Beantwoorden
Olga1981
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
Primeur! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

Oplossing voor slecht 4G bereik

Beste, 

In ons appartement aan de kust hebben we geen tot zeer slecht 4G bereik. Aangezien we thuis ONE hebben wilden we gewoon werken met de ruime data in dit abonnement. Daarom zoeken we een oplossing om het mobiel bereik te verbeteren ipv een extra wifi abonnement. Is een 4G repeater een oplossing? Nog alternatieven? 

Mvg, 

 

Olga

0 Likes
6 reacties
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Oplossing voor slecht 4G bereik

Een slecht 4G bereik kan nooit een goed bereik worden. Uw 4G repeater zal ook een slecht bereik hebben met het 4G netwerk.

Olga1981
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
Primeur! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

Oplossing voor slecht 4G bereik

Ook niet als je buiten op het terras een aanvaardbaar bereik hebt? Max 3 blokjes. 

0 Likes
flip1953
Experienced Allesweter
Berichten: 1574
Champagne, lezer van het jaar! Applaus voor jezelf! Straf. Héél straf! Boek alvast het Sportpaleis!

Oplossing voor slecht 4G bereik

Gezien je een One abbo hebt, kan je bij Telenet gratis een data sim krijgen.

Gebruik deze in een 4G router, en zet deze op een plaats waar je wel goed bereik hebt (vb terras), of met een 4G buiten antenne ...

sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5216
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Oplossing voor slecht 4G bereik

Vroeger kon je daarvoor een Mobile Coverage Extender (MCE) halen, maar ik geloof dat TN dit niet meer doet, omdat ze van mening zijn dat VoWiFi (bellen over wifi) een volwaardig alternatief is. Maar dat moet je smartphone dat ten eerste ondersteunen en het moet werken onder Telenet (en je moet een degelijk draadloos netwerk hebben).

 

De hulppagina van TN blijkt helaas bevroren in de tijd, want daar kan je nog steeds niet méér zien dan Samsung, Apple en het intussen twijfelachtige Huawei.

 

https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/hoe-mobiel-bellen-via-4g-5g-en-wifi/

 

Ik heb zelf een Pixel 3. Deze ondersteunt VoWiFi. Ik heb contact opgenomen met TN en zij hebben bevestigd dat ze dit geactiveerd zouden hebben voor mijn toestel, maar het werkt niet.

 

Maar als je een smartphone hebt die VoWiFi ondersteunt, dan zou ik toch nog proberen: contact opnemen met TN en vragen of ze het activeren voor dat toestel (en hopen/bidden dat het werkt).


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
flip1953
Experienced Allesweter
Berichten: 1574
Champagne, lezer van het jaar! Applaus voor jezelf! Straf. Héél straf! Boek alvast het Sportpaleis!

Oplossing voor slecht 4G bereik


@sb  schreef:

Vroeger kon je daarvoor een Mobile Coverage Extender (MCE) halen ...

./.

Maar als je een smartphone hebt die VoWiFi ondersteunt, dan zou ik toch nog proberen ...


De TS wilt mobiel internet gebruiken in een 2de verblijf (waar ze volgens mij dus geen vast internet heeft, anders zou ze geen mobiel internet nodig hebben).

Een MCE of VoWiFi is dus geen oplossing voor haar probleem (slechte 4G ontvangst binnen) ...

lukske1
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
All I want for X-mas is YOU Jij bent af! Leesclubje starten? It's your fifth party!

Oplossing voor slecht 4G bereik

Ik kan uw frustratie alleen maar beamen.  In Nieuwpoort hier 2mbit/sec download en 0(nul) mbits/sec upload.  Dat het wat minder is in een gebouw kan ik aanemen maar dit is gortig.  Thuis haal ik 150mbit/sec.

En dan zou er hier sprake zijn van 5G in Nieuwpoort?  Wel als dat zo is, is dit ten koste van 4G.  Nu mag ik opnieuw zitten klooien om die telenet wifree af te tappen van de buren....en er zijn er steeds minder die hun wifree "vrij" geven...

0 Likes