief en een bijkomende eSIM zorgt voor mijn data.

Waarschijnlijk heeft het te maken met het feit dat je smartphone toch geregeld eens een dataconnectie opzet. Ook al zet schakel je alles uit van dataroaming de meeste smartphones gebruiken deze nog wel eens om zich aan te melden bij enkele zendantennes. 

Vroeger kregen mensen deze kosten toch voorgeschoteld en stond het fenomeen bekend als spookroaming.


Telenet

BillyX

...gebeten om te weten...

Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.



sledge
Professional Weetjesweter
Berichten: 46
Say what?! Star Wars Day On a roll... Nog geen reader's digest? :-)

Onverklaarbaar aangerekend mobiel verbruik in de USA

Ik heb hem alles laten afzetten zodat hij ook geen kosten heeft bij inkomende oproepen of SMS.  Van spookroaming had ik nog nooit gehoord, bedankt voor de geruststelling en tevens de oplossing.

0 Likes